BasBQ
Beef en Steak

Bastard in de regen...kan dat?

 

Tommybear1979

Kooltjesharker
Berichten
172
Ik wil morgenochtend PP en gerookte kipfilet gaan maken, maar heb sinds in mn Bastard heb alleen maar met mooi weer geBBQed.
Morgen is het weer in omgeving Den Haag mogelijk wisselvallig en de Bastard kan niet overdekt staan.

Kan ik hem gewoon gebruiken in het geval het gaat regenen?
Moet ik nog ergens op letten?

ps. hoeveel eiken chips zou ik moeten gebruiken? (1.2kg PP, 4 kipfilets, Bastard Large) heb nog niet eerder rookhout gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Geen probleem. Keramiek is waterdicht.

Ik zou gewoon rookhout toevoegen op basis van gevoel (doe ik ook altijd)....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Nou en of dat kan Tommy!  B-)

Dikke duim omhoog voor alle BBQ-ers die er voor gaan morgen, ik doe zelf ook lekker mee hoor, maar ik kan me best indenken dat het even wennen en schakelen is als het mooi weer grillen in je bloed zit! Met een kamado draai je bij kouder of natter weer ook nog prima. Natuurlijk is een afdakje en een thermometer op afstand wel echt super heerlijk behaaglijk, het heeft gewoon wat om weer en wind te trotseren voor een mooi stukje vlees van de BBQ!

Dus heel veel succes!

Groot voordeel van de koudere maanden is dat je veel makkelijker ongestoord kunt roken omdat de was binnen droogt en iedereen lekker bij de kachel binnen zit. Behalve wij dus!

Veel plezier Tom!
 
Ik heb gewoon de parasol erboven gaat ook goed het waaide alleen af en toe behoorlijk dan moest ik hem vast houden maar dat hoort bij herfst bbq  :D
 
picosuma zei:
Ik heb gewoon de parasol erboven gaat ook goed het waaide alleen af en toe behoorlijk dan moest ik hem vast houden maar dat hoort bij herfst bbq  :D

Watert dat dan niet door op den duur :-/
 
Temperatuur regelen bij wisselende weersomstandigheden en aanwezigheid.
Dus een beste temperatuur overshoot gehad naar 170C.
Hierdoor kipfilet wat droog.
Maar de PP is weer op.
e78fb1353f1a277d40a27fb8efa96a39.jpg
2f29ef2c6add6769a632ce845544c300.jpg
7c75b968854ea770486ec47cc6a532b0.jpg
f3ba9f35ced3cc57ddcaddb866d0d7ca.jpg
c7ce2f47fa0d7dbbb08eaad964018ff0.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit, eet smakelijk straks ;)
Kip filet wil toch altijd al snel wat droog worden.
Ik heb ergens gelezen dat je dat met wat langer pekelen en/of marineren dat wat kan voorkomen. ;)
 
Hans zei:
picosuma zei:
Ik heb gewoon de parasol erboven gaat ook goed het waaide alleen af en toe behoorlijk dan moest ik hem vast houden maar dat hoort bij herfst bbq  :D

Watert dat dan niet door op den duur :-/

Als erg hard regent wel maar tot nu toe is het goed gegaan 😬
 
picosuma zei:
Hans zei:
picosuma zei:
Ik heb gewoon de parasol erboven gaat ook goed het waaide alleen af en toe behoorlijk dan moest ik hem vast houden maar dat hoort bij herfst bbq  :D

Watert dat dan niet door op den duur :-/

Als erg hard regent wel maar tot nu toe is het goed gegaan 😬


Ik gebruik voor de nattigheid een vis paraplu (uit eerdere hobby) maar ja die wind blijft i.d.d. wel een probleem :-?



 
Terug
Bovenaan Onderaan