BasBQ
Beef en Steak

Italiaanse kalfsrollade

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Onder het mom van 'wat wil je eten schat?' kwam de suggestie om kalfsrollade te maken. Zo gezegd zo gedaan, een mooie kalfslende gescoord bij de Hanos (1.2kg) en volgens recept van bbq-helden.nl gemaakt.

Rollade ingesneden en gevuld met het mengsel van salie, rozemarijn, zongedroogde tomaten en olijven
0ezqaJ9.jpg


Opgerold met slagerstouw en een nachtje in de koelkast laten rusten
rZ1ulJY.jpg


De basis voor de saus klaargemaakt die onder de rollade op de heat deflector komt te staan
l09HlYT.jpg


Egg mooi stabiel rond de 110 graden en de rollade kon er op
WCwMO3b.jpg


Na een kwartiertje rust aangesneden
wcZgntx.jpg


Het resultaat was super mals en vol van smaak. De saus die er bij zat was voor ons allemaal zelfs overbodig. De combinatie van het vlees met de extra smaken van de vulling waren voor ons voldoende.

We hebben nog een hele discussie gehad over het wel of niet reverse searen van de rollade. De gasten vonden het niet nodig. Ik wil het volgende keer wel proberen om te kijken wat lekkerder is. Hoe doen jullie het als je een rollade maakt?
 
Schitterend zeg, ziet er heerlijk uit... was juist ook heel benieuwd naar die saus... heb je die nog wel afgemaakt en geproefd?

Ik hou van een kort grill korstje, juist bij vrij mager vlees is maillard wel echt je vriend!
 
Wat een lekkere rollade, da's smikkelen. ;)
 
Ziet er erg mooi uit maar de reportage is qua tekst wat summier.
110 gr. bbq temp, oke, maar wat was de kerntemperatuur van je vlees, heb je nog een sear gedaan zoals Sander al vroeg.
We zijn hier een forum dat betekent zoveel mogelijk delen dus details zijn erg belangrijk ;) ;) ;) :D
 
Ewald zei:
Ziet er erg mooi uit maar de reportage is qua tekst wat summier.
110 gr. bbq temp, oke, maar wat was de kerntemperatuur van je vlees, heb je nog een sear gedaan zoals Sander al vroeg.
We zijn hier een forum dat betekent zoveel mogelijk delen dus details zijn erg belangrijk ;) ;) ;) :D
Ik had zoals ik omschreef geen sear gedaan. Ik was vooral benieuwd of anderen dat wel doen. Ik denk dat ik het volgende keer wel ga doen. Het vet laagje aan de rollade is een stuk lekkerder als het wat krokanter gebakken is.

De kern temperatuur was 55 graden toen de rollade er af ging. Toen de egg opgestookt om de aardappelen (helaas geen foto) verder te laten garen.

Kwartiertje het vlees laten rusten en in die tijd de saus verder afgemaakt volgens recept. De saus was zeker lekker maar het verborg de smaak van de rollade inhoud wel een beetje. Dat wordt dus iets om in de toekomst mee te experimenteren

Al bij al voor mijn allereerste rollade ooit niet ontevreden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Mooie rollade. Ziet er iig smakelijk uit. De ingredi?nten lijken me ook weg lekker. Dat moet smullen geweest zijn.

Even aanzetten op hoog vuur kan nooit kwaad. Miss op een gietijzer pan oid die je op het vuur zet.
Je kunt de rollade ook als een roast klaar maken op hoge temperatuur. Buitenkant mooi insmeren met boter of olie. Dan kleurt hij ook mooi. Alleen weet ik niet of kalfsvlees zich daar goed voor leent.
 
mrooding zei:
Ewald zei:
Ziet er erg mooi uit maar de reportage is qua tekst wat summier.
110 gr. bbq temp, oke, maar wat was de kerntemperatuur van je vlees, heb je nog een sear gedaan zoals Sander al vroeg.
We zijn hier een forum dat betekent zoveel mogelijk delen dus details zijn erg belangrijk ;) ;) ;) :D
Ik had zoals ik omschreef geen sear gedaan. Ik was vooral benieuwd of anderen dat wel doen. Ik denk dat ik het volgende keer wel ga doen. Het vet laagje aan de rollade is een stuk lekkerder als het wat krokanter gebakken is.

De kern temperatuur was 55 graden toen de rollade er af ging. Toen de egg opgestookt om de aardappelen (helaas geen foto) verder te laten garen.

Kwartiertje het vlees laten rusten en in die tijd de saus verder afgemaakt volgens recept. De saus was zeker lekker maar het verborg de smaak van de rollade inhoud wel een beetje. Dat wordt dus iets om in de toekomst mee te experimenteren

Al bij al voor mijn allereerste rollade ooit niet ontevreden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Thanx,
een zeer mooie rollade, zeker voor de 1e keer :)
 
Dat is een smakelijke rollade had ik wel een plakje (s) van gelust
 
Mooie rollade. Ga ik zeker een keer proberen op de weber. Verwacht dan dag de sear vanzelf goed komt wegens andere hitte en vocht in een weber.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Zo, jou rollade ziet er goed uit hoor.
Hier ook een favoriet in huis (wordt weer eens tijd)

Ik leg er ook altijd plakjes parmaham op voordat ik het oprollen.
 
Parmaham rondom zal inderdaad wel erg lekker zijn! Idee voor volgende keer  :)
 
De kalfslende ziet er erg goed uit en hetzelfde geldt voor het eindresultaat.
Dat had ik wel willen proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan