BasBQ
Beef en Steak

dual probe thermometer?

 

elfresa

Tondelzoeker
Berichten
13
dag iedereen,
ik ben op zoek naar een draadloze thermometer voor in mn offset smoker en vroeg me af of het beter is van een dual probe te nemen (zodat je vlees en rookkamer temp kan meten) of heb je genoeg aan een enkele probe?
ik had mn oog laten vallen op deze: https://www.amazon.de/Bratenthermometer-Cadrim-Ofenthermometer-Funk-Empf%C3%A4nger-voreingestellten/dp/B071KTJ9BJ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1495000584&sr=8-1&keywords=dual+probe+thermometer

is een goedkoop ding, want weet niet of ik dit veel zal gebruiken (vrouw is vegitarisch en mn oudste zoon is 4j, dus de grote stukken vlees zullen enkel komen als we volk hebben)

heeft iemand ervaring met dit (of een ander) toestel? had liefst niet boven de 50? gegaan kwa prijs.

merci
 
Dual probe is erg handig zoals je zelf al aangeeft, voor het vlees + dome temperatuur.
Als je geen waarde hecht aan toetsers en bellen; ikea heeft voor minder dan een tientje een single probe (daarvan kun je er zoveel halen als je wil). Ikea Fantast.
Handig als je relatief goedkoop een paar thermometers wil ;)

Ik heb ook de url even bekeken. 22 euro klinkt ook leuk voor zo'n wireless dual probe thermometer. Heb geen ervaring met dat merk trouwens...
 
ziet er idd wel een leuk klein ding uit voor die prijs
maar als beginnende 'roker' is het mss wel handig dat er al voorgeprogrameerde vleesprogramma's in staan ipv telkens te moeten opzoeken op welke temperatuur je vlees klaar is, zeker als het even moet bakken en je ondertussen gezellig zit te apperitieven...  :p

kan mss voor de kosten te drukken wel een 'deftige' single probe kopen en daarbij eentje van de ikea voor de rookkamer te controleren...
 
Ik ben begonnen met de Ikea fantast en een andere losse meter erbij. op zich werkt het wel maar ik vond twee losse meters toch suboptimaal.

Heb nu sinds kort de ET-733. Wel iets boven je budget, maar bewezen betrouwbaar en inclusief 2 probes. Je zou ook de ET-732 nog kunnen bekijken. Volgens mij wordt die inmiddels wel aangeboden voor rond de 50 euro. Voordeel van de 733 is de temperatuurpresets als je daarvoor wilt gaan.
 
Wellicht deze: thermopro tp 20?

Ik ga hem waarschijnlijk bestellen uit china:  ThermoPro TP-20 Afstandsbediening Draadloze Digitale BBQ, Oven Thermometer Thuisgebruik Rvs Probe Grote Scherm met Timer
http://s.aliexpress.com/RBNZjeeU
(from AliExpress Android)

Iemand ervaring mee? Recensies zijn goed.



Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk

 
Het is toch deze van amazon geworden. Uiteindelijk 30? betaald.
Mooi toestel en de eerste test hezft hij doorstaan
Dit weekend eens op de bbq testen
18de54c303c1dd2e1684ca98ec8322a3.jpg
3225672d86e9e1da50535d776041c038.jpg


Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 
Eerste indruk prima ;)
 
dromer1967 zei:
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, test dan ook even het bereik zodat je zeker weet dat dat goed zit op de plek waar jij dat wilt :)
Ik heb dit gisteren eens getest, de zender in de keuken laten liggen en dan naar het eind van de tuin geweest met de ontvanger (ongeveer een 25m) en dat werkte perfect.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 
elfresa zei:
dromer1967 zei:
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, test dan ook even het bereik zodat je zeker weet dat dat goed zit op de plek waar jij dat wilt :)
Ik heb dit gisteren eens getest, de zender in de keuken laten liggen en dan naar het eind van de tuin geweest met de ontvanger (ongeveer een 25m) en dat werkte perfect.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Als de keuken inderdaad de plek is waar je hem gebruikt lijkt me dat inderdaad prima :)
 
De thermpro 20 is binnen. Eerste test volstaan en ben vooral blij met het uiterlijk en de eenvoudige werking. Zaterdag maar eens in het vlees prikken.
91f13bf217bd4671cd13c8a635fd868b.jpg
 
Erverlies zei:
De thermpro 20 is binnen. Eerste test volstaan en ben vooral blij met het uiterlijk en de eenvoudige werking. Zaterdag maar eens in het vlees prikken.
91f13bf217bd4671cd13c8a635fd868b.jpg
Succes ermee

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 
Erverlies zei:
De thermpro 20 is binnen. Eerste test volstaan en ben vooral blij met het uiterlijk en de eenvoudige werking. Zaterdag maar eens in het vlees prikken.
91f13bf217bd4671cd13c8a635fd868b.jpg
Kan je bij deze de onder- en boventemperatuur instellen? Zodat je hem ook voor de dome temperatuur kan gebruiken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
1 probe voor het vlees en 1 probe voorde dome temperatuur
 
Leo zei:
1 probe voor het vlees en 1 probe voorde dome temperatuur
Maar kan je bij tp-20 een boven en onder alarm instellen voor 1 probe.

De tp-08 kan dat wel, maar bij deze zie ik dat niet in de reviews


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jazeker, je kunt de 1e en 2e probe apart besturen. Dus de temperatuur en hoe en welk vlees je wil bereiden.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk

 
Erverlies zei:
Jazeker, je kunt de 1e en 2e probe apart besturen. Dus de temperatuur en hoe en welk vlees je wil bereiden.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk

Hij bedoelt dat je voor 1 van beide probes een onder en boven temp kan instellen? Als je dome temp niet onder de 100 mag komen en niet boven de 110, dan wil je dat die probe alarm hgeeft bij <100 en >110 graden.
 
Goeie vraag, daar kom ik op terug. Heb hem nu veel gebruikt en hij bevalt erg goed. Temperatuur waardes zijn goed en erg gebruiksvriendelijk.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan