BasBQ
Beef en Steak

Rooster Temperatuur

 
 

Smug

Tondelzoeker
Berichten
15
Hallo Allen,

komend weekend gaan we de WSM weer aanslingeren voor een portie ribbels. Nu wil ik het rooster helemaal vrij hebben voor de slabs.

Mijn vraag is kan ik de klemmetjes van mijn maverick ook aan de onderkant van het rooster plaatsen voor een correcte temperatuurmeting?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Voor de temperatuur zal die paar c.m. niet zo veel uitmaken denk ik maar ik zou bang zijn dat het klemmetje er uit schiet en m'n probe of in de lek bak (als je die gebruikt) of in je vuurtje terecht komt.
 
Sorry Smug dat ik jou topic kaap, maar ik had nog een ander vraagje over die klemmetjes. Weet iemand waar je die los kan bestellen? Ik kan ze nergens los vinden. Dus nu gebruik ik een aardappel of een houten knijper.
Alvast bedankt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Tinu$ zei:
Sorry Smug dat ik jou topic kaap, maar ik had nog een ander vraagje over die klemmetjes. Weet iemand waar je die los kan bestellen? Ik kan ze nergens los vinden. Dus nu gebruik ik een aardappel of een houten knijper.
Alvast bedankt.

Dat kan o.m. bij meerbbq in Nieuw Vennep.

 
Super dank jullie wel, ga er gelijk even achteraan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Je kunt ook eens proberen of je aan RVS ty-rabs kunt komen. Dan ty-rab je de probe ergens in het midden aan je rooster.
Wij gebruiken die dingen op het werk. Die dienen om de kabels op de plaats te houden mocht de installatie onverhoopt in brand vliegen.
 
Bram zei:
Je kunt ook eens proberen of je aan RVS ty-rabs kunt komen. Dan ty-rab je de probe ergens in het midden aan je rooster.
Wij gebruiken die dingen op het werk. Die dienen om de kabels op de plaats te houden mocht de installatie onverhoopt in brand vliegen.


Zijn de smalle (kleine) redelijk soepel Bram?
 
Hans zei:
Bram zei:
Je kunt ook eens proberen of je aan RVS ty-rabs kunt komen. Dan ty-rab je de probe ergens in het midden aan je rooster.
Wij gebruiken die dingen op het werk. Die dienen om de kabels op de plaats te houden mocht de installatie onverhoopt in brand vliegen.


Zijn de smalle (kleine) redelijk soepel Bram?

Wat bedoel je met soepel?
Je kunt ze gewoon met de hand aantrekken als je dat bedoeld. En als je een nieuwe/scherpe zijkniptang hebt gewoon afknippen.
Het mooie lijkt me als de probe tegen het rooster zit je ook echt de temp van het rooster gaat meten. Misschien niet direct onder het vlees leggen. Wel op een vrije plaats.
 
Bram zei:
Hans zei:
Bram zei:
Je kunt ook eens proberen of je aan RVS ty-rabs kunt komen. Dan ty-rab je de probe ergens in het midden aan je rooster.
Wij gebruiken die dingen op het werk. Die dienen om de kabels op de plaats te houden mocht de installatie onverhoopt in brand vliegen.


Zijn de smalle (kleine) redelijk soepel Bram?

Wat bedoel je met soepel?
Je kunt ze gewoon met de hand aantrekken als je dat bedoeld. En als je een nieuwe/scherpe zijkniptang hebt gewoon afknippen.
Het mooie lijkt me als de probe tegen het rooster zit je ook echt de temp van het rooster gaat meten. Misschien niet direct onder het vlees leggen. Wel op een vrije plaats.

Toen ik die ribs moest gebruiken in m'n werk vroeg?h (de wat grotere) vond ik ze vrij stug en lastig om te gebruiken voor wat kleiner werk zoals bedoeld om een probe vast te zetten b.v. .
Vandaar m'n vraag over de soepelheid  :-?.
 
Ik zal als ik thuis ben eens proberen en een foto maken.
 
Bram zei:
Het mooie lijkt me als de probe tegen het rooster zit je ook echt de temp van het rooster gaat meten.
En dat wil je dus eigenlijk niet... Door contact met het rooster zal de thermometer veel trager reageren, waardoor je te laat gaat corrigeren met je luchtschuiven.
Dit is de reden dat je probe door een aardappel, ui of een prop alu-folie steekt. Of het bovengenoemde klemmetje gebruikt
 
Ceriel zei:
Bram zei:
Het mooie lijkt me als de probe tegen het rooster zit je ook echt de temp van het rooster gaat meten.
En dat wil je dus eigenlijk niet... Door contact met het rooster zal de thermometer veel trager reageren, waardoor je te laat gaat corrigeren met je luchtschuiven.
Dit is de reden dat je probe door een aardappel, ui of een prop alu-folie steekt. Of het bovengenoemde klemmetje gebruikt

Ja idd. Logisch eigenlijk.
Kwam op het id doordat ik een aantal probes heb gezien met krokodillen bek. Die worden aan het rooster geklemd met die bek. Ik dacht om op die manier de temp van het rooster te meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan