BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Sebas80

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo,

Ik ben sinds dit weekeind in het bezit van een kamado Big joe 2.
Mijn Weber staat nu te balen in een hoekje van de tuin :)

Het spelen met de temperatuur gaat wel een heel stuk makkelijker met een kamado.

Weet iemand toevalig hoe lang je houtskool kan blijven gloeien na het volledigsluiten?
Na de eerste sessie had ik na 20uur nog steeds houtskool wat gloeide. Mijn vuurbox is gelukkig niet geheel leeg gebrand, maar het lijkt mij niet helemaal juist.

Groetjes
Sebas
 
Beste Bas, Welkom! Had je zowel de magrietschijf als de schuif onder dichtgedaan? Zoja dan klinkt het als je kamado niet goed sluit. 20uur gloeiende kolen is wel erg lang..!
 
Je bedoelt niet toevallig 2u? Maar echt 20?

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Ja alles zat dicht. Vandaag de boel weer aangezet en 6uur na sluiten nog steeds gloeiende kooltjes. Klep 5min open en ik zou weer kunnen bakken.

Mag er rook ontsnappen uit de margrietschijf als alles dicht zit? Ik zag daar heel licht iets uitkomen, maar kan zo weinig een eventuele oorzaak zijn?
 
Welkom hier Sebas
 
Welkom bij het genootschap Sebas.
20 uur en nog branden is wel heel erg lang, denk dat er ergens toch stiekem wat lucht binnen komt.
Ik zou eens goed kijken naar het afsluiten van deksel en lucht schuiven. (boven en onder)
 
Vandaag maar eens testen om de dop eerst af te sluiten met alu folie en dan kijken wat er gebeurd. Heb ook 1cm verschil met links en rechts van de bbq tussen de dome en de base.
Rechts zit hij strak en links kan ik gesloten een vinger tussen het "vilt" krijgen. Die vraag ligt al bij Kamado want de dealer had dat nog nooit eerder gezien.

Ik hoop niet een maandag morgen Joe getroffen te hebben. Hahaha
 
Daar was vroeg?h de 5 euro test voor als je je BGE dome ging stellen. Een 5 euro briefje moest als je hem tussen het vilt deed met weerstand eruit te trekken zijn.
Zat hij niet een beetje klem dan had je teveel speling. #opavertelt #datwetenalleenogheeloudememsen
 
noskos zei:
Daar was vroeg?h de 5 euro test voor als je je BGE dome ging stellen. Een 5 euro briefje moest als je hem tussen het vilt deed met weerstand eruit te trekken zijn.
Zat hij niet een beetje klem dan had je teveel speling. #opavertelt #datwetenalleenogheeloudememsen
En je weet zeker dat het geen 10 gulden briefje was?

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Sssst ;)
 
Hoi Sebas,
welkom bij het Genootschap
 
Sebas welkom bij de club. Als je een vinger spelling hebt kan je zeggen dat hij niet goed sluit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan