BasBQ
Beef en Steak

Welke kamado

Marcdepark

Stoker
Berichten
298
Heb het forum al eens goed doorgelopen en er is al het e.e.a. geschreven hierover.

Ben op zoek naar een kamado large (los) welke in een nog te bouwen tafel moet komen.
Bij basbq in Uden geweest en geweldig advies gekregen over de monolith large. Mooi compleet apparaat!
Daarna toch nog eens wat aan t googelen gegaan en zie wisselende ervaringen, ook is de garantie ?slechts? 10 jaar op het keramiek. Dus twijfel...

Omdat ik een kamado zoek waar ik voorlopig mee vooruit kan ben ik aan het twijfelen om mijn budget wellicht toch wat op te rekken en te gaan voor een kamado Joe Classic II of BGE large.
Ook zie ik dat er een kamado Joe Classic III aan komt, wellicht waard om daar op te wachten? Alleen wat wordt de prijs?
Daarnaast is er ook nog de Primo wellicht?

Wieowie kan me voorzien van advies/ervaringen?
Zie intussen door de bomen het bos niet meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Precies dezelfde keuzestress had ik een aantal maanden geleden ook!

Ik heb zelf pas een Primo Oval XL gekocht.
Hier nog geen seconde spijt van gehad omdat ik veel grilloppervlak wilde zonder erg de diepte in te gaan en daarnaast ook tegelijkertijd direct en indirect wil kunnen garen.
Als ik voor een rond ei zou moeten kiezen zou ik voor de Kamado Joe gaan, die is wat mij betreft het meest vooruitstrevend en heeft een aantal vernuftige dingen zoals de gasket, joetisserie, scharnier, aslade, devide& conquer, etc.

Zelf vond ik dit linkje erg handig:
https://bbq-helden.nl/welke-kamado-kopen/

Maarja, zo heeft iedereen zijn mening ;)
Succes met de zoektocht!
 
Hoi Marc, in dat segment kan je eigenlijk niet fout gaan... dan is het puur een kwestie van smaak en misschien ook een beetje wat je bereid bent te willen betalen voor accessoires. Als je genoeg hebt aan een RVS rooster en een platesetter dan hangt daar per merk een ander prijskaartje aan dan wanneer je van datzelfde merk een uitgebreider systeem met pizzasteen, gietijzeren rooster en verhogers wil hebben. Dus budget moet je zeker ook mee laten wegen. Als groen, zwart of rood je lievelingskleur is kan je dat ook doorslaggevend laten zijn.

Keramisch is zalig, welk merk je uit dat segment ook kiest je zal niet teleurgesteld zijn!

Heel veel kookplezier straks!
 
Ik heb ook lange tijd zitten twijfelen tussen de Monolith large en kamado joe classic ii. Uiteindelijk toch gegaan voor de kamado joe. Een beetje voor de garantie maar vooral voor het nieuwe vilt, de vuurschaal in delen en de licht te openen deksel.

Als je bedenkt dat volgens sommige het vilt elk jaar vervangen moet worden dan is de kamado joe na een x aantal jaar goedkoper als de Monolith omdat bij de kamado joe dit volgens hen pas na 7 jaar vervangen zou hoeven worden.

De nieuwe classic iii wordt overigens een stuk duurder als de classic ii wat ik heb gezien. Verder vraag ik me af of deze echt weer veel beter is? Bovendien vindt ik hem op de foto's niet zo mooi.

Succes met de keuze!!

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Hier ook voor dezelfde keuze gestaan en gekozen voor de Kamado Joe Classic II.
Ook getwijfeld om te wachten op de III, maar die wordt ?500 duurder (?2000, klikkerdeklik) en de verwachting is dat het "speciale insert" (dat is het hitteverdeelsysteem) ook in de II past. Echter moet dat systeem zichzelf eerst bewijzen. Ik vind de III wel mooier trouwens, vooral het onderstel.
Onderstel van de II vindt ik niet bepaald mooi, maar heb ik voor lief genomen.

Mijn twijfel was meer tussen de KJ en de Basterd. BGE viel al vrij snel af door het grote prijsverschil en de lovende berichten over de Kamado Joe, ook van BGE gebruikers.
 
Alles is wel zo'n beetje gezegd, als ik voor rond zou gaan: Kamado Joe classic II, of BGE Large
Maar ik ben voor de ovale Primo Oval XL gegaan, ik heb deze nu alweer bijna 7 jaar en nog steeds helemaal verslingerd aan.
 
Bedankt voor het advies allemaal, echt super!

Vanochtend de knoop doorgehakt en de BBQ gekocht bij bbqshop Brabant (erg fijn geholpen trouwens, nemen er echt de tijd voor!). Het is een BGE Large geworden.
Vond t groen toch mooier dan rood

a324595884664b3d457af16d1e2c74a1.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze, dus in dat zwarte rek? Mooi zeg!

Groen is ook mijn keramische lievelingskleur!
 
Hoi Sander,

Deze BGE wel, onderstel niet.
Komt in een tafel die nu in de maak is, RvS met hardhout.

Groeten Marc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie kamado hoor!  :x
Daar ga je vast en zeker heel veel plezier van hebben, vind het onderstel op de foto ook erg mooi! Ben benieuwd hoe jou tafel eruit gaat zien!
Ik zie de foto's wel voorbij komen hier  ;)
 
Gefeliciteerd met je BGE. Ook heel erg benieuwd naar je meubel. Post je daar later ook nog foto's van ?  :)
 
Gratz met je aankoop, mooi groen is niet lelijk
 
KaYDee zei:
Mooie kamado hoor!  :x
Daar ga je vast en zeker heel veel plezier van hebben, vind het onderstel op de foto ook erg mooi! Ben benieuwd hoe jou tafel eruit gaat zien!
Ik zie de foto's wel voorbij komen hier  ;)
Is inderdaad een erg mooi onderstel, mooi prijskaartje ook .
Zal de foto?s zeker hier delen als de opstelling klaar is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb zelf een KJ Classic (zeer blij mee) bewust niet gekozen voor de Classic II omdat er heel veel problemen met de damper waarvan de verf los laat. De glasfiber afdichting laat snel los. De ring om de vuurbox trekt krom. Het scharnier moet regelmatig afgesteld worden. Dit wilde ik allemaal niet bij een BBQ van zo veel geld.

Als de KJ Classic niet meer verkrijgbaar is zou ik toch de Monolith overwegen.

Garantie periode van 10 jaar zou ik geen probleem vinden.  De problemen zullen voornamelijk in het begin zijn omdat je de BBQ nog moet leren kennen.

Van Basbq had ik begrepen dat monolith met een d&c komt
Dat voor mij de reden om voor de KJ te kiezen
 
Woodpecker zei:
Ik heb zelf een KJ Classic (zeer blij mee) bewust niet gekozen voor de Classic II omdat er heel veel problemen met de damper waarvan de verf los laat. De glasfiber afdichting laat snel los. De ring om de vuurbox trekt krom. Het scharnier moet regelmatig afgesteld worden. Dit wilde ik allemaal niet bij een BBQ van zo veel geld.

Als de KJ Classic niet meer verkrijgbaar is zou ik toch de Monolith overwegen.

Garantie periode van 10 jaar zou ik geen probleem vinden.  De problemen zullen voornamelijk in het begin zijn omdat je de BBQ nog moet leren kennen.

Van Basbq had ik begrepen dat monolith met een d&c komt
Dat voor mij de reden om voor de KJ te kiezen

Bedankt voor je reactie.

Heb intussen al gekozen voor een BGE, procentueel scheelde het niet veel met een KJ. Wel wordt de KJ met meer accessoires geleverd en is het zeker een mooi apparaat!
Voor dit bedrag ben ik dus voor zekerheid, service en garantie gegaan.
En vond de KJ wel erg rood, niet erg als je daarvan houdt.

Nogmaals bedankt voor je reactie




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Woodpecker zei:
Ik heb zelf een KJ Classic (zeer blij mee) bewust niet gekozen voor de Classic II omdat er heel veel problemen met de damper waarvan de verf los laat. De glasfiber afdichting laat snel los. De ring om de vuurbox trekt krom. Het scharnier moet regelmatig afgesteld worden. Dit wilde ik allemaal niet bij een BBQ van zo veel geld.

Klachten allemaal wel een keer voorbij zien komen op het www. Maar zijn er hier op het forum gebruikers die deze problemen hebben gehad?
 
6bcee3afc3ce68d79c6889804a4daca2.jpg


Tafel nummer 1 is klaar. Geen RvS geworden maar zwart met zwart hout, een ?beetje? nagemaakt van het originele green egg modular system maar dan beter .
Tafel 2 is bijna klaar, ook zwart metaal maar dan met drie lagen eikenhouten planken. Deze 2e tafel kan dan als uitbreiding tegen de eerste tafel worden gezet.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan