BasBQ
Beef en Steak

Ommer Bissingh

B

Bissingh

Gast
Hallo mijn naam is Chris Rens en ik ben nieuw op dit Forum.
Samen met wat andere enthousiastelingen organiseer ik een Meer voor Mannendag  tijdens 1 van de Bissingh woensdagen in Ommen.
Dit is een dag zoals de naam al zegt meer echte mannendingen. Te denken valt aan oldtimer brommers motoren en auto's, supercars (mercedes amg en Maserati) en een echte barbier. En ook een bbq wedstrijd waar we mannelijk voer willen zien. Al dit moois is op woensdag 22 augustus in het centrum van Ommen. We verwachten Tussen de 5000 en 10000 bezoekers dit is wat afhankelijk van het weer. Meer informatie op www.ommerbissigh.nl
Nu is de vraag natuurlijk wat heeft dit met een BBQ genootschap te maken.....
Nou we hebben het plan om tijdens deze dag een BBQ wedstrijd te organiseren.
We werken hierbij samen met de SBWN om niet helemaal het wiel te moeten uitvinden.
We zijn dan ook klaar om te starten, ware het niet dat er voor een wedstrijd ook deelnemers nodig zijn.
Nu hoop ik hier enkele enthousiasten te vinden die willen deelnemen aan onze wedstrijd.
:)
 
Chris, welkom bij de club.

Heb wel mijn bedenkingen bij wat jij mannendingen noemt, aangezien ik veel vrouwen ken die al dat soort zaken ook geweldig vinden, maar dan moeten ze wel serieus genomen worden en niet in een hoek worden gezet.

De SBWN zegt mij niks, succes met de organisatie.
 
Frits +1

In deze tijd van emancipatie kan je toch moeilijk volhouden dat er echte mannen dingen zijn.
 
Welkom hier Chris!

Ik sluit me ook bij de opmerking van Frits aan, er zitten ook vrouwen in BBQ-teams die deelnemen aan de wedstrijden van Stichting Barbecue Wedstrijd Nederland. Mogen die niet deelnemen aan jullie wedstrijd?
 
Frits zei:
Chris, welkom bij de club.

Heb wel mijn bedenkingen bij wat jij mannendingen noemt, aangezien ik veel vrouwen ken die al dat soort zaken ook geweldig vinden, maar dan moeten ze wel serieus genomen worden en niet in een hoek worden gezet.

De SBWN zegt mij niks, succes met de organisatie.

Klopt helemaal wat je zegt, de term mannendingen is ook gebruikt om vrouwen uit de tent te lokken.
Het is namelijk bij ons en wie weet ook elders dat wanneer er dingen georganiseerd moeten worden dit over het algemeen door mannen wordt gedaan.
Hoe krijg je de discussie op gang dat is door iets een mannending te noemen. (zie je reactie en die van Hans en Ceriel)
Het hele idee mannendag heeft ons tot nu toe al een clubje vrouwen opgeleverd die op deze dag of andere bissinghdagen wat gaan organiseren.
Wij nemen het hele BBQ verhaal 100% serieus, en of er mannen of vrouwen BBQ-en is natuurlijk geen punt.
Wij hopen zelfs op een team met louter vrouwen.
Verder zit hier geen enkele vorm van emancipatie achter en zijn alle vrouwen meer dan welkom om alles te aanschouwen.

 
Ceriel zei:
Welkom hier Chris!

Ik sluit me ook bij de opmerking van Frits aan, er zitten ook vrouwen in BBQ-teams die deelnemen aan de wedstrijden van Stichting Barbecue Wedstrijd Nederland. Mogen die niet deelnemen aan jullie wedstrijd?

Natuurlijk mogen vrouwen deelnemen aan onze wedstrijd, graag zelfs.
Er zit verder geen enkel emancipatie idee of iets dergelijks achter het hele mannendag verhaal.
Mannen, vrouwen, jongens en meisjes zijn allemaal even welkom in Ommen.
 
Welkom Chris


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Welkom hier Chris  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan