BasBQ
Beef en Steak

Project vaste bbq - parilla

B

Bert_H

Gast
Volgend jaar plan ik en nieuw terras met een stuk overkapping. Dat leek mij het ideale moment voor een vaste barbecue. Ik werk momenteel met de Weber 57cm one touch premium, maar wanneer ik veel gasten heb is die vaak te klein, zeker als ik met zones werk wat bij een Weber toch min of meer de bedoeling is. Daarom dus een vaste grill als aanvulling.
Na heel wat rondzoeken ben ik uitgekomen bij een Argentijnse parilla-bbq. Het systeem met draailier en vetopvang spreekt mij erg aan. Ik houd ook van grillen met hout, maar daar is de Weber niet geschikt voor. Enkele malen gedaan met olijfhout, maar dat heeft mijn rooster wat vervormd.
Mijn plan is om zelf een BBQ te (laten) metsen en er een BBQ-systeem in te plaatsen. Ik had deze website op het oog: http://le-barbecue.com/kits-de-grilles-pour-construire-un-barbecue/kits-de-grilles-pour-les-particuliers/
Concreet wilde ik even vragen:
- Zijn er mensen die ervaring hebben en willen delen met dit systeem van barbecue?
- Weet iemand eventueel nog punten waar ze te koop zijn?

Alvast bedankt en vele groeten,

Bert
 
Klinkt inderdaad als een Santa Maria, dat kun je overigens ook kopen als opzet voor je 57 Webert.
Verder geen ervaring mee, helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan