BasBQ
Beef en Steak

Grizzly Grills kamado

Hamer

Sprokkelaar
Berichten
42
Hallo BBQ liefhebbers,

Is er iemand bekend met het Kamado merk Grizzly Grills? Deze wordt o.a. Verkocht bij de Welkoop.

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/genieten-in-de-tuin/bbq/bbq/grizzly-grills-large-kamado-houtskoolbarbecue-grijs-46-cm_1219418

Ik ben me aan het ori?nteren op een Kamado, ik wil er max. 1000 euro aan uitgeven. Nu twijfel ik sterk tussen de Grill Guru Elite Large en deze Grizzly Grills. Deze Grizzly heeft o.a. 10 jaar garantie, ook vind ik ?m qua uiterlijk iets mooier.
Grill Guru daarentegen is volgens mij erg sterk qua prijs/kwaliteit en is daarnaast een stuk bekender.

Iemand tips of ervaring met bovengenoemd?
 
Aha, bedankt!

Als ik dit zo lees lijkt het erop dat zowel Grill Guru als ook Grizzly grills van dezelfde importeur af komen, en zelfs hetzelfde lijken. Ik begin nu sterk te twijfelen of ik niet gewoon 100 euro bij moet leggen en gewoon voor The Bastard large moet gaan.
Het lijkt allemaal Auplex makelij en in de link wordt dit vermoeden ongeveer bevestigd.
 
Zit met zelfde dilemma, grill guru elite, Grizzly ook aantrekkelijk , zag ook nog keij vanaf 650 of een hele complete voor 999,00 , mijn gevoel zeg toch de bastard van 999 met wat korting voor 810 euro (zonder onderstel), gedeeld fire box van Grizzly is aantrekkelijk , maar bij Bastaard vele nieuwe features, mand in firebox, mooi nieuw rooster etc etc.
 
Alex, heb jij het nu over de nieuwe Bastard 2019? Zo ja, waar vind je die voor de prijs die je noemt?
Wat is nou het grote verschil tussen de ?oude? Bastard en de 2019 versie? De oude is (incl. Onderstel) al voor 899 euro te koop bij Obelink.
 
Hamer zei:
Alex, heb jij het nu over de nieuwe Bastard 2019? Zo ja, waar vind je die voor de prijs die je noemt?
Wat is nou het grote verschil tussen de ?oude? Bastard en de 2019 versie? De oude is (incl. Onderstel) al voor 899 euro te koop bij Obelink.

899 bij fonq, 10% korting van een BP aktie (tanken win aktie weber/fonq) Google maar voor de verschillen o.a. Noskos

In mijn beleving heel veelllll bbq voor het geld
 
Zelf heb ik na veel wikken en wegen, lezen van Blogs en vooral de vraag, in het achterhoofd wat wil ik er mee, de Basterd Urban 2019 large complete gekocht.

De portemonai is bij iedereen anders, echter ben ik van mening dat dit een Kamado is voor het leven. Zelf BBQ ik minstens 2-3 per week en wil dat mijn Kamado dat kan volhouden. Bij het voelen aan diverse Kamado's kwam ik telkens weer terug op de Basterd wegens prijs en kwaliteit. Uiteindelijk wil je ook voor het zicht in de tuin iets dat past en de mat zwarte uitvoering paste daar in ons geval het mooiste bij.

Voor mijn gevoel begin ik echter wel weer op "nul" omdat het vuur/tempratuur anders beheerd moet worden. Eveneens de diversiteit aan houtskool maak de zoektocht naar persoonlijke voorkeur en extra leuke uitdaging.
 
Marcel zei:
Zelf heb ik na veel wikken en wegen, lezen van Blogs en vooral de vraag, in het achterhoofd wat wil ik er mee, de Basterd Urban 2019 large complete gekocht.

De portemonai is bij iedereen anders, echter ben ik van mening dat dit een Kamado is voor het leven. Zelf BBQ ik minstens 2-3 per week en wil dat mijn Kamado dat kan volhouden. Bij het voelen aan diverse Kamado's kwam ik telkens weer terug op de Basterd wegens prijs en kwaliteit. Uiteindelijk wil je ook voor het zicht in de tuin iets dat past en de mat zwarte uitvoering paste daar in ons geval het mooiste bij.

Voor mijn gevoel begin ik echter wel weer op "nul" omdat het vuur/tempratuur anders beheerd moet worden. Eveneens de diversiteit aan houtskool maak de zoektocht naar persoonlijke voorkeur en extra leuke uitdaging.

Helemaal mee eens Marcel dat houd het ook leuk en spannend.
En er is genoeg op de markt om eens lekker mee te experimenteren totdat het kwartje valt en dan nog zal je wel eens van brandstof of manier van stoken veranderen.
Veel plezier daarmee. ;)
 
Het is een mooie barbecue hoor. Waar je veel plezier van zult hebben.
Kijk ook even in mijn boek, daar staat duidelijk uitgelegd hoe je met een kamado werkt. Scheelt weer een hoop zoeken
 
Het stoken van een Kamado is idd wel een dingetje. Maar net als de Oklahoma smoker "oefening baart kunst"
 
Hallo Hamer, het is gebruikelijk hier dat je jezelf eerst even voorstelt in het voorstel topic.
Zou je zo vriendelijk willen zijn dit alsnog te doen?

 
Vandaag in Nunspeet geweest, en eens goed alle Kamado?s bekeken, waanzinnig mooi die Urban Bastard in mat zwart Marcel.
De nieuwe KJoe?s zijn ook super en compleet, even nog wat uitleg gehad en denk dat ik toch voor een bastard 2019 ga, heel complete bbq voor een redelijke prijs.
Blijft natuurlijk veel 💰💰💰maar een goedkopere kost toch ook al gauw 600 a 800.
 
kamadogrill-alex zei:
Vandaag in Nunspeet geweest, en eens goed alle Kamado?s bekeken, waanzinnig mooi die Urban Bastard in mat zwart Marcel.
De nieuwe KJoe?s zijn ook super en compleet, even nog wat uitleg gehad en denk dat ik toch voor een bastard 2019 ga, heel complete bbq voor een redelijke prijs.
Blijft natuurlijk veel maar een goedkopere kost toch ook al gauw 600 a 800.
Dat doe je goed, kijken voelen en vergelijken in dat wat je krijgt voor wat je koopt.

Het vergelijken van dat wat er standaard bij de Kamado geleverd wordt en wat je er zelf nog bij wil hebben.

Daarnaast is en blijft het voor iedereen anders in budget, wat heb je er voor over, danwel er maximaal aan wil besteden. Daarna komt er ook nog een fase van ?10,- hier, ?40,- daar etc.

En als je eruit bent, ben jij koopman en kan het feest beginnen, Wie wil jou voor het minst leveren voor wat jij wil hebben.

Succes met het maken van je keuzes.
 
Vanmiddag even bij Obelink geweest. Deze hebben zowel Grill guru, The Bastard 2018 en 2019 staan.
Wat mij gelijk opviel was het feit dat de Bastard 2019 veel soepeler en minder zwaar open ging. Ook is deze veel completer t.o.v. De 2018 met o.a. Ash lifter, plate setter en charcoal basket. De 2019 Urban large bieden ze daar aan voor 1249 euro, terwijl de 2018 versie op 899 euro zit, waarbij je dus nog wel de plate setter, Charcoal basket en ash lifter apart moet aanschaffen. Even gegoogled en dit komt al snel op zo?n 160 euro. Het verschil is dan ineens niet zo groot meer.
De Grill Guru is ook vrij compleet, maar deze deksel gaat ook erg zwaar open en ik vind het handvat niet fijn en mooi.
Omdat wij leverancier/zakenrelatie zijn van Obelink en ik daar dus connecties heb eens horen of ze nog iets met de prijs kunnen doen. Wie weet kies ik dan toch voor een vrij complete Bastard Urban large 2019.
 
@Hamer, ik vind de Bastard Urban prachtig in dat mat zwart, verder inderdaad zeer compleet, helaas alleen compleet met onderstel , zou graag een ?kale? willen, succes met je beslissing eind van de maand moet het hier gebeuren .........
 
kamadogrill-alex zei:
@Hamer, ik vind de Bastard Urban prachtig in dat mat zwart, verder inderdaad zeer compleet, helaas alleen compleet met onderstel , zou graag een ?kale? willen, succes met je beslissing eind van de maand moet het hier gebeuren .........

Akkoord, je zou trouwens via de website allesvoorBBQ.nl kunnen proberen. Heb zojuist ?ask for a better price? geklikt op de website en voor de Kamado compleet 2019 ging er ineens 125 euro korting af. Je kan dit natuurlijk ook proberen bij de kale variant.
 
Ik ben er uit! Het gaat een The Bastard Urban Large 2019 worden! Deze is compleet en heeft daarnaast een Charcoal basket, plate setter en ash lifter inbegrepen. Tevens kan ik ?m met korting aanschaffen waardoor deze mij maar 1061 euro kost. Erg veel BBQ voor dat geld lijkt me.
 
Prima keuze, al zeg ik het zelf
 
Bij HarlemBBQ is de Grizzly Grills Large nu met korting te bestellen.

KORTINGSCODE:
"AH-ActiegemistLarge"

Van ? 899,- voor ? 649,-

Wellicht heeft iemand er wat aan ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan