BasBQ
Beef en Steak

Kamado bij Action.

Voor degenen die het interessant vinden. Er is een Kamado in de aanbieding bij Action voor ?99. Ik heb vandaag mijn eerste kamado dus gekocht! Me happy!
0a52e8a106f93bc9608d84f3144fa356.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) ik heb zelf een bge mini gehad, super leuk ding maar in 2 jaar tijd heb ik hem maar 2 keer gebruikt en toen maar verkocht. Ik dacht echt dat zo'n klein eitje reuze handig zou zijn voor een paar burgers of sateetjes maar uiteindelijk kom het erop neer dat wij toch veel meer dingen tegelijk van de bbq willen halen voor een complete maaltijd ;)

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en de fik erin, we zien de foto's wel verschijnen :)
 
Thks voor de tip. Heb mijn ouders er 1 voorgesteld om te ervaren (maak zelf wel even een Heat deflector).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
ik hoorde laatst al dat deze te koop staat bij de Action, ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die er 1 gekocht hebben :)
 
Zoek nog een Q voor een zomerhuisje, 99 euro voor een kamado is niet gek. Hoe groot is het oppervlak? En hoe hoog is de dome aan de binnenkant? (Aka, past er een porchetta op)
 
Holkers zei:
Zoek nog een Q voor een zomerhuisje, 99 euro voor een kamado is niet gek. Hoe groot is het oppervlak? En hoe hoog is de dome aan de binnenkant? (Aka, past er een porchetta op)
Google even "kamado mini afmeting" en je weet alles

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Holkers zei:
Zoek nog een Q voor een zomerhuisje, 99 euro voor een kamado is niet gek. Hoe groot is het oppervlak? En hoe hoog is de dome aan de binnenkant? (Aka, past er een porchetta op)


Als je een kleine, handige BBQ voorop de camping zoekt denk dan ook eens aan een Weber WGA

qI05SEGl.jpg


zcL6FA3l.jpg


Handig en veelzijdig.
 
Ik heb een WGA (Duh ;)) voor erbij, maar sinds kort een vast huisje gekocht en daar hoort een vaste Q bij.
 
Holkers zei:
Ik heb een WGA (Duh ;)) voor erbij, maar sinds kort een vast huisje gekocht en daar hoort een vaste Q bij.


Zou ik gezien de afmeting (grill opp. 26 cm ) niet direct aan een Kamado Mini denken.
Ik heb wat ervaring met het bbq-en op een camping en in een buiten (tuin) huisje of caravan, altijd visite over de vloer. ;)
Heel erg gezellig maar dan doe je niet veel met de 26 cm die je ter beschikking hebt. :-?
Ik denk dan eerder aan iets groters omdat de mogelijkheden dan wat uitgebreider zijn.
 
Toch een goedkope smoker (low/slow) voor bij de wga. Ga het ding toch maar hale, nu nog een platesetter zien te fabriceren
 
Holkers zei:
Toch een goedkope smoker (low/slow) voor bij de wga. Ga het ding toch maar hale, nu nog een platesetter zien te fabriceren
Patton kamado mini hitteschild (Keukengerei)
? 24,45
http://link.marktplaats.nl/a1162203470?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
denman1710 zei:
Holkers zei:
Toch een goedkope smoker (low/slow) voor bij de wga. Ga het ding toch maar hale, nu nog een platesetter zien te fabriceren
Patton kamado mini hitteschild (Keukengerei)
? 24,45
http://link.marktplaats.nl/a1162203470?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Bedankt voor de tip! Gelijk 1 besteld. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Gekocht. Nu nog de platesetter
 
Kamado XL... die lui bij Action hebben wel humor!  :D
 
Ik heb zelf zo?n minitje van de Blokker, zelfde prijs.

Eerlijk is eerlijk, als je met zijn tweetjes bent heb je geen grotere kamado nodig, en die goedkope krengen doen echt wel wat ze moeten doen. Inderdaad wel een deflectorcontraptie nodig voor het volle potentieel.

Zie Jorn (BBQ aus Rheinhessen) op YouTube maar eens lol van dat ding hebben.

Bij mij staat nog een grote kamado, en wat andere bbq?s... maar ook ik heb echt schik in dat mini dingetje. Driekwart van de sessies is op mijn Blokkert.

Inmiddels MOINK balls, ribs, shortribs, picanha, beer can chicken, hotwings enz. er op gemaakt.
Alles even goed gelukt.
 
Ik heb ook een van de ac tion en ik moet zeggen dat ik mijn primo sindsdien niet echt veel meer gebruik voor hot and fast, een steak en dergelijke grillen gaat ook prima op dit kleine ei en is nog zuiniger ook ( ten opzichte van een xl warm te stoken). Ook scheelt het voor mij wat gedoe aangezien ik mijn primo altijd binnen opberg (iemand in de straat is vorig jaar zijn green egg gestolen geweest dus neem ik geen risico). Voor indirect gebruik ik hem niet echt aangezien dit zijn meestal wat grotere stukken zijn en dat gaat toch altijd wat gemakkelijker op de xl. Al bij al een goed ding dus voor erbij, als enige kamado zou ik het niet doen, daarvoor vind ik hem toch wat aan de kleine kant en ook wat te gammel gebouwd (onderste schuif is niet echt dicht te noemen al is dit oplosbaar maar voor hoelang natuurlijk, de bovenste schuif is niet afneembaar en schuift altijd over en weer tijdens het openen (ook oplosbaar maar dan kan je volgens mij zelf ook aan de slag gaan met cordieriet en gietmallen of gewoon je beurs opentrekken en een wat deftigere kwaliteit kopen). En ik zie dat ze binnenkort nog eens zakken in prijs dus volgens mij is het momenteel de goedkoopste kamado op de markt dus ik zou zeggen, bij twijfel neem mee  :D
 
Ja deze ga ik ook halen en dan mooi in een IKEA Bekvam tafeltje hangen. Mooi ding om low&slow cooking goed mee te leren.
 
VleesFeest zei:
Ja deze ga ik ook halen en dan mooi in een IKEA Bekvam tafeltje hangen. Mooi ding om low&slow cooking goed mee te leren.

Hoe ga je een deflector maken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan