BasBQ
Beef en Steak

Noskos' Koreaanse Pulled Pork

 

Kcir

Tondelzoeker
Berichten
17
Ik ben hier al een tijdje aan het meekijken en meestal vergeet ik wat foto's te maken van mijn probeersels. Maar gelukkig deze keer niet :)

Afgelopen weekend was het eindelijk zover ver; ik had de tijd om Noskos' Koreaanse Pulled Pork te maken.

Wat een geweldige smaken! We vonden het superlekker, de dame vond het iets (te) pittig haha. De temperatuur constant gehouden tussen 110 en 120 graden. Na ca. vijf uur zat het vlees tegen de zeventig graden. Omdat ik de tijd had, heb ik besloten hem toch niet in te pakken. Uiteindelijk duurde het geheel zo lang, dat ik toch het aluminium-folie heb gepakt. Grappig om te zien dat na ca. een half uurtje ingepakt de temperatuur opeens weer vlot omhoog ging. Bij 92 graden eraf gehaald en erg mals kunnen pullen! Ook het vetlaagje was mooi zacht geworden, super!

De bark was helaas iets te donker en vooral te taai naar mijn idee. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Hierbij het foto-verslag (twee foto's staan blijkbaar ondersteboven, maar staan wel goed op de server, daar kijk ik vanavond nog even naar)

Een mooi stukje Boston Butt van 2,5kg van Beef en Steak. Ik heb het vetlaagje laten zitten deze keer
pp1.jpg

pp2.jpg


Na het insmeren met Gochujang, wat een geweldig spul!
pp3.jpg


BBQ opgebouwd met kokosbriketten, 1 blokje appel en 2 blokjes hickory
pp4.jpg


Na ca. 11 uur garen
pp5.jpg


Lostrekken gaat erg makkelijk!
pp6.jpg


Na het toevoegen van de Koreaanse BBQ-saus
pp7.jpg


Opbouwen van het broodje met onderop white sauce en bovenop Kimchi-mayonaise
pp8.jpg


Een deel van de PP ingevroren, maar van een ander deel heb ik kroketjes gemaakt. Die gaan we binnenkort maar eens proberen
pp9.jpg
 
Ziet er lekker uit, zou ik best eens willen proeven, alvast gefeliciteerd met je sticker ;)
 
Ziet er lekker uit, gratz met knorrie!
 
Ik had de Koreaanse versie vorige week al een keer gemaakt, maar die was aardig mislukt door 2 fouten mijnerzijds: ik had hem ook niet ingepakt, en moest op een gegeven moment 2 uur weg en vergeten tegen mijn vrouw te zeggen dat er vlees op de Q lag.

Hierdoor is op het eind de temp naar 135 opgelopen, en was de bark net als bij jou ook zo zwart.

Dus bij deze variant geldt denk ik altijd inpakken, want toen ik de voorraad maakte (en er dus de hele tijd met mijn kop erbij bleef) ging het prima, en was het resultaat verbluffend lekker.

 
Mooie PP en een mooi verslag.
Gefeliciteerd met je Knor.

ps. de donkere kleur van de bark is een resultaat van het lang en op lage temperatuur garen (Maillardreactie), met andere woorden, als de bark zwart is wil dat absoluut niet zeggen dat het verbrand is.

De taaie Bark zou misschien een gevolg kunnen zijn van het laat inpakken in alu folie.
 
Vervelend zeg, dan moet ik het binnenkort maar weer opnieuw proberen  :D :D
 
Mooie run. PP ziet er super uit. Nu moet ik toch weer een nek gaan halen. Want ik ben te benieuwd naar de Koreaanse variant.

Gefeliciteerd met je knorrie iig. Knappe run. Zeker op een kleine kogel.
 
Super dit!!
Knap gedaan op de kogel en gefeliciteerd met je knor!
Ga ik binnenkort ook maar eens doen het water loopt me in de mond

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
nu moet ik echt die Koreaanse versie gaan maken
dank voor het delen en gefeliciteerd met je knorrie
 
Dat ziet er fantastisch uit, de kroketjes heb je mooi gevormd.
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Bedankt voor jullie reacties ;-) het is inderdaad wat behelpen met een kleine kogelbbq, maar helaas past er weinig anders op het balkon!

Kroketjes waren trouwens echt legendarisch lekker, daar ga ik volgende keer meer van maken!
 
Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan