BasBQ
Beef en Steak

Barsten in firebox BastardLarge

 

Tommybear1979

Kooltjesharker
Berichten
172
Beste allemaal,
Ik heb sinds een jaartje een Bastard Large en bij het uitvegen vielen mij barsten op die vanaf de luchtgaten omhoog gaan tot de rand. Kan dat kwaad?
2f95a8a4140b12ef12c1c45f62cedc41.jpg
0d03b9c445127da015b966dfd7f3796a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Het is niet de bedoeling. Maar hij doet het er niet minder mee.
 
Enig idee waar het door is gekomen?
De Kamado zal er niet minder door functioneren lijkt me.
Platesetter verkeerd, geplaatst hoge zeiden niet links en rechts. Te snel te hard opgestookt? Iets te hoogs in de Q waardoor er extra druk op de Platesetter kwam.
Mischien is bij de leverancier hierover iets bekend? Ik zou het daar zekere navragen indien je zeker weet dat het geen val of stoot schade is.
 
Lijkt me niet door platesetter te komen.  Dit omdat er bij de Bastard Large nog een keramieken  ring bovenop de firebox ligt.
Dus er heeft niets op gelegen anders dan die ring.
Stook altijd rustig op.
Dus heb geen idee..
Heb overigens zo'n cast iron platesetter. maar die staat dus op de ring die bovenop de firebox komt.
nog paar foto's van toen hij nieuw was en mijn normale setup.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
13bfa6b8705eed9cbccc7677322ad39f.jpg
77f265421a359eec4104e96a53e614ef.jpg
 
Lijkt me gewoon een garantie ding. Ik zou contact met de leverancier opnemen. En het probleem voorleggen. Na 1jr zou er nog voldoende garantie op moeten zitten.
 
Barsten komen door het opwarmen en afkoelen van de keramiek.

Mijn BGE L heeft er ook reeds enkele.
Bij de eerste barst contact opgenomen en ondertussen staat er reeds een nieuwe vuurbox op zolder te wachten.
Pas als de gebarsten vuurbox uit elkaar valt ga ik de nieuwe gebruiken.
 
Stijn zei:
Barsten komen door het opwarmen en afkoelen van de keramiek.

Mijn BGE L heeft er ook reeds enkele.
Bij de eerste barst contact opgenomen en ondertussen staat er reeds een nieuwe vuurbox op zolder te wachten.
Pas als de gebarsten vuurbox uit elkaar valt ga ik de nieuwe gebruiken.

Bij mijn KamadoJoe idem. De firebox bestaat nu uit twee delen maar is nog wel bruikbaar. En inmiddels staat de nieuwe klaar, geleverd onder garantie en dan in de nieuwe 5-delige versie.

Voor de TS: Inderdaad, garantie claimen. Daarnaast: de scheuren zullen waarschijnlijk stoppen zodra de luchtgaten bereikt zijn. Best kans dat je nog lang met deze box kan werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan