BasBQ
Beef en Steak

BBQ Society Cook Off - 19 & 20 oktober 2013

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
Het BBQ Genootschap is trots om te kunnen melden dat er na de Tony Stone Low & Slow competition een tweede Low & Slow wedstrijd komt in Nederland.

De Annual BBQ Society Cook Off.

u5a3yzup.jpg



Datum: 19 - 20 oktober 2013

Plaats: Nootdorp

Kosten: 50?

Wij willen met deze wedstrijd teams en wedstrijd judges in de gelegenheid stellen hun vaardigheden te testen in een wedstrijd omgeving. De wedstrijd is niet KCBS sanctioned, maar we houden ons wel aan dezelfde regels. Het voor ons een generale repetitie in aanloop naar een offici?le KCBS wedstrijd.
Dus er staat kip, ribs, pork shoulder en brisket op het programma, en de inlevertijden zijn net als bij een normale KCBS wedstrijd.
Het vlees moet ook ingeleverd worden in styrofoamdoosjes met daarin alleen het vlees en al dan niet wat sla of peterselie, ook moet er genoeg vlees in de doos zitten voor 6 judges.

Wat valt er te winnen?: alleen 'bragging rights'

Het vlees mag je zelf meenemen voor deze wedstrijd, maar kan indien nodig ook door de organisatie, tegen vergoeding, geleverd worden.

Hier kun je meer info lezen, en je team inschrijven.  http://www.bbqsociety.nl/
 
nice! misschien ga ik wel meedoen. of judgen *hint* ;)
 
Leuk. Ik neem aan dat bezoekers altijd welkom zijn om te proeven ;)
 
Als de teams wat over hebben zal dat hoogst waarschijnlijk worden uitgedeeld ;)
 
Nice !!!
Staat al met stip genoteerd in de agenda :D
 
MEGA!

Noteer ons ook maar alvast.. Zijn er sowieso bij ;D
 
Super!!!!
 
Volgens mij wordt dit een hele leuke wedstrijd :D.
 
geweldig, ik heb hier alle vertrouwen in
 
Moeten de juryleden ook KCBS gecertificeerd zijn? of mag iedereen zich aanmelden?
 
Leuk, dat jureren lijkt mij ook wel wat :p
 
Spannend allemaal hoor  :)
Trek ik de juiste conclusie, dat het Genootschap de organisator is ?

Mac
 
Dat is de juiste conclusie Marcel, maar dat betekent niet dat het alleen voor leden van het Genootschap is. Gerard, Frits en ik vonden dat ??n wedstrijd eigenlijk te weinig is per jaar. We kunnen niet van Harry verlangen dat hij er meer organiseert, dus hebben we een tijd geleden al besloten om er zelf ??n op te zetten. Op die manier kunnen de teams meer ervaring op doen, kunnen Harry's mannen ook meedoen aan een wedstrijd en hopen we op termijn dat er misschien een klein circuit ontstaat van een aantal wedstrijden per jaar. Dit zou het niveau van het Nederlandse en Belgische wedstrijdbarbecue?n aanzienlijk opkrikken en zo zouden onze teams ook beter kunnen presteren op bijvoorbeeld de Jack en de American Royal.

@Piet, in principe willen we graag KCBS gecertificeerde juryleden. Aan de ene kant kunnen die dan het door hun geleerde in de praktijk brengen, aan de andere kant weten we dat we dan juryleden hebben die weten waar ze op moeten letten. Mensen die graag KCBS gecertificeerde juryleid willen worden kunnen natuurlijk altijd nog de cursus volgen die dit jaar voorafgaand aan de Tony Stone wordt gehouden. ;)
 
laat ik toevallig dit jaar de judging class doen :p kan ik me aanmelden?
 
Ben niet goed genoeg om me in de strijd te mengen maar jureren lijkt me wel interessant. Ga die cursus ff in de gaten houden.
 
Ja, hoor Tom dat kan. Zodra we meer dingen duidelijk hebben komen er mogelijkheden om je te registreren.

DanBras, hier vind je de progammering van de Tony Stone:
http://www.tonystonecompetition.nl/index.php/programmering

De kosten van de cursus zijn ?150 maar daar zit wel een jaar lidmaatschap van de KCBS bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan