BasBQ
Beef en Steak

Nieuw lid en advies nodig

Remork

Tondelzoeker
Berichten
3
Dag allen,

ik ben Remork uit Den Haag en net nieuw hier. En ik wil direct al advies graag. Ik zou graag een kamado willen aanschaffen en ik heb de keuze al min of meer bepaald op ofwel de Takumi Compact ofwel de Kamado Joe Junior. Wat me aanspreekt aan de Takumi is dat ie heel compleet geleverd wordt. Op een ander forum raadde iemand me aan om juist de KJJr. te nemen omdat dit een bekender merk is wat al lang bestaat en dus ook niet zomaar weer snel verdwenen zal zijn.
Wat denken jullie, ik hoor het graag.

Remork sluiten.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik zou voor een large model gaan, werkt fijner en zijn meer accessoires voor. En als ik nu moest kopen zou ik voor de Kamado Joe Classic 2 gaan.
 
Ja, maar ik ben een man alleen, en ik zie het in de toekomst niet gebeuren dat ik voor grote gezelschappen ga grillen.
Komt ook bij dat een kleinere ook lichter is, hoewel ik toch van plan ben om er zelf een verrijdbare tafel voor te gaan maken waar ie in staat, dus dan is gewicht weer wat minder van belang.

Remork sluiten.
 
Hartelijk welkom Remork.
 
Welkom Remork!

Ik heb geen verstand van keramische bbq-s. In het algemeen geldt, wat wil je met de Q doen? Voor low&slow sessies is een wat ruimere uitvoering wel fijn.

Greetz, Jaap


Het is altijd goed weer om de Q aan te slingeren!
 
Remork, welkom bij de club.

Mijn voorkeur gaat uit naar de kamado Joe, maar dit vooral door de nieuwigheidjes zoals kolenmand in segmenten, kachelband als afdichting, lichte scharnier.

Het is makkelijker om een klein stuk vlees te bereiden op een grote Q dan een groot stuk vlees op een kleine Q.
Ervaring leert dat menigeen op den duur toch grotere stukken vlees gaat bereiden danwel meer bezoek krijgt.

Succes met de keuze
 
Hoi Remork,
welkom bij het Genootschap, ik sluit mij aan bij mijn BBQ-broeders
 
Welkom Remork


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Welkom hier  :)
 
Ook welkom!

Heb je nu al een Kamado gekocht? Ikzelf heb afgelopen zaterdag een Kamado Joe Junior gekocht, deze wordt ook compleet geleverd met platesetter en dergelijke! Mede vanwege de garantiebepalingen en gehele uitstraling deze Junior gekocht!
Ook ik ga er een tafel voor maken waar deze in komt! Suc6 met je keuze in ieder geval!

Grtz TommyLF
 
Beetje lang niet actief geweest, maar recentelijk een SBE (Small Black Egg) aangeschaft, voor ?88, bij de Eggtion, jawel!
Leek me een geinig ding om mee te beginnen, een grotere komt mogelijk later wel.
En, knutselaar die ik ben, had ik al direct wat idee?n om het ding wat te customizen.
Ik zag dat fireboxes nog wel eens willen scheuren, en dat zou o.a. komen doordat de gietijzeren bodemplaat die erin ligt uitzet door de hitte, en als ie dan wat klem zit de firebox kapot drukt.
Dus dacht ik: als ik nou die bodemplaat wat ophoog door 'm op pootjes te zetten kan ie rustig uitzetten zonder dat ie klem komt te zitten.
Die pootjes bevestig ik er dan aan m.b.v. carrosserieringen, draadeindjes M6, en wat moertjes.
De hoogte stel ik dan zo in dat de plaat rondom een paar mm vrij ligt van de firebox.
Zou toch moeten werken?

Remork sluiten.
 
Remork zei:
Beetje lang niet actief geweest, maar recentelijk een SBE (Small Black Egg) aangeschaft, voor ?88, bij de Eggtion, jawel!
Leek me een geinig ding om mee te beginnen, een grotere komt mogelijk later wel.
En, knutselaar die ik ben, had ik al direct wat idee?n om het ding wat te customizen.
Ik zag dat fireboxes nog wel eens willen scheuren, en dat zou o.a. komen doordat de gietijzeren bodemplaat die erin ligt uitzet door de hitte, en als ie dan wat klem zit de firebox kapot drukt.
Dus dacht ik: als ik nou die bodemplaat wat ophoog door 'm op pootjes te zetten kan ie rustig uitzetten zonder dat ie klem komt te zitten.
Die pootjes bevestig ik er dan aan m.b.v. carrosserieringen, draadeindjes M6, en wat moertjes.
De hoogte stel ik dan zo in dat de plaat rondom een paar mm vrij ligt van de firebox.
Zou toch moeten werken?

Remork sluiten.
H? remork,

Met zoiets ben ik ook al bezig geweest. Ik heb de rand waar het rooster op ligt een stukje uitgefreesd met de Dremel zodat ie ruimte heeft om uit te zetten. Ook heb ik een soort snijrand over de zijkant genaakt, zodat mocht ie barsten, hij dat netjes over dat lijntje doet. Tot nu toe nog geen enkel barstje kunnen ontdekken. Mocht je hier meer vragen over hebben, dan zou ik ff een apart topic openen hiervoor. Dan houden we een beetje overzichtelijk

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan