BasBQ
Beef en Steak

Vreemde eend...

V

veggriller

Gast
in de bijt :)

Waarom? Ik bbq graag maar eet geen vlees. Soms wel vis en vlees voor gasten maar 95% vegetarisch. Zonder vleesvervangers trouwers, brrrr.
Daarnaast ben ik ook nog een vrouw, die zie ik hier ook niet zo vaak!

Ik heb het complete forum al gelezen, althans zo voelt het. Toch maar een account aangemaakt omdat, ook ik, een Kamado wil aanschaffen maar ik zit met een dilemma.

Ik zal mijn vraag later vandaag stellen op het juiste subforum.

x
 
Van harte welkom bij het Genootschap! En we zijn dol op eend hoor... lekker met 5spice of zo ;)
 
Hoi ook namens mij welkom, ik ben erg nieuwsgierig wat je als vegitarieer zoal op de Q doet en hoe.
Mijn zoon is vegitarier en wij maken wel oosterse schijven klaar op de Q maar iets anders is altijd interresant.


Maw je ben erg welkom.
 
Hoi Veggriller, welkom bij het Genootschap.

Naast vlees en Vis vinden wij de Groentjes ook erg belangrijk.
Er zijn echt heel wat vrouwen hier op het forum.

@Noskos, LOL,  zoooo lekker :D

 
Daanton zei:
Hoi ook namens mij welkom, ik ben erg nieuwsgierig wat je als vegitarieer zoal op de Q doet en hoe.
Mijn zoon is vegitarier en wij maken wel oosterse schijven klaar op de Q maar iets anders is altijd interresant.


Maw je ben erg welkom.

Ik heb inmiddels echt heel veel gemaakt en toffe experimenten gedaan. Ik ben voornemens om mijn avonturen te gaan documenteren als naslagwerk. Zal een topic maken tzt. Mocht je specifieke vragen hebben dan kan je altijd een DM sturen (denk ik...?)

Voor nu, how about sticky bbq tofu?


image1%202_zpsysbe72rk.jpeg


Sticky bbq tofu

Nodig:
1 pakje stevige tofu (gewoon bij de supermarkt)
half blikje bier (of appelsap als je een jong kind hebt)
Eetlepel geraspte gember
3 eetlepels bbq saus
1 grote ui (of twee medium), in brede ringen gesneden.
3 tenen knoflook
Snufje zout
Snufje chilli poeder(optioneel)
Hoe?

Tofu in plakken snijden van ongeveer 1cm dik.
Leg de tofu op een theedoek en plaats er nog een theedoek op. Leg je 3 favoriete kookboeken op de tofu; we willen dat het overschot aan vocht uit de tofu trekt.

Maak de marinade.

Neem een ovenschaal waar de plakken in passen. Mix het halve biertje, de gember, bbq saus en de uien. Leg de tofu plakken plat in de ovenschaal en zet in de koelkast.

Drink de andere helft van het biertje op :)

Vet het grilloppervlakte in. Na anderhalf uur plaats je de plakken op de hete bbq. Na ongeveer 7 minuten lak je de tofu met de marinade.

Plaats nu de uien ook op de bbq en grill 8 tot 10 minuten.

Klaar! Heerlijk met een salade en frietjes :)

 
Welkom hier op dit forum  :)
 
Daanton zei:
Hoi ook namens mij welkom, ik ben erg nieuwsgierig wat je als vegitarieer zoal op de Q doet en hoe.
Mijn zoon is vegitarier en wij maken wel oosterse schijven klaar op de Q maar iets anders is altijd interresant.


Maw je ben erg welkom.


Hoi Daanton.

Tip, ik heb even op Google gekeken naar vegetarische gerechten op de bbq , staat heel veel.
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap! En we zijn dol op eend hoor... lekker met 5spice of zo ;)

Of een heerlijk eendenborst filet ( gaat er hier vanavond op)  :D

Maar van harte welkom hier. Ben erg nieuwsgierig naar je recepten.
Ben zelf een redelijke carnivoor  ;)  maar wel met wat groentjes erbij.
Vind het erg leuk om een complete maaltijd van de bbq te maken.

Veel plezier en inspiratie op dit geweldige forum gewenst.
 
Welkom op het forum :) ik ben heel benieuwd naar je vegetarische recepten, als het maar niet allemaal met tofu is want dat lusten we hier niet ;)
 
Welkom hier!

Veggies gaan er altijd in. En die tofu zeker ook! 7 dagen per week grote stukken vlees is echt teveel van het goede...
 
Terug
Bovenaan Onderaan