BasBQ
Beef en Steak

Thermometer probe-draadjes

martsch

Tondelzoeker
Berichten
5
Hoi allemaal,

Wellicht een echte newbie vraag (klopt ook wel)....

Ik heb een thermometer met 2 probes....en dus 2 draadjes. Maar kan ik die gewoon gebruiken met de deksel dicht?  (Ik snap dat ze daarvoor bedoeld zijn hoor)

Het lijkt me dat je draadjes beschadigen als je de deksel er op doet. Heb het de laatste keer gedaan door de probes door het luchtrooster aan de bovenkant te doen, maar dat was nogal bewerkelijk als je de deksel er even af moet halen.

Ik heb een Weber 57 GBS.

Met andere woorden; hoe lopen bij jullie de draadjes van de thermoter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Gewoon het deksel erop, geven ze niks om. Ik heb ook een GBS 57 en doe het al jaren met alle merken. Geen enkel probleem :)
 
Als je het doorvoeren tussen het deksel niet netjes vind of je krijgt er een rook/lucht lekkage door (meestal) dan gewoon door de bovenste schuif, staat als het goed is toch meestal min of meer open. :-?
 
Hans zei:
Als je het doorvoeren tussen het deksel niet netjes vind of je krijgt er een rook/lucht lekkage door (meestal) dan gewoon door de bovenste schuif, staat als het goed is toch meestal min of meer open. :-?
Hans, dat had ik nu gedaan inderdaad. Maar als je de deksel er dan afhaalt moet je heel voorzichtig doen omdat je anders of de probes er uit trekt of de houder/thermometer valt op de grond.

Of ik zie iets over het hoofd en doe het niet handig......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Klopt helemaal Martsch, maar je hoeft meestal niet 'steeds' de deksel te openen omdat je niet steeds hoeft te kijken...
 
Sander72 zei:
Klopt helemaal Martsch, maar je hoeft meestal niet 'steeds' de deksel te openen omdat je niet steeds hoeft te kijken...
Tja, dat klopt ook weer......
Ik denk dat ik volgende keer toch eens probeer met de deksel er op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Hans zei:
of je krijgt er een rook/lucht lekkage
Dat beetje lucht dat erdoor komt is geen probleem. Indien wel, dan gewoon de bovenste schuif verder dicht.
 
Ik heb van die doorvoertjes geplaatst. Je moet wel gaan boren, maar uiteindelijk heb je minder gehannes en de kans dat je kabel knakt en daardoor geen temp meer geeft is nihil. Daarnaast vind ik ze best puik staan en ik kan niet zeggen dat er nu veel valse lucht wordt aangezogen.

59a9a723d7d15f0715d23f8d784fdbf5.jpg


Hier kun je ze bestellen:
https://www.basbq.com/webshop/bbq-accessoires/proq/detail/1423/proq-probe-eyelets-gromlets-.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan