BasBQ
Beef en Steak

Ketel luchttoevoer/reinigings ?lepels?

 
 

Jeroenvanarkel

Vuurmaker
Berichten
97
Hallo, ik ben aan mijn derde bbq begonnen.  Eerst een outdoorchef. Toen een weber One Touch Pro 47 en nu de 57cm variant. Van de Webers begrijp ik twee dingen niet.

1 waarom er geen streepjes staan voor open, halfopen enz. Maar dat heb ik met een eddimg gedaan maar vind ik zo onprofessioneel van weber.
2 waarom de as verwijderings en luchttoevoer ?lepels? niet geheel rond kunnen draaien. Op een kan komen de lepel in zijn geheel langs de gaten in de bodem en valt de as eruit. Echter de andere kant op komen de lepels net 2 a 3 cm te kort om ook daar volledig langs de gaten te lopen waardoor as niet weg geveegd kan worden. Dus een ontwerpfout. En een die op alle Webers dus zit en al jaaaaaaaaaren

Hierdoor moet ik dus altijd met een borstel extra aan het werk. Waarom heeft weber niet het mechanische na al die jaren aangepast???

Zijn hiervoor oplossingen of zij ner meer mensen die dit ervaren, irritant vinden maar met twee bier op denken ........?

Inmiddels kun je wel een 47cm GBS rooster krijgen dus soms luisteren ze wel bij weber. En qua service zijn ze briljant en heb ik NIKS op hen aan te merken. Maar verbeter tips of ?flaws? Zouden toch ook gehoor moeten krijgen?

Of ben ik te kritisch 😬
 
Volgens mij heeft dit te maken dat de poten in de weg zitten om zo ver door te draaien

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Komt idd door de poten. En streepjes... BBQ is ook een beetje gevoel. Ik heb op mijn webers ook geen thermometer en toch doen ze het
 
Op mijn 57 weber had ik zelf streepjes gezet voor 0-25-50-75-100%

Die as zou idd handig zijn mocht je de rooster er niet moeten uit halen om alles te verwijderen.
Zeker met een gietijzer rooster heb je liever dat ie kan blijven liggen.  :D
 
Roosters blijven liggen.... tja, je zal toch ook zo nu en dan kooltjes moeten toevoegen?!
 
Ik vind het niet echt problemen. Wat knoeien bij het barbecueen heeft ook zijn charmes vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Denk dat je te kritisch bent, schoonmaken blijft altijd een dingetje. Bij mij duurt het zoeken naar de borstel langer dan het schoonmaken zelf
 
Grappig, ik had zelf ook altijd het idee dat het een domme ontwerpfout was. Blijkbaar heeft het met de positie van de poten te maken. Weer wat geleerd.
Ik doe zelf altijd de tuin handschoenen aan en veeg dan zo de rest van de as in de aspan.
 
Ha ha, ik werd als "ervaren" bbq-er pas bij vrienden uitgenodigd om hun Weber in te wijden. En ik begreep ook niets van die propeller op de bodem. Er werd dus de hele avond aan dat ding gedraaid maar dat bleek dus nutteloos.
Inderdaad een vreemd ontwerp. Als hij 4 bladen zou hebben gaat het as vegen ook beter.
 
Vraag NU patent aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan