BasBQ
Beef en Steak

Berghoff Kamado met uitdaging;-)

 
 

MarcelB

Vuurmaker
Berichten
61
Afgelopen week zag ik op MP een mooie groene Berghoff Kamado voorbij komen met beschadigingen. Dit trok mijn aandacht omdat ik nog steeds een grote Kamado wil maar nog niet het geld bij elkaar heb voor een Takumi Xl.. uiteindelijk een bod gedaan. Al snel kreeg ik het bericht dat ik hem mocht halen.. de dag daarna direct maar op gehaald want ik was toch vrij. Ze hadden de Kamado laten stuiteren dus er zat een scheur in. Nou ben ik niet bang voor een scheurtje.. Vanochtend de scheur schoongemaakt iets opgeruimd en vanavond de scheur dichtkitten. Zal mij benieuwen.
Voor ?105.- kan je er geen buil aan vallen toch
fb16bfe25a47a890519479c8092e2f0c.jpg
eed000326768ef342595051000cf5ed0.jpg
e82ee51026983ec6ece11364cae9c2a6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
citaat verwijderd door mod om post leesbaar te houden, voegt niets toe

Lijkt me meer waarde te hebben dan de Action kamado, in diezelfde prijscategorie
 
Dat is zeker een uitdaging. Het scheelt dat deze nieuw is en de breukvlakken niet vervuild zijn. Wat voor kit ga je gebruiken?
 
Zappa zei:
Dat is zeker een uitdaging. Het scheelt dat deze nieuw is en de breukvlakken niet vervuild zijn. Wat voor kit ga je gebruiken?
Bison openhaarden kit, is speciaal voor openhaarden en bbq?s en bestand tot 1250 graden. Over een paar dagen zullen we het weten;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Afgelopen maandagavond de scheur vol gekit en netjes afgewerkt. De kit moest minimaal 24 uur drogen.
Vandaag de vuurdoop, om 13.00 de eerste paar kolen in de Kamado en langzaam de temperatuur op laten lopen. Tot nu gaat het goed weet niet wat er gebeurt als de temperatuur nog hoger komt..
79b5278f3d43a39544cb21dcff299c05.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
SPANNEND we zullen duimen ;)
 
Handig, die kleur. Dan kun je controleren of de scheur al of niet verder gaat.
Je zou de "uiteinden" van de scheuren even uit kunnen boren zodat de scheur gestopt wordt. En het aldus ontstane ronde gat weer dichtkitten uiteraard.
 
Kalimero zei:
Het heeft nog iets artistiek,die zwarte lijn op dat olijfgroen.  :)
Misschien moeten we er olijftakken van maken..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zappa zei:
Handig, die kleur. Dan kun je controleren of de scheur al of niet verder gaat.
Je zou de "uiteinden" van de scheuren even uit kunnen boren zodat de scheur gestopt wordt. En het aldus ontstane ronde gat weer dichtkitten uiteraard.
Daar heb ik aan zitten denken, weet alleen niet wat de schaal gaat doen met boren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hans zei:
SPANNEND we zullen duimen ;)
Thnx, tot 140 graden geen problemen;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Marcel,
Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er na anderhalve maand mee gaat.
Is het een geslaagd project?
 
Goedenavond;-)

Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dan zeer geslaagd! De breuk houdt nog steeds prima en ik heb hem al best flink opgestookt.

Dank voor de interesse en excuus dat ik niet eerder wat heb laten weten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi man, gaat wel goed blijven dan me dunkt. Lekker goedkoop eitje.
 
Gaaf man!
Ook fijn om bevestigd te zien dat een breuk dus niet per
definitie terminaal is voor onze (jullie, mijn toekomstige)
kamado's.
Veel plezier van je super aankoop!
 
Mooi dat het gelukt is, hopelijk blijft het goed gaan.
 
Het is al weer even geleden.. druk geweest met van alles en nog wat.
De Berghoff doet het nog steeds prima trouwens. Staat met grote regelmaat aan en nog steeds 👍🏼...
Prima aankoop geweest😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan