BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork voorraad maken:)

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Zo, ik had nog een ruime 3 kilo procereur van de Sligro liggen en wilde daar al een tijdje een pulled pork sessie mee doen om wat als backup in de vriezer te hebben.
als je eenmaal een voorraadje daarvan hebt begin je niet meer aan een shoarma als je een keer haast hebt maar pak je die gewoon:)
Gistermiddag de voorraad rub van Jord erop gegooid en ge?njecteerd met het recept van Noskos.
Ook de coleslaw voorbereid van Domonique (eerste keer, recept: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1018.0) en dat smaakte vanochtend al erg goed:)
Ik ben het recept dus van Noskos bijna helemaal aan het volgen behalve de BBQ saus die ik van Remia gebruik (blackjack) en de rub van Jord. (recept: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2571.0)
Hij ligt vanaf 9 uur op de Joe met mijn heatermeter aangesloten.
Eerst gaf mijn pitprobe wat discussie (had hem ook bijna laten vallen waarbij ik hem ving met de probe dus dat zal hem geen goed gedaan hebben) en vanaf 12 uur begon mijn backup probe voor de pit gek te doen (ik had de eerste vervangen gelukkig).
De backup is gewoon een vleesthermometer die ik op het rooster heb gelegd maar die heeft ineens een afwijking van 20 graden.
Mijn pitprobe komt bijna overeen met mn dome thermometer dus die zit wel goed.
Na ruim 5 uur is hij nog maar 68 graden maar conform het recept wel de glaze erover gedaan.
Biggetje zag er erg goed uit en was behoorlijk aan het zweten... ik zat waarschijnlijk in de deadzone.
Sterker nog... een uur na het aanbrengen van de glaze was hij nog geen graad gestegen....
Inmiddels is de temperatuur op het rooster strak stabiel op 120 graden en ga ik hem over een half uurtje inpakken.
Hij is inmiddels net geen 72 graden en loop heeeeeeeel langzaam op.
Ik ben benieuwd!
Fotos volgen na afloop:)
 
Succes, altijd leuk en lekker

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Wel gelukt:)
dit was hem vers op het rooster:

en net voor het inpakken:

Na het rusten:

Uit elkaar getrokken:

en de 5x300gr over voor de voorraad:)

En de Heatermeter run:

Ik zal eerlijk zeggen dat mijn vorige van een boston but iets beter was. Die had iets meer smaak dan deze maar alsnog is deze prima gelukt
 
Geen betere raat dan voorraad

Lekkere run, PP ziet er goed uit. Krijg er honger van.
 
lekker hoor
pp MOET je gewoon op voorraad hebben
 
Ziet er goed uit Druw, wel een goed idee om vooruit een grotere hoeveelheid te maken! We zijn thuis met z'n 3-tjes dus een kleine proc is toch nog gauw te groot.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

 
Lekker PP! heb zelf geen voorraad meer.  :-?
 
Bramster zei:
Lekker PP! heb zelf geen voorraad meer.  :-?


Wordt het toch de hoogste tijd dat........... :D
 
Kun je de pp ook goed invriezen zonder dat je hem vacuum zuigt?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

 
waikiki258 zei:
Kun je de pp ook goed invriezen zonder dat je hem vacuum zuigt?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
Tuurlijk,  ik doe niet anders.  Hou je makkelijk een aantal maanden goed. Daarna krijgt het soms wat last van vriesbrand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
waikiki258 zei:
Kun je de pp ook goed invriezen zonder dat je hem vacuum zuigt?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

Ja hoor, in een zip lock zakje, even de lucht er uitdrukken ( kan ook in een bak water) en in de vriezer werkt prima. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan