BasBQ
Beef en Steak

BBQ Rooster op maat

Barkruk

Tondelzoeker
Berichten
4
Het project schiet aardig op en ben nu opzoek naar een mooi rooster van 87x47cm. Nou kan ik zelf geen RVS lassen en vroeg me af of jullie een adresje weten waar je roosters op maat kan laten maken.
De andere optie is er eentje van staal te maken en deze bijvoorbeeld met pindaolie in te spuiten en dat in te laten branden maar ik weet niet of dat gezond is...
 
geen ervaring mee, maar vind met Google verschillende bedrijven die dit op maat kunnen maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Al bekend met GrillGrate roosters?
Deze zijn van hard geanodiseerd aluminium en in verschillende maatvoeringen verkrijgbaar.
Zelf heb ik ook sinds kort een setje en deze op maat gezaagd, bevalt super goed! :)
 
chbrand zei:
Al bekend met GrillGrate roosters?
Deze zijn van hard geanodiseerd aluminium en in verschillende maatvoeringen verkrijgbaar.
Zelf heb ik ook sinds kort een setje en deze op maat gezaagd, bevalt super goed! :)


Heb je de zaagsnede nog ergens mee behandeld?
 
Hans zei:
chbrand zei:
Al bekend met GrillGrate roosters?
Deze zijn van hard geanodiseerd aluminium en in verschillende maatvoeringen verkrijgbaar.
Zelf heb ik ook sinds kort een setje en deze op maat gezaagd, bevalt super goed! :)


Heb je de zaagsnede nog ergens mee behandeld?

Nee, ik heb hier ook over getwijfeld, maar onderstaand bericht staat bij de FAQ van grillgrates.nl:

9. Kan ik de GrillGrates op maat maken zodat ze precies in mijn barbecue passen en ik het oude rooster weg kan gooien?

Ja en nee. Op maat maken van de GrillGrates is eenvoudig met een tafelzaag, lintzaag of zelfs een figuurzaag met een hardmetalen zaagblad. Veel klanten kopen de 51 cm GrillGrate en verkleinen deze tot 46 of 48 cm zodat het de barbecue volledig afdekt. Echter raden wij toch aan dat u de GrillGrates op het oude rooster plaats zodat u deze af en toe kunt schoonmaken of op een andere barbecue kunt gebruiken. Indien u de GrillGrate toch passend wilt maken, raden wij u aan om de GrillGrate niet te strak passend te maken. laat 3 tot 5 cm achter open voor de warmte conventie en biedt u tevens de mogelijkheid om afval naar achteren te schuiven. Het heetste deel van gasbarbecues zijn de achterste paar centimeter. Wanneer de GrillGrates niet helemaal tot achter doorlopen kunt u uw resten en marinade naar achteren schuiven om te laten opbranden wanneer ze hun plicht hebben gedaan.


Hier staat dus niets bij over nabehandelen, dus ging ik er van uit dat het niet nodig is.
 
Mocht je toevallig facebook hebben en in de smoke en bbq groep zitten.

Daar maakt iemand rooster op maat van staal. Maar rvs moet ook wel lukken denk ik.

Weet alleen niet of ik hier namen mag noemen dus die is onder voorbehoud:

Foto's van ze werk:
103fd95608762bde83f8418d9bed8970.jpg
8a3a19dbaf8fbb1b9fab399271f48ffc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
RicooCardoo zei:
Mocht je toevallig facebook hebben en in de smoke en bbq groep zitten.

Daar maakt iemand rooster op maat van staal. Maar rvs moet ook wel lukken denk ik.

Weet alleen niet of ik hier namen mag noemen dus die is onder voorbehoud:

Foto's van ze werk:
103fd95608762bde83f8418d9bed8970.jpg
8a3a19dbaf8fbb1b9fab399271f48ffc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Die zien er goed uit! Ik me gelijk aanmelden voor de groep!

chbrand zei:
Al bekend met GrillGrate roosters?
Deze zijn van hard geanodiseerd aluminium en in verschillende maatvoeringen verkrijgbaar.
Zelf heb ik ook sinds kort een setje en deze op maat gezaagd, bevalt super goed! :)

Kan je hier ook nog lekker mee roken?
 
Ze zijn er in ieder geval niet voor ontworpen. Er zitten wel gaten in waar de rook door heen kan, maar wel veel minder dan bij gewone roosters. Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik gebruik ze alleen om vlees dicht te  schroeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan