BasBQ
Beef en Steak

nieuwe Kamado

edwinteems

Sprokkelaar
Berichten
31
Dag!

Heb me net al even snel voorgesteld in het betreffende forum, maar ben dus op zoek naar een Kamado. Ik merk van mijn huidige Landmann Kettle dat de deksel niet goed afsluit en er veel rook via de randen ontsnapt (en dus niet keurig alleen via het schoorsteentje).

Na het lezen van behoorlijk wat topics, twijfel ik enorm tussen de Auplex Large (? 499,-) of een Grill Guru (nu via Hornbach voor ? 599,-, wel een blauwe..) Modellen als de BGE of de BB krijg ik er thuis helaas niet door :)

Wat zegt de algemene opinie hier?

Ik las wat negatieve ervaringen over de Auplex'en, maar ik zag ook dat dit vooral in wat oudere topics terug te lezen was. Het nieuwe materiaal (2018 of later) zou allemaal volgens mij dik in orde zijn voor de beginnende Kamado'er die over een paar jaar wel weer ziet of hij toe is aan een nieuwe hippe Kamado..
 
TheJoster zei:
Komt ie onder een afdak of hoes?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Beide kan.. Al sluit ik niet uit dat ik ook geregeld laks zal zijn met het optuigen van de hoes of het verplaatsen naar ons schuurtje..
 
Ik zou voor de Grill Guru gaan vanwege de garantie.
 
Auplex is volgens mij twee jaar, grill guru dan 5 jaar? Ehh, eerlijk gezegd vind ik garantie het minst spannende onderdeel. Gaat mij meer om de BBQ aan zich zeg maar :)
 
Totdat er iets aan mankeert ;)
(Maargoed, dat risico kun je zelf het beste inschatten natuurlijk)
 
Ik zou voor de Grill guru gaan. Die wordt completer geleverd. Bij de auplex zit volgensmij geen deflecter.
 
Overigens, ik zie nergens maar dan ook nergens de blauwe variant van de Classic Large; hoe kan dit? Waarom is de Hornbach de enige zaaknaam die verkocht wordt? Iemand enig idee hoe dit werkt?
 
Ik heb al jaren een Grill Guru, gebruik hem zeer regelmatig en laat hem onafgedekt in weer en wind staan.

Prima ding, je kunt voor die prijs geen completere hoge kwaliteits kamado krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Kleine ontwikkeling. Kan een nieuwe ongebruikte Grill Guru (demomodel) krijgen voor 500 euro. Dat is 100 euro goedkoper dan bij de Hornbach, maar wel zonder garantie. Kleur is wel mooier in mijn optiek (grijs i.p.v. blauw) en krijg er ook een nieuwe plaste setter, hoes, aspook en 10 kilo kolen bij. Prima deal lijkt me toch?
 
Is een speciale Hornbach kleur.
 
Eddepet83 zei:
Kleine ontwikkeling. Kan een nieuwe ongebruikte Grill Guru (demomodel) krijgen voor 500 euro. Dat is 100 euro goedkoper dan bij de Hornbach, maar wel zonder garantie. Kleur is wel mooier in mijn optiek (grijs i.p.v. blauw) en krijg er ook een nieuwe plaste setter, hoes, aspook en 10 kilo kolen bij. Prima deal lijkt me toch?
Ik vind het een mooie deal. Soms moet je gewoon die gok nemen. En er voor gaan.  Op mijn bastard heb ik "officieel" ook geen garantie.
 
Grill Guru is het budget model van The Basterd geloof ik. Dus daar zit je wel goed mee. Zeker voor die prijs. En als je niet 3x in de week pizza gaat maken op 350gr met dat ding, zou ik ook niet bang zijn dat de stenen gaan scheuren.
Maar hij zal ondertussen al wel gebruikt zijn. We zien de foto?s tegemoet :)
 
Enigszins off-topic: maar bedankt voor de vermelding van de actie bij Hornbach voor de Grill Guru! Ik wilde hem al een tijdje en aangezien hij hier niet in de buurt zit krijgen wij geen reclamefolders!
 
Bram zei:
Grill Guru is het budget model van The Basterd geloof ik. Dus daar zit je wel goed mee. Zeker voor die prijs. En als je niet 3x in de week pizza gaat maken op 350gr met dat ding, zou ik ook niet bang zijn dat de stenen gaan scheuren.
Maar hij zal ondertussen al wel gebruikt zijn. We zien de foto?s tegemoet :)

Hij is nog niet gebruikt, hij staat wel mooi te shinen in de tuin (onder een hoes wel te verstaan  ;))

Van het weekend maar een beetje aanrommelen. Wel alvast het boek "Hete kolen compleet" besteld, want begreep afgelopen zondag van de verkoper al snel dat zo'n kamado toch iets anders werkt dan een gewone ketel bbq. Zo dacht ik gewoon met mijn Weber briketten aan de slag te kunnen, maar dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik :)
 
sirkeith zei:
Enigszins off-topic: maar bedankt voor de vermelding van de actie bij Hornbach voor de Grill Guru! Ik wilde hem al een tijdje en aangezien hij hier niet in de buurt zit krijgen wij geen reclamefolders!

En? Heb je hem nog kunnen krijgen? De beschikbaarheid was op zich wel aardig, althans, de beschikbaarheid van de blauwe. De grijze, die ik persoonlijk iets mooier vindt, was volgens mij overal uitverkocht.
 
Eddepet83 zei:
sirkeith zei:
Enigszins off-topic: maar bedankt voor de vermelding van de actie bij Hornbach voor de Grill Guru! Ik wilde hem al een tijdje en aangezien hij hier niet in de buurt zit krijgen wij geen reclamefolders!

En? Heb je hem nog kunnen krijgen? De beschikbaarheid was op zich wel aardig, althans, de beschikbaarheid van de blauwe. De grijze, die ik persoonlijk iets mooier vindt, was volgens mij overal uitverkocht.
Zeer zeker, hij ligt klaar om aanstaande zaterdag op te worden gehaald B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan