BasBQ
Beef en Steak

BBQ'd Soho Butter Chicken

phranq

Sprokkelaar
Berichten
40
foto4yt.jpg


Ingredi?nten

15gr koriander
2 uien
3 teentjes knoflook
4 kippenbouten
4 el gele currypasta
2 cm verse gember
2 kaneelstokjes
100 g gepelde tomaten
200 ml Griekse yoghurt
200 g boter

Snijd de poten van de kippenbouten. Snij de kippenpoten rondom het scharnierbotje in. Trek het vel en vlees naar beneden en verwijder de pezen. Maak de bovenkant van het scharnierstukje kaal, en krab met de achterkant van een mes het bot schoon.

Richt je bbq in voor de indirecte methode. Grill de kip aan boven het directe vuur. Smelt een kwart van de boter in een DO of andere diepe pan. Fruit de ui en knoflook aan. . Voeg de currypasta, gember en het kaneelstokje toe. De curry even meebakken. Voeg de kip toe in de DO samen met de tomaten met het sap en de koriander (wat achter houden voor garnering) toe en breng het aan de kook. Laat de kip langzaam garen.

Voeg, als de kip gaar is, de yoghurt en de overige boter toe en haal van het vuur. Bestrooi voor het serveren met koriander en serveer met naanbrood.

Eet smakelijk!
 
Lijkt mij een heerlijk recept Phrang
Eens kijken of mijn duifje dit een x voor mij kan maken (niet op de Q dan h?, wat dat is mijn job ;)

Mac
 
Lekker, ben dol op Indiaas! Heb heerlijke butter chicken gegeten op Brick Lane in London ben benieuwd of deze in de buurt komt. Ik laat wel de koriander weg ;)
 
Dank je voor het recept, klinkt erg lekker.
 
noskos zei:
Lekker, ben dol op Indiaas! Heb heerlijke butter chicken gegeten op Brick Lane in London ben benieuwd of deze in de buurt komt. Ik laat wel de koriander weg ;)

Daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan