BasBQ
Beef en Steak

Cote de boef reverse sear

 
 

Henkie

Vuurmaker
Berichten
67
10 dagen in Frankrijk betekent natuurlijk volle bak genieten van de lokale hyper marche. Onder andere een cote de boef van een kilo of 2 (voor nog geen 35 euro...).
Er was waar ik zat een el cheapo rookoven waar ik al pulled pork mee gemaakt had (weer geleerd dat je leken niet je vlees moet laten kopen, hoezo kan dat niet met varkensfilet?, uiteindelijk nog redelijk gelukt), maar deze jongen ging op de el cheapo ketel.
Vooraf goed gezout (moet daar echt zo veel op? ja vertrouw me nou maar) en achteraf verder alleen peper erop (ok en voor de liefhebbers foie gras de canard).
Het vlees in kwestie.
MWaLWFc.jpg

Was verder niks van thermometer ofzo, maar heb het maar beetje op gevoel gedaan. Kooltjes aan 1 kant, koei aan de andere kant, regelmatig keren en goed met de vinger voelen hoe ver hij is. Denk dat ik het er na een uurtje oid af heb gehaald, minuut of 25 rusten en toen afgrillen.

5iX6FeZ.jpg

9lQeLDI.jpg


En vervolgens mooie stukken van snijden. Denk dat de plaatjes voor zich spreken en dat ik niet hoef te vertellen hoe het smaakte. :)
PMG0ztU.jpg

 
Nou dat ziet er uiterst smakelijk uit hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi stuk vlees, ziet er errug lekker uit. :)
 
Was ik maar met je mee!
 
Mooi gemaakt!

Ik vind het ??n van de lekkerste stukken koei die er is


Het is altijd goed weer om de Q aan te slingeren!
 
Mooi stuk vlees, dat is leven als god in Frankrijk  :p
 
Wow dat is een mooie cote de boeffie die ziet er zeer smakelijk uit, alleen had hij van mij wel ietsje roder gemogen ;)
 
Jet zei:
Wow dat is een mooie cote de boeffie die ziet er zeer smakelijk uit, alleen had hij van mij wel ietsje roder gemogen ;)

True, maar zoals ik zei, het was zonder thermometer en op een bbq die ik niet ken dus het ging allemaal een beetje op gevoel. Desondanks had hij er wat mij betreft zeker eerder af gemogen, maar ja, das achteraf altijd makkelijk. Ach, al spelende leert men he. :)
 
Ik lust het vlees ook zo hoor, ik had hier zeker geen nee tegen gezegd als het op mijn bord lag ;) maar dan wil ik wel de stukkies met een vetje eraan :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan