BasBQ
Beef en Steak

Spareribs 1e keer op de kamado

royke

Kooltjesharker
Berichten
169
Morgen ga ik voor het eerst volledig spareribs op de kamado maken vandaag bij de scharrelslager hier in son en breugen (eindhoven) lekker 2 ribs gehaald net ontvliest en in de rub gezet.
Morgen gaan ze op de q. Heb er zin in!! En ben erg benieuwd!

1633df56be0b3ed3910a1d2c68190249.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
b989221a1052265f7faad065bec4acb1.jpg


Dit is de rub die ik gebruik vorigekeer op de beenham ook geprobeerd, erg lekker licht zoet met beetje pikant erin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel plezier en succes met je eerste ribs op de kamado  ;)
 
Dankje dankje! Morgen als die op de bbq ligt eerst de bbq saus maken om die erop te smeren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
royvanbergen89 zei:
Dankje dankje! Morgen als die op de bbq ligt eerst de bbq saus maken om die erop te smeren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Misschien een tip ik maak m'n BBQ saus een weekje of wat van tevoren al klaar is ie goed doorgetrokken nog lekkerder van smaak (milder). ;)
 
Bedankt voor de tip! Dat is nu wat kortdag  maad voor de volgende keer zeker iets om eerder te maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
7c290121a89beb027194f11ae49f4635.jpg


Eerste 2 uur zit erop, nu in de folie mjam mjam


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
a640b6125b9f67c3eaa7bd0003767466.jpg


5 uur later even in de folie en dan ben ik erg benieuwd!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zien er lekker uit! En? Fall of the bone tender, finger licking good :)?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Hij was heerlijk! Volgende keer wel iets minder dik smeren op de rib met de bbq saus (homemade) was exht viel van het bot! Je proeft echt de rub,rook, en bbqsaus heerlijk en dat te bedenken dit was pas de 1e keer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is toch ook het gave van het bbq-en. Recepten bijschaven, dingen proberen, veel leren en genieten. Een middag onder de overkapping met een rum cola turend naar een rookpluimpje in een heerlijke bbq lucht is voor mijn de ultieme ontspanning. Ook in de winter. Heel veel bbq plezier toegewenst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Ja zeker heeerlijk! Afdak staat hier nog op de planning, eerst trouwen volgend jaar. Dan afdak. Alleen heb een overspanning van 7.5 meter 360 uitval dus even oplossing zoeken om geen paal in het midden te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zijn hier op het forum vast mensen die met je mee kunnen denken. Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
BasGrunn zei:
Dat is toch ook het gave van het bbq-en. Recepten bijschaven, dingen proberen, veel leren en genieten. Een middag onder de overkapping met een rum cola turend naar een rookpluimpje in een heerlijke bbq lucht is voor mijn de ultieme ontspanning. Ook in de winter. Heel veel bbq plezier toegewenst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Helemaal mee eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
royvanbergen89 zei:
Ja zeker heeerlijk! Afdak staat hier nog op de planning, eerst trouwen volgend jaar. Dan afdak. Alleen heb een overspanning van 7.5 meter 360 uitval dus even oplossing zoeken om geen paal in het midden te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een paal in het midden kan best mooi zijn hoor
57a135592c7ac150490fb0040a00e627.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
dikkemiel zei:
royvanbergen89 zei:
Ja zeker heeerlijk! Afdak staat hier nog op de planning, eerst trouwen volgend jaar. Dan afdak. Alleen heb een overspanning van 7.5 meter 360 uitval dus even oplossing zoeken om geen paal in het midden te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een paal in het midden kan best mooi zijn hoor
57a135592c7ac150490fb0040a00e627.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Waar een super toffe overkapping Emiel! Mijn vrouw is nogal onder de indruk van die  enorme Kamado van jou. Wat voor een diameter heeft dat gevaarte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
8b8ae7d33c2e4ad7a6e371a549731edb.jpg
 
Klopt kan erg mooi zijn, echter hebben wij een best wel strak huis dus overkapping word ook wel strak vandaar...en komt aanhuis maar zeker een mooie nette overkapping


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
b803baf97a97b57308d9a788f10d9663.jpg


Dat is vanuit huis gezien de tuin in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BasGrunn zei:
dikkemiel zei:
royvanbergen89 zei:
Ja zeker heeerlijk! Afdak staat hier nog op de planning, eerst trouwen volgend jaar. Dan afdak. Alleen heb een overspanning van 7.5 meter 360 uitval dus even oplossing zoeken om geen paal in het midden te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een paal in het midden kan best mooi zijn hoor
57a135592c7ac150490fb0040a00e627.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Waar een super toffe overkapping Emiel! Mijn vrouw is nogal onder de indruk van die  enorme Kamado van jou. Wat voor een diameter heeft dat gevaarte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
8b8ae7d33c2e4ad7a6e371a549731edb.jpg
Jouw overkapping mag er ook zijn, de grote kamado op de foto is een KamadoJoe BigJoe.
Rooster is rond de 60cm, de buitendiameter zal richting 70cm zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je ribbels.
Volgende keer in een restaurant moet je ze eens bestellen. Wordt waarschijnlijk je laatste keer ribben in een restaurant  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan