BasBQ
Beef en Steak

Frikandel burnt ends

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Ik zag niet al te lang geleden op YouTube bij Hey Grill Hey een video langskomen van hot dog burnt ends. Vroeger waren burnt ends alleen van brisket, maar na de pork belly burnt ends is de naam niet heilig meer. Dus maakte zij met een hele vette knipoog heer hot dog variant.
Op zich zag het er lekker uit en na wat geborreld te hebben bij me kwam deze oer-Hollandsche variant bovendrijven, de Frikandel burnt ends.

We bereiden ze eigenlijk hetzelfde als pork belly burnt ends. Je smeert je frikandellen in met mosterd en doet er rub op. Dan leg je ze een half uurtje op lage temperatuur in de rook.
Na het roken snij je ze in vieren en doet ze terug in een bakje met boter, lichtbruine bastardsuiker en BBQ Saus. Dit gaat terug de barbecue in om te karamelliseren.
Het resultaat? Frikandel 2.0 En ja, ik heb frikandellen op de BBQ gemaakt. Kom maar op met de pek en veren  :p

deee52ab197a1beed3dc9609a0d99bde.jpg


7de481fd150e087c973d67571a401dc2.jpg


1232ad03c6aaaeef79bc765224818961.jpg


En zo maak je ze:

https://youtu.be/1QtXTu-ez3k
 
Moet ik voor de kids maar eens maken, mooi excuus want ik denk dat ik dit ook wel lust :D
 
Ziet er lekker uit en zal best smaken, maar......

Zo'n oer hollandsche unit hoort in mijn optiek toch echt uit de frituur te komen met de houdbaarheidsdatum van het vet nabij. Dan als deze drijft eruit halen, opensnijden, vullen met met rode ui, Oliehoorn mayonaise en Hella curry.

Als ik straks na een avond stappen bij de cafetaria de vraag ga krijgen,  als ik een frikandel speciaal bestel, of ik niet liever de frikandel 2.0 wil hebben weet ik in ieder geval, wat het is.

 
Fastfood +1, lekker.
Dank voor het delen. ;)
 
Dat lust ik wel mischien inderdaad als smoes dat het voor de kids is
 
@moderators, graag ingrijpen hier, die Dennis is gek geworden...

Haha, ik vind 'm geweldig. Ik zag 'm via de mail voorbij komen en dacht, nu is het zover, die Dennis is de draad kwijt. Ik ken vrijwel geen purist puurder dan jij... spijkerbroeken alleen van rauwe denim. Schoenen van een rood merkje met leren opbouw. Petjes en hoedjes van Stetson en anders niks... toen jij die burnt ends van buikspek maakte vond ik dat al best een stap, maar nu ga je wel heel ver... burnt end frikadellen... lekker bij appelmoes zeker ook?!

Ik kan het waarderen Dennis, gewoon omdat je er zelf ook een hele dikke knip-oog bij zet. Mooi, geen fijnere spot dan zelf-spot.

Die foto's zijn ook geweldig en dat varkentje waar die hapjes in zitten... ziet er dan toch gewoon weer verdomd lekker uit kerel!

Happy New Year kerel, en laat die mooie filmpjes maar lekker weer doorkomen in het nieuwe jaar!
 
Heerlijke reactie Sander  :D Ook een hele fijne jaarwisseling!!
 
Helemaal top!

Dit Is het begin van de Nederlandse bbq cultuur
USA eat your Hart out  :D
 
Ik vind hem geweldig, er zijn ook mensen die een blik frankfurters open trekken en deze op de BBQ grillen om het vervolgens op een broodje als Hot Dog te serveren.
Frikandellen van de BBQ zijn sowieso lekkerder dan uit het frituurvet.
Een D.K. Special ;) 
Sorry Frits, kon het niet laten :D

Hoe is de MOINK ooit geboren ;)
 
Deze moet in de recepten opgenomen worden en patent opvragen voordat iemand anders dat gaat doen .
 
The next thing: kroket burned ends
 
Brrrrr....
 
Tja tja tja frikadel is natuurlijk gewoon lekker maar dit gaat me wat te ver en heb geen kids waarvoor ik dit kan maken.  :p
Ik wel enorm genoten van het filmpje, thanks!
 
Geweldig
Dit ga ik zeker nog maken tijdens mijn vakantie.
En wat denk je tijdens carnaval... een hit uit Rdam dit jaar. Das pas echt nun giller jonguuuh
 
Veel lekkerder kan het niet meer worden!  : ;)
Nadat deze snack een enorm succes op oudejaarsavond bleek te zijn, heb ik er zojuist weer 48 gemaakt voor de nieuwjaarsreceptie op het werk van mijn vrouw.

Laat maar komen die snack idee?n!!!!!!
 
Vanavond gaan we ze maken gezellig bij de borrel.  B-) B-)
 
Gisteren gemaakt op de Primo.
Was een enorm suc6. ik had 15 frikadellen gebruikt en het was op voordat ik het wist.

Wat een topactie!!!

Bedankt voor het delen Noskos
 
Bram zei:
En wat denk je tijdens carnaval... een hit uit Rdam dit jaar. Das pas echt nun giller jonguuuh

Niet uit Rotterdam. Maar de kraker van t jaar lijkt wel over frikandel te gaan

https://youtu.be/Khpwb3TX57U

 
Terug
Bovenaan Onderaan