BasBQ
Beef en Steak

Grill guru Elite (wat vinden jullie?)

 
 
 

LuNa

Tondelzoeker
Berichten
21
Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de Grill guru elite en wat de voor / nadelen zijn t.o.v. een Bastard.

Iemand hier ervaring met de grill guru?

Ze komen beide van dezelfde fabrikant toch?


Alvast dank voor de info!
 
Het is de budget versie van de Bastard dus net iets minder inzake materiaal en afwerking.
Maar wat ik lees op het forum is het een prima kamado waar je enorm van kan genieten. :)
Volgens mij is de service hetzelfde dus daarvoor zou je geen Bastard voor hoeven kiezen
Persoonlijk vond ik gewoon de matte kleur erg mooi van de Bastard en prefereer gietijzer topvent.
die overigens ook niet volledig zijn werk doet. :))
Maar daar hebben ze een oplossing voor. Ik kan echter niet wachten op de vernieuwde gietijzeren topvent.
 
Ik heb een gril guru elite prima ding niks mis  handig met het gat om wat hout snippers toe te voegen.
En hij is mooi compleet met een verhoogd rooster
 
Zelf heb ik de GG Classic in het blauw.
Dat de afwerking minder is, daar ben ik het niet mee eens.
Mijn ervaring met de classic is in in ieder geval top.
Ik gebruik hem nu bijna een jaar en ik ben er nog steeds ontzettend tevreden over.

Ik heb wel begrepen dat de gietijzeren top-vent van het nieuwe model Bastard niet goed sluit waardoor hij moeilijk dooft en low en slow ook niet zo gemakkelijk meer gaat.
Maar vanaf volgende maand worden daarvoor vervangende top-vents uitgeleverd aan mensen die met dit probleem kampen.

Zelf heb ik een paar weken terug ook een beroep gedaan op mijn garantie, de coating van mijn margrietschijf liet los en ik heb ze toen gevraagd om de elite versie.
Deze is van rvs en die heeft dat probleem niet, dat was ook geen probleem.
Dus qua service ben ik in ieder geval erg blij met 200fahrenheit.

De garantie periode op het buitenste keramiek is wel korter, 5 i.p.v. 20 jaar, dus dat is iets om af te wegen.
Persoonlijk maak ik mij daar geen zorgen om, wanneer er iets mis is met het keramiek, dan merk je dat volgens mij wel binnen die termijn van 5 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan