BasBQ
Beef en Steak

Spuiten binnenkant bbq

Sjoerdvk

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een eigen smoker. Ik heb dit gedaan vam drie gasflessen. Ondertussen is zit hij helemaal in elkaar en wil ik hem gaan spuiten met hitte bestendige verf. Voordat ik hieraan begin slijp ik eerst heel de bbq schoon. Ik heb flink gezocht maar ik heb op het forum geen beschrijving van het spuiten gevonden.

Nu vroeg ik me alleen af wat te doen met de binnenkant. Mij lijkt het niet gezond om de binnenkant te spuiten, maar wat dan wel? Behandelen jullie de binnenkant van jullie smoker of laten jullie het zo.

Hebben jullie tips voor het spuiten, ik hoor ze graag.

Sjoerd 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ik lees verhalen over diverse plantaardige oli?n of Crisco (dus eerst smeren en daarna stoken). Maar misschien dat een mede forumgebruiker dit kan bevestigen?
 
Je zou de binnen kant lichtelijk in kunnen smeren met zonnebloem/arachide olie of crisco gelijkend product.
Het gebruiken alleen al zorgt voor een bescherm laag, roet en oli?n aanwezig in de rook slaan neer op de binnenkant.

Tip voor het spuiten: meerdere dunne lagen en hammerite hitte bestendige verf. (Die hoef je niet in te bakken, wat bij de meeste andere wel nodig is.)
 
Zeker niet de binnenkant spuiten maar zoals al aangegeven met crisco of pinda/zonnebloem olie inspuiten. Daarna eerst een paar uurtjes zonder vlees laten branden om de binnenkant te seasonen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de binnenkant schoon geschuurd en daarna zoals vermeld ingesmeerd met olijfolie. Een paar uur stoken en het zag er netjes uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Top. Nu niet meer goed schoonmaken maar de vette lucht van je grill sessies het werk laten doen. Ik heb vorige week voor het eerst in een half jaar (zeer) intensief stoken de binnenkant van mijn offset schoon gemaakt door met een plamuurmes alles af te schrapen en daarna metten een sessie met speklappen gedaan om de binnenkant weer te conserveren

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan