BasBQ
Beef en Steak

Zelf bouw reverse offset smoker

Q

Qongon

Gast
Sorry voor het slechte taal gebruik kwa spelling en zins opbouw maar dingen bouwen is meer mijn kwaliteit. (opmerkingen met verbeteringen graag ! )
Jurr en ik (Kevin) hadden al een tijdje het plan om een smoker te bouwen  hier het bouw verslag en wat foto's

Het begon allemaal met een buis van 2,5 meter met een diameter van +/- 50 cm  deze hebben we met de aanhanger opgehaald 180 KM van huis , het was een buis die  onder drukke verkeers-punten ligt en is van staal wat van 6,3 mm dik naar 8 mm dikt loopt. de binnenkant bevatte helaas ook nog wat cement dit moest er uit dus besloten we op aanbeveling van de verkoper de buis heet te stoken dan zou het cement er vanzelf af springen door het uitzettingsverschil. dit bleek echter niet voor heel de buis te werken dus we konden nog met de hilti aan de gang. vervolgens hebben we de buis in stukken geslepen en de deuren er in geslepen.
6z1eodWm.jpg

omcbeNbm.jpg

eAPnud0m.jpg

nyE99J1m.jpg


Het is even een tijdje stil geweest maar we hadden het druk, maar de BBQ is zo goed als af .
Het was de bedoeling om jullie iedere keer op de hoogte te houden maar ik betrap me er op dat ik dit vergeet,
dus ga ik nu de hele bouw in een keer aan jullie laten zien.
zla9rLsm.jpg

Strippen en schanieren er op gelast.
9KTCs5Bm.jpg

close up van de schanieren op het stook gedeeldte

zRAwfCLm.jpg

Snij werk op gehaald op het werk voor de zijkanten
BH8ldnRm.mp4

Deurtje gemaakt met lucht schuiven
YX8qUfnm.jpg

cJazaBem.jpg

xMZsCh8m.jpg

Frame gelast en er onder gemaakt.
8urlAGpm.jpg

O3UO8vjm.jpg

alle zijkanten er op gelast en het stook en het kook gedeelte aan elkaar gelast
twvkr3dm.jpg

rooster in het stook gedeelte zodat het vuurtje genoeg lucht krijgt

LBSzkYTm.jpg

x7s4zpSm.jpg

DisDm6jm.jpg

c7oqeNtm.jpg

Proef stoken, de reverseplaat hebben we er ook al in gelast alleen hebben we daar geen foto van gemaakt.
hij deed het verassend goed alleen het stook gedeelte lekte nogal veel rook dus hebben we de scharnieren opnieuw bevestigd.
nWbNKUxm.jpg

NczJJKDm.jpg

C8zm11jm.jpg

Rooster er in gemaakt  en het frame voor de schap
RCFouuXm.jpg

IEVWPDBm.jpg

4jpPy9nm.jpg


RRYWViTm.jpg


staaf er in gemaakt voor de worstjes aan op tehangen
EWzwii4m.jpg

4FEw80am.jpg

Handvaatjes
vRYZ1RVm.jpg

08RviJWm.jpg

Wieltjes gemaakt
rCUqNKLm.jpg

actie foto, hier is ook op te zien dat we aanslagen hebben gemaakt zodat de kleppen blijven staan en niet helemaal openvallen.
Vth2oZ7m.jpg

Thermometers binnen!
WE8wMCim.jpg

Koker en strippen voor de handvaten er op gemaakt
T78m6J3m.jpg

Wielen er onder gemaakt nu is die mooi in balans en makkelijk door een persoon te verplaatsen ondanks dat die +/-  300 kg weegt
LjLtwZam.jpg

klepje gemaakt voor de schoorsteen
BOxdcINm.jpg

Op transport naar Jurr omdat het grooste constructie werk klaar is!
qfyzuZhm.jpg

flink opstoken! ( die plaat is 5 mm dik) stook kamer haalde + 250 graden. en de bbq trekt goed !

Er missen nog een aantal foto's tussendoor van dingen die we er in gemaakt hebben dit zal ik binnenkort bijwerken als ik wat foto's heb gemaakt
 
Gaaf project. Weer een om te volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Mooi project
 
Ben benieuwd hoor

groeten
Marcel

B-)
 
lekker buisje  :-O ziet er veelbelovend uit
 
Ik vind het een geweldig ding. Knap werk, ga je veel plezier aan hebben!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi geworden =D>, Ga je hem nog een kleurtje geven (behandelen tegen roest)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan