BasBQ
Beef en Steak

Welke afmeting Kamado kiezen

 
 

Marcel1973

Stoker
Berichten
404
Ha Grillers en Smokers!

Ik sta een beetje in dubio, vandaar mijn vraag om hulp. Heb al veel gelezen, maar blijf twijfelen. Kom er dus niet uit. 

Ik kan een Grill Guru Compact (incl. accessoires) kopen voor ca EUR 250.
Nu vind ik de Bastard eigenlijk beter, maar dan zit je voor een compact op ca. EUR 490.

Nu zijn we met z?n twee?n en soms Q-en we voor vier of meer.
Er staan hier ook nog een WGA en Weber Mastertouch.
Maken ook PP en andere grote stukken. Ik verwacht dat ik daarvoor dan liefste de Kamado pak.

Vraag is dan kies je nu voor de wel erg aantrekkelijk geprijsde Grill Guru, of ga je daar spijt van krijgen? Kun je dan beter voor de Bastard Medium (EUR 999) of de Grill Guru Classic (EUR 599) gaan? Of kom je dan nog te kort en zou je voor een nog grotere maat gaan.

Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen en vooral waarom.
Alvast dank voor jullie hulp!
 
Als je een volledige maaltijd van de bbq wilt maken heb je al snel wat meer ruimte nodig. Dan dien je dus al een tweede bbq erbij te pakken tenzij je voor de classic gaat moet het wel lukken.

Ikzelf maak meestal maar voor 2 personen eten en dan ligt het volledige rooster vol op mijn KJ classic.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Ik heb gister dan(wilde het eigenlijk van het weekend doen, maar toen toch niet aan toegekomen) mijn Grill Guru Classic opgebouwd..
Ben erg blij met het grill-oppervlak(mn Boretti gasBBQ heeft nog een groter grill-oppervlak, wat vooral met spare-ribs goed uitkomt).
Ik had eerst ook naar een Medium maat kamado gekeken, maar juist vanwege de grotere stukken vlees die ik regelmatig bereid, toch voor de Large gekozen(de BGE XL, of een Primo XL is mij echt te duur)..

Mijn advies zou dus ook zijn: liever iets groter, dan je irriteren aan net-niet-genoeg-ruimte..

11al3m9.jpg

 
Sluit wel aan bij mijn gedachten. Bij twijfel niet doen dus.
Maar ff doorsparen dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan