BasBQ
Beef en Steak

EGGspander

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Hallo bbq genoten.

Is er iemand al bekent met dit nieuw stuk gereedschap? Ik kan nu via een familielid die in de USA is ivm werk aan dit accessoires komen. Gaat me voor de hele set ?150,- kosten. Ik kan nergens achterhalen wanneer dit naar NL komt. En wat het ?berhaupt moet gaan kosten hier.
Gezien de prijsverschillen van enkel de pizza stenen.... die zijn bijna 50% duurder hier.

Hierbij de link naar het product.
https://biggreenegg.com/product/eggspander/

Groeten Bram.
 
In Q3 moeten de nieuwe accessoires ook in NL leverbaar zijn kreeg ik van mijn dealer te horen begin van dit jaar (april). Heb ik ook al eerder gemeld ergens op het forum nav een flimpje.....

https://youtu.be/9BRnp13ZPQQ

Dealer is Greeneggtotaal

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Dat zou een mooie aanwinst zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Klopt. Ik had dat filmpje gestuurd. Maar was in iemand anders zn post, en wou daar geen kaping doen. Ik had zelf ook al een dealer gebeld. Die hadden nog niet van het apparaat gehoord. Vandaar dat ik dit draadje open. Om te kijken of er meer mensen met dit rack bezig zijn. Had ook gelezen dat Q3 eea hier leverbaar zou zijn.
Ik kreeg wel het advies om vandaag in de middag nog eens terug te bellen. Dan zou er iemand zijn die wellicht meer weet. Ik ben vooral benieuwd naar een prijs indicatie. Dit omdat het familielid nu in de USA zit.

Heb ondertussen te horen gekregen dat er nu enkel de 1 piece en 2 piece racks voorradig zijn in de USA. En dat de 5 pieces rack vandaag of morgen daar binnen komen. De losse halve maan RVS roosters had hij ook niet binnen. Lijkt me wel zo lekker om de complete set te hebben. Incl 2 halve pizza stenen.
 
Bram zei:
Klopt. Ik had dat filmpje gestuurd. Maar was in iemand anders zn post, en wou daar geen kaping doen. Ik had zelf ook al een dealer gebeld. Die hadden nog niet van het apparaat gehoord. Vandaar dat ik dit draadje open. Om te kijken of er meer mensen met dit rack bezig zijn. Had ook gelezen dat Q3 eea hier leverbaar zou zijn.

Heb ondertussen te horen gekregen dat er nu enkel de 1 piece en 2 piece racks voorradig zijn in de USA. En dat de 5 pieces rack vandaag of morgen daar binnen komen. De losse halve maan RVS roosters had hij ook niet binnen. Lijkt me wel zo lekker om de complete set te hebben. Incl 2 halve pizza stenen.

Is wel interessant om het vanuit Amerika mee te nemen. Je moet enkel behoorlijk wat ruimte hebben in je koffer om het er in te krijgen. Ook gewicht is een uitdaging bij pizza stenen.

Ik ben volgende week weer in Amerika voor het werk. Als ik tijd heb, kan ik wel eens een winkel binnen stappen. Moet in Atlanta zijn en daar zit een enorme BGE store. Heb aankomende trip weinig ruimte in mijn koffer en veel binnenlandse vluchten maar zit minimaal 1 keer per maand in de US dus kan altijd wat meenemen, mocht je iets nodig hebben.

Ik zie op zich wel de voordelen van zo'n Eggspander maar aan de andere kant heb ik volgens mij nog niet echt ruimte te kort gehad...
 
Net met dealer gebeld.
De EGGspander zou over ongeveer 2wkn naar Nederland komen. En compleet z?n ?269,- gaan kosten.
 
Gauw laten meekomen van de us en a dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Bram zei:
Net met dealer gebeld.
De EGGspander zou over ongeveer 2wkn naar Nederland komen. En compleet z?n ?269,- gaan kosten.

Compleet, is dat met de 5 delig, 5 deling + 2 halve pizza stenen of ....?
 
Stijn zei:
Bram zei:
Net met dealer gebeld.
De EGGspander zou over ongeveer 2wkn naar Nederland komen. En compleet z?n ?269,- gaan kosten.

Compleet, is dat met de 5 delig, 5 deling + 2 halve pizza stenen of ....?

Dat is enkel het 5 delige rack. Zonder stenen oid.
Die twee halve stenen zou ik er ook graag bij hebben. Anders is het niet echt een meerwaarde om direct/indirect te kunnen combineren.
 
Bram zei:
Stijn zei:
Bram zei:
Net met dealer gebeld.
De EGGspander zou over ongeveer 2wkn naar Nederland komen. En compleet z?n ?269,- gaan kosten.

Compleet, is dat met de 5 delig, 5 deling + 2 halve pizza stenen of ....?

Dat is enkel het 5 delige rack. Zonder stenen oid.
Die twee halve stenen zou ik er ook graag bij hebben. Anders is het niet echt een meerwaarde om direct/indirect te kunnen combineren.

Zou ik het denk ik eerder combineren met een halve bakplaat/grill. Ik zie mezelf geen pizza of brood bakken op een halve steen. Met die halve bakplaat kun je groente enzo bakken.
 
Best een heel duur geintje...
 
Kj heeft toch al een goedkoper altenatief, al jaren.
 
DanielZH zei:
Past de KJ set in een BGE dan?

Ik heb ergens gelezen dat eea zou moeten passen. Maar er dan wel een beetje ingeklemd moet worden. Dat lijkt me niet een goed id.

De complete EGGspander sets waren uitkocht in de winkels in de omgeving. De losse onderdelen waren beperkt verkrijgbaar. Er komt nu de convEGGtor basket en twee halve pizza stenen mee uit de USA. De twee halve grill racks volgen later. Ik weet niet goed of ik voor twee gietijzer of twee RVS racks moet gaan. Of van ieder een. Daar kan ik even over na denken.

De rede waarom in de twee halve stenen wil hebben is omdat mijn convEGGtor van het oudere type is. En best grote openingen heeft waar behoorlijk wat hitte langs komt. Met twee halve stenen onderin is het complete vuur afgeschermd. Meer plek voor low en slow.
Van het weekend heb ik de spullen binnen. Zal ik gelijk wat foto?s maken met wat ik bedoel.
 
Lijkt me inderdaad geen goed idee. Als het gaat klemmen, gaat het waarschijnlijk ook scheuren.

Ik ben volgende week in de buurt van een winkel in de US zie ik. Zal eens kijken hoe het er uit ziet en wat er verkrijgbaar is.
 
Mijn nieuwe speelgoed is binnen. Enkel een klein baal momentje. Een steen is gebroken. Eea word wel vergoed door de vliegmaatschappij.  Ook waren de halve roosters nergens meer te krijgen.
Gelukkig gaat er binnenkort een andere collega die kant op. Dus heb met een beetje geluk 2 halve roosters en een 2e halve steen. En is voor mij de set compleet. Het schuifrooster heb ik niet over laten komen. Dit omdat ik al 2 verschillende verhogingsroosters heb.
Hierbij wat foto?s die ik net even gemaakt heb.

69cca13b0e04b944f03581a3b9123af6.jpg


390c2b116ac395fd4b6f64616aaf9890.jpg


aa1f80f2c9c6f6b4f6d43ebcbe8e1f9f.jpg


736f6566c207ea30cb528f6203ab15ab.jpg


1033af936bd7072cdae827027d4d46f7.jpg


84988adb24e281f77ab9fa969e24d6b7.jpg


917ff132b3ad9617b5ad7ce229fb2adc.jpg


0543ea76115fab01587c21e83e1b41a9.jpg


c770fa48df3bd958604053e45f24af94.jpg


649467da473bae88bcb9b89646d3d7a8.jpg


Met de twee halve stenen als een pizza steen moet het rekje er uit. De handvaten zitten dan in de weg. Een gewone pizza steen zal wel passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan