BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

R

Raytheman

Gast
Barbecue?n is niet nieuw voor mij maar vind t wel altijd een gedoe. Voordat ie de weber kogel aan staat en op temperatuur is duurt toch gauw 20 tot 30 minuten. Dan gauw grillen anders is ie weer te koud. Met een starter toch ook wel een flinke rookontwikkeling..
Het zal vloeken in de kerk zijn maar ik heb nu toch gekozen voor een elektrische Weber Q1400 erbij. Van de week al uitgeprobeerd en het resultaat is boven verwachting.
Smaak is echt goed; geen verschil met de houtskool BBQ
Ray
 
Welkom Ray. Veel plezier hier. En er is meer hoor dan grillen op de barbecue.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Hoi Ray,
welkom bij het Genootschap.
Sorry dat ik het zeg maar Elektrisch is echt geen BBQ.
Grillen is maar een gedeelte van het fenomeen BBQ, Garen van grotere stukken vlees en Low & Slow kun je dan net zo goed in de oven bereiden
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom Ray.
Wellicht verander je nog wel van gedachte als je hier die mooie verhalen over echt bbq-en leest ;)
 
Dank, dank. Ik zie dat ik mijn woorden zorgvuldig moet kiezen  :>
Met grillen bedoel ik eigenlijk gewoon bbq'en.
Grotere stukken vlees met houtskool garen is helemaal een toer. Ook dat gaat elektrisch perfect en eenvoudig.
Kan je hier trouwens fotos uploaden? Of alleen doorlinken?
 
Alleen doorlinken via bijv. IMGUR.

Welkom Ray, veel plezier en inspiratie hier!
 
Raytheman zei:
Dank, dank. Ik zie dat ik mijn woorden zorgvuldig moet kiezen  :>
Met grillen bedoel ik eigenlijk gewoon bbq'en.
Grotere stukken vlees met houtskool garen is helemaal een toer. Ook dat gaat elektrisch perfect en eenvoudig.
Kan je hier trouwens fotos uploaden? Of alleen doorlinken?


OEF, ik denk dat heel veel van leden van het genootschap het niet met je eens zullen zijn :-?
Een elektrisch gebakken P.P. ??? X(
 
Raytheman zei:
Grotere stukken vlees met houtskool garen is helemaal een toer. Ook dat gaat elektrisch perfect en eenvoudig.

Dat is net de kunst/uitdaging/plezier va barbecue?n.
 
"Een elektrisch gebakken P.P. ??? "
excuus voor mijn onwetendheid maar is dat pulled pork? Die maak ik gewoon in mn slowcooker  ;)
 
Al dat vloeken in de kerk hier

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Raytheman zei:
"Een elektrisch gebakken P.P. ??? "
excuus voor mijn onwetendheid maar is dat pulled pork? Die maak ik gewoon in mn slowcooker  ;)


Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je woord keuze optimaal moet zijn, ik maak ook een foutje waar ik zeg gebakken moet natuurlijk gestoofd staan. :blush:
Want dat doe je toch met een slowcooker, wellicht vertaal ik het Engelse woord niet goed maar zo had ik het vertaald Stekker er in en pruttelen maar of begrijp ik dat niet goed, ik zal er eens op Googlen.
Maar als je zegt grote stukken vlees dan bedoel ik i.d.d. Pulled Pork, Brisket, Spareribs of zo'n heerlijke Picanha.
Kan je die ook in je slowcooker maken :-/
 
Klopt helemaal hoor Hans, in een slowcooker kan je perfect pulled porc, spareribs enz. stoven. Na 8 uur op 70 graden is t boterzacht
 
Raytheman zei:
Klopt helemaal hoor Hans, in een slowcooker kan je perfect pulled porc, spareribs enz. stoven. Na 8 uur op 70 graden is t boterzacht

't is nieuw voor mij maar ik zal met wat meer aandacht de verhalen van de slowcooker volgen, dank voor je reactie. ;)
 
Maar gelukkig zitten we hier op het BBQ genootschap en niet op het Slow Cooker genootschap. Dus kunnen we het over mooie bereidingen van eten op echt vuur hebben
 
noskos zei:
Maar gelukkig zitten we hier op het BBQ genootschap en niet op het Slow Cooker genootschap. Dus kunnen we het over mooie bereidingen van eten op echt vuur hebben

Dat is wat het bbq-en voor mij zo leuk maakt. ;)
Het bijtijds opstaan lekker fikkie stoken op je Q leuk bezig zijn met briketten/houtskool, rook, temperatuur, sapje er bij en eind van de dag (soms wat eerder) een lekkere maaltijd op tafel, heerlijk. :) :)
 
"Maar gelukkig zitten we hier op het BBQ genootschap en niet op het Slow Cooker genootschap. Dus kunnen we het over mooie bereidingen van eten op echt vuur hebben"

tja..voor mij is bbq'en ??n van de vele manieren van voedsel bereiden. Vaak combineer ik het grillen of garen op de BBQ met bv de wokbrander (niet zo'n ingebouwd ding in t gasfornuis) maar een 14Kw op gas om wat bami of nasi erbij te wokken. Of inderdaad de slowcooker om spareribs supermals te krijgen zonder dat ze zo droog als gort worden.
Maar ik respecteer ieders visie hierop hoor. Ieder zijn ding.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan