BasBQ
Beef en Steak

gietijzeren pan kopen

Ik zou iets meer investeren en een Lodge skillet kopen of een ander merk.
Ik heb ook zo'n gietijzeren pan in een aanbieding gekocht en de bodem is niet goed vlak. Die ervaring heb ik met Lodge niet.
Het houten handvat is ook geen goede combi op de bbq.
 
Er staat bij dat het handvat hittebestendig is dus dat moet geen probleem zijn toch
toch maar eens verder zoeken dan naar een  Lodge skillet pan dan .

thnx voor de input lowie
 
Al gedacht om een Dutch Oven aan te schaffen? Dan kun je de pan gebruiken voor heerlijke stoofpotjes en het deksel als skillet.

Hittebestendig hout lijkt me lastig....
 
Wel denken aan 1 met een opstaand randje op de deksel, een hangsel en evt kleine pootjes ;)
 
Geloof nooit dat dat handvat geschikt is voor op de bbq. Ik heb zelf er een gescoord bij de kringloop :)
maar dat was mazzel
zou voor volledig gietijzer gaan, mar dat is mijn mening
 
SilverFox zei:
Wel denken aan 1 met een opstaand randje op de deksel, een hangsel en evt kleine pootjes ;)
Ik heb er een van Weber, maar mis idd de flexibeliteit van bv petromax, kan hem niet ophangen als ik buiten op een driepoot kook of de deksel als skilet wil gebruiken. Op zich met de pan niks mis maar met andere kun je meer!
 
Ben wat aan het googelen geweest maar zie door de bomen het bos niet meer.

is er iemand met een link of iets dergelijks .
 
Eefje zei:
SilverFox zei:
Wel denken aan 1 met een opstaand randje op de deksel, een hangsel en evt kleine pootjes ;)
Ik heb er een van Weber, maar mis idd de flexibeliteit van bv petromax, kan hem niet ophangen als ik buiten op een driepoot kook of de deksel als skilet wil gebruiken. Op zich met de pan niks mis maar met andere kun je meer!
Precies!
 
www.kookwinkel.nl of www.kookpunt.nl voor Lodge skillets of dutch ovens.
 
ik heb een goedkope set van 3 gietijzeren skillets en ik vind ze top. ik weet alleen niet meer waar ik ze gekocht heb (online) maar ik dacht dat ze 20-25 euro waren of zoiets?
 
ok das een mooi prijsje echte setjes ben ik nog niet veel tegen gekomen en zeker niet voor die prijs.
jammer dat je het niet meer weet .
 
Marieken zei:
ik heb een goedkope set van 3 gietijzeren skillets en ik vind ze top. ik weet alleen niet meer waar ik ze gekocht heb (online) maar ik dacht dat ze 20-25 euro waren of zoiets?

Zou dat bij Qvist geweest kunnen zijn? Die hadden een tijdje een setje voor wein?gh in hun webshop. Ik zie het nu niet meer staan. Ik heb ze toen ook gekocht. Merk geen verschil met mijn Lodge.
 
Kijk dat zijn betere prijzen en met deksel .
Hellemaal top als jij zegt dat deze zeker zo goed zijn als de lodge ,
ga ik daarvan uit dank je wel voor de info .

Had trouwens nog nooit van het merk gehoord.

 
Ik heb toch even een vraagje wil ook een dutch oven erbij nemen om het setje kompleet te maken
maar gaat dat wel een een gas bbq ik kan hier niets over vinden op het www.
En pootje heb ik niet nodig toch op een gas bbq of is het verstandig een dutch oven met pootjes te nemen .
 
Dominique zei:
Marieken zei:
ik heb een goedkope set van 3 gietijzeren skillets en ik vind ze top. ik weet alleen niet meer waar ik ze gekocht heb (online) maar ik dacht dat ze 20-25 euro waren of zoiets?

Zou dat bij Qvist geweest kunnen zijn? Die hadden een tijdje een setje voor wein?gh in hun webshop. Ik zie het nu niet meer staan. Ik heb ze toen ook gekocht. Merk geen verschil met mijn Lodge.

ja dat dacht ik eerst maar als ik daar op zoek in mijn mailbox komt er niets naar voren... er waren toen inderdaad wel veel meer forummers hier die dezelfde aangeschaft hadden...
 
gerardnl zei:
Ik heb toch even een vraagje wil ook een dutch oven erbij nemen om het setje kompleet te maken
maar gaat dat wel een een gas bbq ik kan hier niets over vinden op het www.

ik kan geen reden bedenken waarom niet, hitte is hitte, of zoiets  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan