BasBQ
Beef en Steak

Eigen UDS

  • Onderwerp starter Martijn89
  • Startdatum
M

Martijn89

Gast
Goedemiddag!

Ik zit middenin het proces van het maken van mijn eigen UDS en heb nog wat vragen waarbij deze community me hopelijk kan helpen.

Ben helaas in het bezit van 2 linkerhanden, maar vind een eigen UDS maken zo?n uitdaging dat ik me dat niet heb laten weerhouden. Hieronder het vat dat ik gebruik:

cf95899240056de7163cf3eaa100a365.jpg


Alvast wat vraagjes, misschien volgen er later meer:

- Ik heb mijn ton (200l) reeds uitgebrand, moet ik nu de binnenkant schoonmaken voordat ik hem ga oli?n of is dit al een mooi beschermlaagje tegen roest?

- Ik heb het idee om de kolenmand op 2 bakstenen te zetten, om ervoor te zorgen dat hij niet op de grond staat. Kan dit, of gaat dit nadelige gevolgen hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Over het inolien kan ik weinig vertellen maar die bakstenen lijken me niet een goed idee. Als daar vocht inkomt gewoon van vocht wat in de lucht zit kunnen ze bij verhitting ontploffen. Ik weet niet wat voor kolen mand je maakt maar je kan hem ook met drie of vier grote bouten van de grond houden. Gewoon een bout met de kop naar beneden op de grond zetten dan op de bout een moer draaien en een ring dan de mand en daarna weer een ring en een bout. Dat doe je ook bij de andere bouten en klaar ben je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt Guus!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De ervaring van Guus kan ik delen... heb een keer een barbeque gemaakt van wat bakstenen tijdens een verjaardag. De stukken steen sprongen tussen de gasten door. Dus uitsluitend vuurvaste stenen gebruiken, maar de oplossing met 3 draadeinden of lange bouten is makkelijker. Met 3 staat de mand altijd stevig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Gewone bakstenen zou ik inderdaad niet gebruiken tenzij je deze mooi droog kan bewaren maar draadeinden is nog een betere oplossing Ook zou ik de binnenkant schoon maken zodat er geen vuil meer aanwezig is, anders blijft dit zitten tussen de ton en de olielaag waardoor de olielaag sneller terug loskomt.
 
Hoi,
Welkom

Bouten onder je mand en doe er gelijk een rvs(ikea)dienblad onder vast maken, heb je gelijk een as opvang. Anders moet je je de UDS op z'n kop zetten om de resten er uit te krijgen

Verder staan hier genoeg voorbeelden  :D

Groetjes Richard
 
Terug
Bovenaan Onderaan