BasBQ
Beef en Steak

Camping BBQ?

 
 

JelleH

Vuurmaker
Berichten
56
Iemand hier ervaring met de WGA of de Weber Smokey Joe Premium?
Ik wil mijn nieuwe hobby graag deze zomer op de camping voortzetten.
Alvast dank voor de tips en reacties!
 
WGA is een geweldig aparaat, enorm veelzijdig en door zijn vorm makkelijk mee te nemen. ;)
 
WGA gaat altijd mee op vakantie en idd die vorm is super handig, is altijd een plekje voor. Dit jaar mag er op de camping niet op kolen gebbqt worden dus heb nu ook een gas exemplaar..
 
SilverFox zei:
WGA is een geweldig aparaat, enorm veelzijdig en door zijn vorm makkelijk mee te nemen. ;)

SilverFox en Richard + 1.
 
idd +2 en zoek ook evenop de modificatie's die iedereen erop uitvoert (rooster in tweeen, handige dingetjes om de temperatuur te regelen, extra thermometer. etc etc)
 
WGA zit standaard bij de campingspullen in onze aanhanger.
Top apparaat!
 
De WGA  :)  Heerlijk apparaat, je kunt er alles in kwijt (rooster wel even doormidden slijpen). Ik heb de mijne meestal startklaar staan; snijplan, mes, rookpallets, starter, aanmaakblokjes, houtskool/briketten, handschoen, aansteker.
 
Denny zei:
De WGA  :)  Heerlijk apparaat, je kunt er alles in kwijt (rooster wel even doormidden slijpen). Ik heb de mijne meestal startklaar staan; snijplan, mes, rookpallets, starter, aanmaakblokjes, houtskool/briketten, handschoen, aansteker.

Waarom slijp je het rooster in twee?n? :-/ :-/
 
Kan je ook indirect een kippetje (of ander wat hoger stuk vlees) grillen terwijl je direct ook nog een plaatsje hebt voor een burgertje of sate stokje. ;)
 
Dan kun je kooltjes bijvullen terwijl je eten opde andere helft blijft liggen (zelf nog nooit nodig gehad), en tijdens vervoer kun je de twee rooster helften op elkaar leggen, dan heb je wat ruimte voor bv een kleine starter (waar je dan je kooltjes in kan doen).
 
Duidelijke antwoorden dus! Thx voor de adviezen en tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
XJRBear zei:
Denny zei:
De WGA  :)  Heerlijk apparaat, je kunt er alles in kwijt (rooster wel even doormidden slijpen). Ik heb de mijne meestal startklaar staan; snijplan, mes, rookpallets, starter, aanmaakblokjes, houtskool/briketten, handschoen, aansteker.

Waarom slijp je het rooster in twee?n? :-/ :-/

Zodat je het rooster dan op de bodem kan leggen (in twee?n dus). Hierdoor kan ik de overige attributen in de WGA meenemen (de starter, kolen etc).

Dit idee, alleen dan met het originele rooster: https://youtu.be/zFwmCgUESt0

Edit: en de redenen hierboven natuurlijk genoemd  ;)
 
Top!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Denny zei:
XJRBear zei:
Denny zei:
De WGA  :)  Heerlijk apparaat, je kunt er alles in kwijt (rooster wel even doormidden slijpen). Ik heb de mijne meestal startklaar staan; snijplan, mes, rookpallets, starter, aanmaakblokjes, houtskool/briketten, handschoen, aansteker.

Waarom slijp je het rooster in twee?n? :-/ :-/

Zodat je het rooster dan op de bodem kan leggen (in twee?n dus). Hierdoor kan ik de overige attributen in de WGA meenemen (de starter, kolen etc).

Dit idee, alleen dan met het originele rooster: https://youtu.be/zFwmCgUESt0

Edit: en de redenen hierboven natuurlijk genoemd  ;)

Super dank jullie wel voor al deze antwoorden. Daar kan ik wel wat mee. Ook goed filmpje!!
 
Zeker de wga meenemen naar de camping
e2fd98cfbc829da3fa09acccffac3d3e.jpg

Altijd lekker een gevlinderde kip.
Was afgelopen weekend.

Fred
 
Is het slim om een thermometer in de deksel te zetten zelf? Lijkt me wel handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
JelleH zei:
Is het slim om een thermometer in de deksel te zetten zelf? Lijkt me wel handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waarom dan? :-/ Anders dan er leuk uit zien?
 
Hans zei:
JelleH zei:
Is het slim om een thermometer in de deksel te zetten zelf? Lijkt me wel handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waarom dan? :-/ Anders dan er leuk uit zien?

Om de temp makkelijk te monitoren dacht ik, kan ook met mijn eigen temp metertje natuurlijk maar ik pruts nou eenmaal graag zelf een beetje ;-)
 
JelleH zei:
Is het slim om een thermometer in de deksel te zetten zelf? Lijkt me wel handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yep
Vind het zelf erg makkelijk
Even snel kijken wat de ketel temp is.
Zit niet veel verschil in met rooster temp.
Maar ga nog steeds uit van kern temp. En daarna het prikgevoel.
 
JelleH zei:
Hans zei:
JelleH zei:
Is het slim om een thermometer in de deksel te zetten zelf? Lijkt me wel handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waarom dan? :-/ Anders dan er leuk uit zien?

Om de temp makkelijk te monitoren dacht ik, kan ook met mijn eigen temp metertje natuurlijk maar ik pruts nou eenmaal graag zelf een beetje ;-)

Dat laatste is i.d.d. een heel goed argument.
Ik heb er zelf ook over gedacht maar als ik de temperatuur in m'n WGA wil monitoren doe ik dat ook met m'n standaard metertje.
Wellicht is dat dan niet zo exact maar als je eenmaal ongeveer de stand van je schuifjes weet vind ik de temperatuur en vooral de kleur van het vlees belangrijker en dat meet je dus niet met zo'n vaste meter.
Dus daar gebruik ik m'n kern temperatuur meter voor.


 
Terug
Bovenaan Onderaan