BasBQ
Beef en Steak

Awardwinning Brisket "Vliegende Hollander" tav Ceriel

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Op Verzoek van Noskos, ons recept van de Brisket, Ceriel doe er je voordeel mee

Men neme een Grain fed brisket (whole Packer) minimaal 5 kg
trim al het vet eraf, scheid de Point, injecteer de point en flat met boullion en wat spul van Eric (van de worstjes). circa 250 ml
gebruik De Vliegende Hollander "Just Lucky All-Purpose BBQ Rub" bedek het gehele vlees hiermee met een dunne laag afhankelijk van de grote 4-8 el

Smijt het vlees op het rooster , BBQ ongeveer 105 graden.
wachten tot je een mooie bark hebt, inpakken en verder garen tot ie goed gaar is 92 graden circa.

Pak de flat en point  vervolgens apart, eerst in de folie, en dan in een vieze oude deken, en leg hem in een piepschuimbox van BBQ quality of beef en steak.
laten rusten tot na het inleveren van de pork.  plakken snijden,sausen en in de box smijten , nummer aan de bovenkant is handig...
Point kan je beter niet inleveren, das net kauwgom.

Foto van de box is ter referentie, deze was helaas niet awardwinning, plaats 15 geloof ik in Meat the East





Tent afbreken en opruimen, zenuwachtig wacht op de uitslag// :-O :-O :-O




 
Hahaha, dankjewel Richard! Dat wordt een 180 in Delft, ik voel het aan mijn water :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
noskos zei:
Hahaha, dankjewel Richard! Dat wordt een 180 in Delft, ik voel het aan mijn water :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


We gaan het volgen.  ;) !
 
Heel erg bedankt Richard! Ik ga kijken hoe ik de worst in de brisket ge?njecteerd krijg... :-O

noskos zei:
Hahaha, dankjewel Richard! Dat wordt een 180 in Delft, ik voel het aan mijn water :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2x 180  :D
 
richard0501 zei:
Men neme een Grain fed brisket (whole Packer) minimaal 5 kg
trim al het vet eraf, scheid de Point, injecteer de point en flat met boullion en wat spul van Eric (van de worstjes). circa 250 ml
En daar zou ik nu eens een video tutorial over zien, wat je hier beschrijft (Vet trimmen en Point scheiden).
 
Gilles zei:
richard0501 zei:
Men neme een Grain fed brisket (whole Packer) minimaal 5 kg
trim al het vet eraf, scheid de Point, injecteer de point en flat met boullion en wat spul van Eric (van de worstjes). circa 250 ml
En daar zou ik nu eens een video tutorial over zien, wat je hier beschrijft (Vet trimmen en Point scheiden).


+ 1.
Lijkt me erg leerzaam omdat ik geen slager ben en niet zonder kennis in zo'n mooi stuk vlees wil gaan snijden. :-?!
 
Hans zei:
Gilles zei:
richard0501 zei:
Men neme een Grain fed brisket (whole Packer) minimaal 5 kg
trim al het vet eraf, scheid de Point, injecteer de point en flat met boullion en wat spul van Eric (van de worstjes). circa 250 ml
En daar zou ik nu eens een video tutorial over zien, wat je hier beschrijft (Vet trimmen en Point scheiden).


+ 1.
Lijkt me erg leerzaam omdat ik geen slager ben en niet zonder kennis in zo'n mooi stuk vlees wil gaan snijden. :-?!


Ik ben ook maar gewone jongen die overdag met zn handen in de polyester en olie zit... ik google wel.... "trimming a brisket",is een goede zoekterm om mee te starten...
 
richard0501 zei:
Hans zei:
Gilles zei:
richard0501 zei:
Men neme een Grain fed brisket (whole Packer) minimaal 5 kg
trim al het vet eraf, scheid de Point, injecteer de point en flat met boullion en wat spul van Eric (van de worstjes). circa 250 ml
En daar zou ik nu eens een video tutorial over zien, wat je hier beschrijft (Vet trimmen en Point scheiden).


+ 1.
Lijkt me erg leerzaam omdat ik geen slager ben en niet zonder kennis in zo'n mooi stuk vlees wil gaan snijden. :-?!


Ik ben ook maar gewone jongen die overdag met zn handen in de polyester en olie zit... ik google wel.... "trimming a brisket",is een goede zoekterm om mee te starten...


Goed idee  ;) !
 
Ik had er al een paar gezien; aangezien ik mijn brisket bij BBQuality had gekocht ga ik er gemakshalve vanuit (zonder met mijn ogen nu in de vriezer te kunnen kijken) dat ik een whole packer heb gekocht, dus m?t Point.

Ik hoor tegenstrijdige verhalen over de Point; de ene zegt; van te voren eraf snijden, de andere zegt achteraf, want er zit toch alleen maar vet tussen de Flat en de Point;
Doe je het achteraf kun je er 'burnt ends' van maken, en het vet wat je trimt zou je weer in je hamburger kunnen gebruiken.. Hoe maak ik het meeste van mijn Brisket?
 
Terug
Bovenaan Onderaan