BasBQ
Beef en Steak

Primo kamado al in one

 
 

Beeros

Kooltjesharker
Berichten
181
Hoi allemaal,

De primo heeft een prachtige ronde kamado voor in mijn ogen een goede prijs. Echter vind ik maar weinig reviews en gebruikerservaringen.

Zijn er mensen hier die deze bbq hebben en wat zijn dan je ervaringen?

Ik heb namelijk het voornemen om een kamado aan te schaffen. Heb hiervoor een keg gehad en wil nu toch graag een keramiek kamado.
 
Ik ben al 3 jaar in het bezit van een Primo large, super tevreden over dit apparaat en de service. Het grootste voordeel is de ovale vorm en dat je de BBQ in twee aparte zones kan instellen. Deze optie heeft de ronde Primo variant niet. Misschien dat er daarom wat minder info over deze versie te vinden is
 
Maar de Primo AIO kan je wel weer opdelen met accessoires van BGE of Kamado Joe. Ik zou er zeker voor gaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
behoorlijk zei:
Ik ben al 3 jaar in het bezit van een Primo large, super tevreden over dit apparaat en de service. Het grootste voordeel is de ovale vorm en dat je de BBQ in twee aparte zones kan instellen. Deze optie heeft de ronde Primo variant niet. Misschien dat er daarom wat minder info over deze versie te vinden is

De ovale is echter ruim boven budget. Maar ik lees veel over de basterd of guru. Terwijl over de primo niks te vinden is maar dit merk wel al jaren als perfect wordt omschreven.
 
Volgens mij heb je hier een prachtige kamado aan. Daar ga je veel plezier aan beleven!
 
Heb deze sinds november en bevalt prima. Ik heb het devide end conquer systeem van kamado Joe erbij - dat past perfect. Ook het standaard primo rooster dat wordt bijgeleverd past daarop

Ik wilde eigenlijk ook de kamado joe maar de vrouw vond het rood niks. En om 200 extra te betalen om een zwarte variant in te voeren vind ik belachelijk.

Kreeg een goede aanbieding op de ronde primo en die direct gekocht.
Als ik nu de nieuwe Bastard in de winkel zie staan, weet ik niet of ik nog steeds dezelfde keuze zou maken ... Die is toch erg mooi en degelijk geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MarcelM zei:
Heb deze sinds november en bevalt prima. Ik heb het devide end conquer systeem van kamado Joe erbij - dat past perfect. Ook het standaard primo rooster dat wordt bijgeleverd past daarop

Ik wilde eigenlijk ook de kamado joe maar de vrouw vond het rood niks. En om 200 extra te betalen om een zwarte variant in te voeren vind ik belachelijk.

Kreeg een goede aanbieding op de ronde primo en die direct gekocht.
Als ik nu de nieuwe Bastard in de winkel zie staan, weet ik niet of ik nog steeds dezelfde keuze zou maken ... Die is toch erg mooi en degelijk geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Basterd is toch ook weer wat duurder.
 
Beeros zei:
MarcelM zei:
Heb deze sinds november en bevalt prima. Ik heb het devide end conquer systeem van kamado Joe erbij - dat past perfect. Ook het standaard primo rooster dat wordt bijgeleverd past daarop

Ik wilde eigenlijk ook de kamado joe maar de vrouw vond het rood niks. En om 200 extra te betalen om een zwarte variant in te voeren vind ik belachelijk.

Kreeg een goede aanbieding op de ronde primo en die direct gekocht.
Als ik nu de nieuwe Bastard in de winkel zie staan, weet ik niet of ik nog steeds dezelfde keuze zou maken ... Die is toch erg mooi en degelijk geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Basterd is toch ook weer wat duurder.
Klopt. Maar het 2019 model is wel heel compleet. Met heat deflecter enz.
 
Mijn broer heeft de ronde Primo bijna een jaar. De kwaliteit is hetzelfde als het ovalen model. Ik zou zeggen gewoon doen en je hebt dan een a merk Kamado voor relatief weinig geld.  :)
 
De primo kamado all in one met devide end conquer van de Joe kost ook rond de 1200 euro. Dus dan wordt het even duur als de basterd urban 2019. Keuzes keuzes. Dank dat het wachten wordt op een goede aanbieding.
 
Ik zou de primo gewoon kopen. Ervaring opdoen. En als je dan zeker te weten divide systeem wil een systeem aanschaffen. Ik heb een BGE L en geen behoefte aan zo'n systeem. Werkt prima zonder

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
De platesetter heb je sowieso nodig. En die is voor de primo ongeveer net zo duur als een compleet devide systeem.

Al is vorig jaar ook een actie op de primo geweest met gratis platesetter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Na wat meer verdieping zijn de volgende opties over.
Basterd urban 2019 large
Primo all in one
Bge large
Kamado Joe Classic II

 
Beeros zei:
De ovale is echter ruim boven budget. Maar ik lees veel over de basterd of guru. Terwijl over de primo niks te vinden is maar dit merk wel al jaren als perfect wordt omschreven.

Primo doet inderdaad niet zoveel aan Marketing, buiten dat ze hoofdsponsor zijn van "the Jack"
Ze gaan er blijkbaar vanuit dat kwaliteit zichzelf verkoopt.
Misschien dat nu alle andere merken flink reclame aan het maken zijn Primo ook haar strategie gaat aanpassen.
Wat mij wel opvalt is dat een Primo nagenoeg nooit op Marktplaats te koop staat als 2e hands.
In de afgelopen 7 jaar heb ik er pas 3 gespot op MP. :-?
 
Ewald zei:
Beeros zei:
De ovale is echter ruim boven budget. Maar ik lees veel over de basterd of guru. Terwijl over de primo niks te vinden is maar dit merk wel al jaren als perfect wordt omschreven.

Primo doet inderdaad niet zoveel aan Marketing, buiten dat ze hoofdsponsor zijn van "the Jack"
Ze gaan er blijkbaar vanuit dat kwaliteit zichzelf verkoopt.
Misschien dat nu alle andere merken flink reclame aan het maken zijn Primo ook haar strategie gaat aanpassen.
Wat mij wel opvalt is dat een Primo nagenoeg nooit op Marktplaats te koop staat als 2e hands.
In de afgelopen 7 jaar heb ik er pas 3 gespot op MP. :-?

Oval inderdaad ook erg mooi. Is de junior groot genoeg qua oppervlak voor te bbqen voor een persoon of 6 en waarmee is hij te vergelijken qua grill oppervlak de BGE M of L
 
Beeros zei:
Oval inderdaad ook erg mooi.

Zeker.
In het begin was ik wat sceptisch, maar ik heb nog geen halve seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ongeveer 80% van de sessies heb ik 1 D plate erin, en het vuur aan de andere kant, en dat werkt z? enorm fijn!
 
dennis zei:
Beeros zei:
Oval inderdaad ook erg mooi.

Zeker.
In het begin was ik wat sceptisch, maar ik heb nog geen halve seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ongeveer 80% van de sessies heb ik 1 D plate erin, en het vuur aan de andere kant, en dat werkt z? enorm fijn!

Een vuurhaardscheider, is dat nodig of is dat overbodig?  Nu nog de vraag een junior of een maatje groter?
 
Goede vraag.
Zelf heb ik geen vuurhaardscheider aangeschaft met de gedachte dat dat altijd nog kan.
In het begin nog weleens wat lopen klooien met alu serveerschalen om eea af te dekken, maar dat doe ik eigenlijk ook nooit meer; meestal gewoon de kolen aan 1 kant stapelen, en de fik erin.
Geen idee of dat de optimale methode is, maar voor mij werkt het primo, ehh, prima :D
 
Beeros zei:
dennis zei:
Beeros zei:
Oval inderdaad ook erg mooi.

Zeker.
In het begin was ik wat sceptisch, maar ik heb nog geen halve seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ongeveer 80% van de sessies heb ik 1 D plate erin, en het vuur aan de andere kant, en dat werkt z? enorm fijn!

Een vuurhaardscheider, is dat nodig of is dat overbodig?  Nu nog de vraag een junior of een maatje groter?

Persoonlijk vind ik dat wel nodig, zo blijven de kooltjes netjes aan 1 kant liggen.
De Grootte van de BBQ, ga altijd voor groot. Dus een L voor de ronde kamado's en een XL voor de Primo Oval.
Wij maken nagenoeg altijd volledige maaltijden op de BBQ en als je dan met schalen moet gaan werken heb je een groot oppervlak nodig.
Niets is dan zo frustrerend als ruimte gebrek.
Dit is voor een gedeelte natuurlijk ook persoonlijk er zijn genoeg mensen die dik tevreden zijn met een Oval junior of Oval Large.
 
Terug
Bovenaan Onderaan