BasBQ
Beef en Steak

keuze Auplex Kamado

Gerrit1975

Tondelzoeker
Berichten
21
Beste mensen,

Ik ben voornemens een Auplex Kamado large 21 inch te kopen.
Waar moet ik op letten en wat moet ik er echt bij hebben als accessoire?
Iemand hier ervaring mee?

Groeten Gerrit
 
Hoi Gerrit,

Ik ben ook in bezit van een Auplex Kamado large. Je moet zoiezo een plate setter hebben, essentieel voor low&slow cooking.
Ik neem aan dat je vanuit budgettechnische redenen bij een auplex bent uitgekomen: wel een kamado, niet te veel betalen.
De kwaliteit van een auplex is redelijk, ik heb geen problemen gehad.

 
+1 voor de platesetter. Ik gebruik zelf ook al jaren een Auplex variant. Prima ding voor het geld. Ik zou je verder het boek hete kolen willen aanraden. Dit is de handleiding van elke kamado.
 
Ik vind, persoonlijk dan uiteraard, de Grill Guru complete/elite lijn een betere keus.

Maar dat is wat ik uit mijn ori?ntaties heb ondervonden.

Het zal nog tot de zomer duren voor ik er daadwerkelijk een aanschaf. Dat of een pelletsmoker.

Ze zullen er waarschijnlijk beide komen, echter is de vraag welke eerst.
 
Denk als je budget niet superhoog is dat de Grill guru Classic de beste is.

Auplex die oranje van binnen is laten staan want schijnen sneller te scheuren, de vuurschaal moet een sleuf inzitten anders gaat die ook niet lang mee.
 
svda zei:
Denk als je budget niet superhoog is dat de Grill guru Classic de beste is.

Auplex die oranje van binnen is laten staan want schijnen sneller te scheuren, de vuurschaal moet een sleuf inzitten anders gaat die ook niet lang mee.

Na 2 jaar met een auplex, nog steeds heel tevreden en de vuurschaal is nog steeds niet gescheurd ondanks het vele gebruik.
Laat je niets aanpraten en volg je gevoel.  ;)
 
Ed V. zei:
svda zei:
Denk als je budget niet superhoog is dat de Grill guru Classic de beste is.

Auplex die oranje van binnen is laten staan want schijnen sneller te scheuren, de vuurschaal moet een sleuf inzitten anders gaat die ook niet lang mee.

Na 2 jaar met een auplex, nog steeds heel tevreden en de vuurschaal is nog steeds niet gescheurd ondanks het vele gebruik.
Laat je niets aanpraten en volg je gevoel.  ;)

Het ene model kan inderdaad jaren meegaan, maar het probleem met de goedkopere auplex modellen is dat je ook maandagochtend modellen op de markt hebt. Dan kan je op redelijk kort termijn klaar zijn (zelf ervaring met een Kamado XL, gelukkig kon deze retour).
Oftewel je kan voor een schijntje geluk hebben en jaren plezier hebben, maar ook op kort termijn problemen ervaren.
 
geen problemen gehad met mijn auplex... ben er zeer tevreden over, ook een platesetter en een looflighter bijbestellen, lekker makkelijk om hem aan te maken
 
Ik kan een auplex large kamado kopen voor 100 euro. Er zit echter een scheur in de deksel.
Zou dit te repareren zijn of kan een scheurtje geen kwaad?
 
Geen idee. Er is laat wel iemand geweest die een ongebruikte kamado met scheur heeft gerepareerd. Lijkt wel goed gelukt.
Je kan ook even een mailtje sturen naar Auplex voor de prijs voor een nieuw deksel.

Succes👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan