BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker aanschaf tips

larsdeb

Tondelzoeker
Berichten
5
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een offset smoker van een beetje kwaliteit, maar niet onwijs duur en heb dan ook een budget voor mijzelf ingesteld van rond de 300-400 euro.

Zag dat onze oostenburen ook veel smoken, maar weet niet hoe dat met afhalen/verzenden gaat.

Enige tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
met dat budget zou ik kijken naar een Nette Lette,
er zin lezers in dit forum met goede ervaringen:

http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?38107-Nette-Lette-20-quot-smoker

gaat het om een vervanging of een nieuwe hobby? een offset smoker werkt in dat laatste geval wat anders dan je gewend bent. ik heb hierom "om het te leren " een zgn El Cheapo offset smoker gekocht, voor minder dan 100 euro stond hij in mijn tuin en doet nu al bijna 2 jaar naar alle tevredenheid wat ik wil. mocht hij toch te oud worden, ga ik voor een Nette Lette.
mijn cheapo is een Tepro Biloxi. om te oefenen een aanrader, uiteraard nogal gevoelig voor wind en regen, de plaatdikte is zeer beperkt, maar om het smoken op te leren is het voldoende.
 
Bedankt voor het reageren alvast!

Heb al gebruik gemaakt van een smoker, vind vooral het vuur bijhouden en het roken de ervaring werd ten opzichte van een egg.

Heb jij geen last van veel temp verlies met zulk dun staal?

En nu ik toch een expert te pakken heb, waar haal jij je hout vandaan? Heb zelf alleen ervaring met stammen eikenhout


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
De temperatuur schommelingen vallen me mee. Wel soms de smoker een kwartslag draaien als bv de wind op steekt en recht in de vuurkamer blaast. Ik heb enkele keren pulled pork op de offset gemaakt maar dat is aardig wat werk... van 23:00 tot 20:00 bezig geweest en elk kwartier even de temperatuur en houtvoorraad controleren..
Maar voor andere gerechten is het elke keer genieten. Lekker buiten zitten en bezig zijn met je vuur en gerechten. Leren spelen met de luchttoevoer en brandstof. Vooral niet te druk maken als de temp een keer 10 graden te hoog of te laag is, dit is snel bij te regelen.

Hout haal ik bij een handelaar uit de buurt. Essen, beuken of eiken werkt goed maar ook appel, pruimen of kersen geven een goede smaak. Even zoeken in de buurt en er is vast wel iets te vinden. Let wel op dat het hout goed gedroogd is. Zolang je weet welk hout je gebruikt kan het bijna niet fout gaan. Ik heb ook een tijd berken gebruikt, maar de bast heeft veel olie en geeft een bittere smaak af, dat kan ik afraden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan