BasBQ
Beef en Steak

Hallo

nono

Tondelzoeker
Berichten
16
Nadat ik hier al een topic heb geopend, is het denk ik wel zo netjes me als nog even voor te stellen.

Ik ben Maarten uit Den Haag, van beroep installateur, ook van pelletketels.
Waar ik beroepshalve dus vuurtjes moet maken met zo min mogelijk rook, ben ik voor het bereiden van vis, juist op zoek naar rook. :) 
Dit is een aantal jaren geleden begonnen, door de vissen die ik ving op Scheveningen te bereiden.
Als eerste emmers vol Schar, toen Gul, Paling Zeebaars en Makreel, allemaal warmgerookt.
De laatste tijd ben ik me wat mee gaan toeleggen op koud roken, dit wil ik beter onder de knie zien te krijgen.
Ik hoop dat, dat met behulp van dit Genootschap, de komende maanden gaat lukken.


Maarten
 
Hoi Maarten, welkom op dit fijne forum.
Niet overdrijven hoor met de emmers vis die je in Scheveningen ving :D
Ik heb ook op de pier gestaan met hele andere ervaringen :)) :))
Veel plezier met lezen hier en natuurlijk mooie plaatjes van je vangsten en bereidingen plaatsen.  :)

Grts,  Hans.
 
Geweldig plan Roy.:D
 
Hoi Maarten,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Je ziet, gelijk boter bij de vis....
 
Mede daarom is het ook zo'n leuk forum Marcel ;)  :)
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom hier Maarten!
 
Hoi Maarten,
welkom bij het Genootschap
 
Dank, voor het zeer warme welkom op dit forum allemaal.

Hans zei:
Hoi Maarten, welkom op dit fijne forum.
Niet overdrijven hoor met de emmers vis die je in Scheveningen ving :D
Ik heb ook op de pier gestaan met hele andere ervaringen :)) :))
Veel plezier met lezen hier en natuurlijk mooie plaatjes van je vangsten en bereidingen plaatsen.  :)

Grts,  Hans.


Tjaa, dat visserlatijn  :blush: MMAAAAAARRRR, gelukkig hebben we de foto`s nog.  :)
Ik heb zelf nooit vanaf de Pier gevist, en sta voornamelijk op de kop van het Zuider-havenhoofd.
Deze onsmakelijke foto is de opbrengst van 1 nachtje hengelen, in een nog bijna maagdelijke rookkast. ( ik stond er toen vaak 2 a 3 keer in de week)

DSCN6375.JPG


Gelukkig zat er al snel een stijgende lijn in, en zag de schar er zo uit.

rookkast 058.JPG



Tegenwoordig vis ik veel bij Den Heijer, dan ben je in 5 minuten klaar en zijn de vangsten ook nog eens graadloos.  :D
( Het blijven toch allemaal kiekjes vergeleken met al die prachtige, smakelijke foto`s die ik hier voorbij zie komen.)


20170923_142624.jpg


20191116_102316.jpg


DSCN6641.JPG


Maarten



 
Nou, het water loopt me hier in de mond, via mijn kin op de vloer.
Gisteren ook wat scharretjes op, maar deze zien er toch ook heeeeel erg lekker uit hoor. De rest ook overigens.
heerlijk  :D

welkom hier.
 
Schitterende visjes Maarten. ;)
Den Heijer, is dat de lokale visboer.? :D
In het verleden had ik een kennis die dan weer een vriendje had bij de afslag die regelde ook zulke hoeveelheden voor ons dat ging heel wat makkelijker dan de ontberingen die ik bij tij en ontij mee heb gemaakt op strand, pier, golf brekers
en havenhoofden in Hoek van Holland, Scheveningen (zelfs op de beste stek), IJmuiden en de Afsluitdijk.
We klagen niet hoor want het is een super gezellige en mooie hobby en had het voor geen goud willen missen maar tegenwoordig
gaan we graag naar de winkel da's veel handiger, niet-tan. :))
 
Owkee, even voor de goede orde. Het is gebruikelijk dat je naast het posten van dit soort foto's en ervaringen, je ook bordjes met eten uitdeelt aan ons hier... (Zou verboden moeten worden!)
Kom maar door met die bordjes!
 
Hallo maarten de schar ziet er goed uit en brengt mij ook gelijk op het idee om weer vis te gaan roken, Maar eerst de spek maar eens af maken. ;)
 
SilverFox zei:
Owkee, even voor de goede orde. Het is gebruikelijk dat je naast het posten van dit soort foto's en ervaringen, je ook bordjes met eten uitdeelt aan ons hier... (Zou verboden moeten worden!)
Kom maar door met die bordjes!

Hahahaha precies! Waar blijven de bordjes  :p

Welkom op het genootschap Maarten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan