BasBQ
Beef en Steak

Reverse Flow Offset Smoker

 
 

Angra Mainyu

Tondelzoeker
Berichten
22
Bij deze een foto reportage van de bouw van mijn Reverse Flow Offset Smoker.

In 2012 al eens een offset smoker in elkaar geknutseld, die uiteindelijk voor mijn gevoel niet helemaal naar mijn wensen was.


Nu 6 jaar later het besluit genomen om een betere en grotere te bouwen, met lessen van de de vorige. (foto's zoveel mogelijk in chronologische volgorde)
Metaal binnen:

GO:





























Lengte totaal: +/-1,5m
Lengte grill kamer: 1m
Breed: 0.5m
Hoogte: +/- 1.85m
Gewicht...te zwaar voor het eerste setje zwenkwielen...:+/-200kg
Bouw duur: +/-60uur
 
Wat
Een
Gaaf
Apparaat

Geweldige bouw. Veel plezier ermee. En in het vervolg anderen niet meer zo jaloers maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Heel netjes en weer eens anders dan een ronde buis, heb je dit van een tekening of is het eigen ontwerp?
Lekker gaan gebruiken nu ;)
 
Prachtig, ziet er gelikt uit! Daar ga je veel plezier van hebben. Het hoekige ontwerp maakt het zelf maken from scratch natuurlijk een stuk makkelijker dan wanneer je hem rond wil hebben. Dan moet je al gauw een tank ofzo hebben waarmee je begint.. en ik vind het juist wel mooi! Welke dikte heeft je plaatmateriaal?
 
Hans zei:
Heel netjes en weer eens anders dan een ronde buis, heb je dit van een tekening of is het eigen ontwerp?
Lekker gaan gebruiken nu ;)

Eigen ontwerp, met behulp van de calculator.

Juulvh zei:
Prachtig, ziet er gelikt uit! Daar ga je veel plezier van hebben. Het hoekige ontwerp maakt het zelf maken from scratch natuurlijk een stuk makkelijker dan wanneer je hem rond wil hebben. Dan moet je al gauw een tank ofzo hebben waarmee je begint.. en ik vind het juist wel mooi! Welke dikte heeft je plaatmateriaal?

5mm plaatstaal.
Nog een voordeel van hoekig, minder loze onbruikbare ruimte.
 
Heel mooi project
Hoe dik is je plaatmateriaal?
Nog een tip: vervang dat strekmetaal in je vuurkist  door een solide korf van vierkantstaaf bijv 10x10
Veel plezier met deze mooie smoker
Dat wordt smullen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie huisvlijt. Ik vind het wel een mooi ontwerp zo. Hoe presteert hij of nog niet geprobeerd?
 
Brecht zei:
Mooie huisvlijt. Ik vind het wel een mooi ontwerp zo. Hoe presteert hij of nog niet geprobeerd?

1 keer opgestookt met hout, voornamelijk om de binnenkant te seasonen, en als hij toch heet is meteen een rib erop. Prima stabiel te houden rond de 110?C met lucht schuif. Zondag run met PP en short ribs maar dan mag de bbq quru cyberq de temp regelen.
 
Mooi gemaakt hoor en veel plezier ervan  :)
 
Schitterend man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan