BasBQ
Beef en Steak

Lekkere snack van de bbq

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Gisteren hebben we ons eens aan de spekkie's gewaagd.
Lag zo'n mooi stuk varkens buikspek bij de slager dat we dat eigenlijk niet konden laten liggen, kwam goed uit omdat we gelijk onze nieuwe Q eens lekker vies konden maken.
Dit ging het dus worden "Pork belly burnt ends" naar idee van Noskos. (BBQ-NL)
In de spanning van het moment helemaal vergeten om een plaatje van het vlees te schieten. :blush:
Thuis gekomen aan de slag.
Overtollige stukjes weg snijden, blokjes snijden en in de rub.



Ondertussen de BBQ aangestoken en opgewarmd naar ?110 gr. altijd spannend meteen nieuwe Q, maar dat ging goed,even wennen na 20jr. Weber.

Gelukt. 110 gr. alhoewel de dome thermometer heel wat anders vermelde (schijnt normaal te zijn).



3 uurtjes laten pruttelen, ik had de Q ingericht als split grill met een bakje gevuld (Eco brasa) aan een zijde.
Aan gestoken op de Minion manier 5 briketten brandend, dat ging goed (moest na 4,5 uur wel wat bijvullen)



Na 3.uur klaar voor de boter en suiker met honing



INPAKKEN.



Nog 2 uurtjes stoven



Uitpakken en insmeren met BBQ saus voor een mooi Karamel laagje
Dit duurde zo'n ? uurtje



KLAAR.

't was ondertussen 18.30 uur gewoorden en 't zag er zo lekker uit dat we het maar als maaltijd gebruikt hebben.





Het was heerlijk :)


SNOEPJE VAN DE WEEK.

voorde mensen die zich dat nog kunnen herinneren :D





 
Lust ik wel
 
heerlijk. krijg meteen trek bij het zien van de foto's.
 
OMG dit is zo lekker.
Mooi gedaan Hans. Die nieuwe Q is goed ingewijd. Ga je veel lol me beleven.
 
Water loopt mij in de mond. Heerlijk die burn ends.  :)
 
Heerlijk!!! Is al weer te lang geleden dat ik dat heb gemaakt.
 
Lekker man! Is nog steeds favoriet bij mij... misschien die weekend maar weer eens maken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit, dit zie ik vaak langs komen op het forum, moet het ook maar eens gaan vragen, kan niet verkeerd zijn als het zo vaak gemaakt wordt. :)
 
Tsjonge jonge dat ziet er goed uit.
:blush:
 
WAUW Hans mijn complimenten wat een schitterende stukjes spek zijn dat geworden :x vooral die laatste 2 foto's zijn om op te vreten :D MAAR waarom heb je met die laatste foto niet ff een paar prikkertjes/vlaggetjes/parasolletjes in het spek gestoken........................dan was het echt een super mooie foto geweest voor de fotowedstrijd ;)
 
Jet zei:
WAUW Hans mijn complimenten wat een schitterende stukjes spek zijn dat geworden :x vooral die laatste 2 foto's zijn om op te vreten :D MAAR waarom heb je met die laatste foto niet ff een paar prikkertjes/vlaggetjes/parasolletjes in het spek gestoken........................dan was het echt een super mooie foto geweest voor de fotowedstrijd ;)

Dom, dom dom, niet aan gedacht ;)
 
Hans zei:
Jet zei:
WAUW Hans mijn complimenten wat een schitterende stukjes spek zijn dat geworden :x vooral die laatste 2 foto's zijn om op te vreten :D MAAR waarom heb je met die laatste foto niet ff een paar prikkertjes/vlaggetjes/parasolletjes in het spek gestoken........................dan was het echt een super mooie foto geweest voor de fotowedstrijd ;)

Dom, dom dom, niet aan gedacht ;)

Inderdaad Hans, oerdom, wat een mooie watertandende plaatjes man, heerlijk.
Lang leve Napoleon ;)
 
Ewald zei:
Hans zei:
Jet zei:
WAUW Hans mijn complimenten wat een schitterende stukjes spek zijn dat geworden :x vooral die laatste 2 foto's zijn om op te vreten :D MAAR waarom heb je met die laatste foto niet ff een paar prikkertjes/vlaggetjes/parasolletjes in het spek gestoken........................dan was het echt een super mooie foto geweest voor de fotowedstrijd ;)

Dom, dom dom, niet aan gedacht ;)

Inderdaad Hans, oerdom, wat een mooie watertandende plaatjes man, heerlijk.
Lang leve Napoleon ;)


Ja he, 't is even wennen maar wij beginnen spontaan de Marseillaise te zingen bij het aansteken.  :D :D :D
 
Mooi Hans wat een leuk foto verslag en die laatste foto's zien er erg lekker uit .
En genieten met je nieuwe bbq  :)
 
Genieten gaan we zeker doen, dank je wel Piet. :)
 
Heb dit nog niet gemaakt, maar door je reportage komt dit gerecht nu wel heel hoog op mijn lijst.
Het ziet er geweldig uit.

Mooie bbq ook Hans. Gefeliciteerd met je aankoop
 
Ridevi71 zei:
Heb dit nog niet gemaakt, maar door je reportage komt dit gerecht nu wel heel hoog op mijn lijst.
Het ziet er geweldig uit.

Mooie bbq ook Hans. Gefeliciteerd met je aankoop


Dank je Rick, we zijn er blij mee. :)
Wat de burnt ends betreft, ik zou het zeker een keer maken want het is heerlijk.
Op het brood in dunne plakjes, als snack of zomaar een blokje pikken uit de koeling Wauw! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan