BasBQ
Beef en Steak

Uitlaat van nieuwe Weber master touch draait heel zwaar

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Ik heb sinds kort een Weber master touch special edition.
Vandaag voor het eerst in gebruik genomen maar de uitlaat draait heel erg stroef en schraapt lak van de deksel.

Nou lijkt mij dat niet normaal aangezien het dan een kwestie van tijd is dat er roest op komt maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Is dat inderdaad niet normaal en hoort de uitlaat vrij eenvoudig te draaien en bovenal de lak te laten zitten of hebben meer mensen hier last van en hoort het bij het soort uitlaat?
 
Er valt niet zoveel te stellen aan de uitlaat. Zit op een asje die niet demontabel of verstelbaar is. Het feit dat hij lak schraapt zegt ook wel dat hij niet goed met de bolling van de deksel mee loopt denk ik.
 
Ik zou eens contact opnemen met de service van weber.
 
Brecht zei:
Ik zou eens contact opnemen met de service van weber.

Of de winkel waar je hem gekocht hebt :-?
 
Hans zei:
Brecht zei:
Ik zou eens contact opnemen met de service van weber.

Of de winkel waar je hem gekocht hebt :-?

Dat is uiteraard een optie maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen met een master touch, of zij dit niet ervaren. Of juist wel en dat het blijkbaar iets is waar je mee moet leven.
 
Het is geen lak maar emaille. Die laag is heel hard. Hier maakt het al jaren schrapende geluiden, maar merk er verder weinig van.
Als het heel extreem is kun je misschien even overleggen met waar je hem hebt gekocht. Dat is het eerste aanspreekpunt voor vragen en klachten
 
noskos zei:
Het is geen lak maar emaille. Die laag is heel hard. Hier maakt het al jaren schrapende geluiden, maar merk er verder weinig van.
Als het heel extreem is kun je misschien even overleggen met waar je hem hebt gekocht. Dat is het eerste aanspreekpunt voor vragen en klachten

Het is niets alleen het geluid maar ook het feit dat ik gewoon kaal staal zie bij de uitlaat. Ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen van anderen om te voorkomen dat ik te horen krijg dat het "normaal" is terwijl dit in de praktijk dus niet zo zou zijn.
 
Dit is niet normaal. Terug naar de winkel.
 
Blank ijzer mag zo ie zo niet, mijn Webertje gaat nu zo'n kleine 18 jr mee en is nog steeds zwart onder het vet dat er ondertussen is opgekomen.
 
Een beetje weerstand mag, maar beschadigingen aan het emaille is natuurlijk niet ok.
Terug naar de winkel zou ik doen.
Niet met WD40 gaan prutsen. Is niet nodig. En je loopt het risico dat er een druppeltje op je gerecht valt  :(
 
probleem aangemeld bij Coolblue, hopende op een nieuwe deksel en klaar maar nu mag dat hele ding uit elkaar en opgestuurd worden, dat ga je toch niet menen.

is dat serieus gebruikelijk om zo'n onhandig ding te demonteren en terug te sturen voor een nieuwe deksel? Of kan ik dan beter direct bij Weber aankloppen voor een nieuwe deksel?
 
Ik denk dat je beter rechtstreeks bij Weber aankoopt, dat hoor ik meestal toch positieve verhalen.

Coolblue heeft zowat de slechtste dienst na verkoop die er bestaat.

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk

 
Stijn zei:
Ik denk dat je beter rechtstreeks bij Weber aankoopt, dat hoor ik meestal toch positieve verhalen.

Coolblue heeft zowat de slechtste dienst na verkoop die er bestaat.

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk

Mijn ervaring met Coolblue is over het algemeen heel goed maar dit sloeg echt nergens op.

Ik heb de situatie telefonisch voorgelegd aan weber en die gaven aan dat ik een mail moest sturen met wat foto's en dat er dan waarschijnlijk een nieuwe deksel opgestuurd zou worden.
Zo gezegd zo gedaan, daarbij meteen toegevoegd dat de ketel een paar gekke strepen in de lak heeft maar dat ik me voor kon stellen dat daar niks mee gedaan werd.

Gisteren bericht ontvangen dat er zowel een nieuwe deksel als nieuwe ketel onderweg is omdat een nieuw product gewoon netjes op orde hoort te zijn.

Super tevreden over de service van Weber dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan