BasBQ
Beef en Steak

Houtskool Grilltheater

 

RicooCardoo

Vuurmaker
Berichten
54
Beste Leden,

Aangezien ik aankomende donderdag mijn The Bastard geleverd krijg ben ik erg veek aan het uitzoeken welk soorten houtskool er zijn en welke ik het beste kan gebruiken voor het ei en de low&slow techniek.

Ik kom erg veel merken tegen als dammers/black ranch/peko/fire up etc.
Nou ben ik een site tegengekomen genaamd "grilltheater"
Deze verkopen houtskool in allerlei varianten en groottes. Ik ben  deze tegengekomen via facebook en het bedrijf raadde mij voor low en slow en mangrove of the white quebracho aan.
De white quebracho kost 20 euro voor 12 kilo en de mangrove kost 15 euro voor 9 kilo.
Allebei word beschreven dat het stukken bevat van 40 tot 200mm (4cm tot 20cm).

Ik heb comtact met het bedrijf gehad en ze hebben eventueel samples van 4kg per soort zodat ik het kan proberen. Voor ik hier op over ga vraag ik het eerst hier maar even.


Iemand toevallig ervaring met dit bedrijf en/of met de soorten houtskool?

Mvg. Ricardo
 
Nee geen ervaring mee. Proberen kan geen kwaad denk ik.

Ben zelf zeer blij met Dammers houtskool. De kokos briketten zijn ook fijn maar dan voor de Weber.
 
Ben zelf erg te spreken over Dammers. Peko ging ook prima.
Black Ranch eveneens prima qua brandstof, kan een bijsmaakje geven.
Heb ook eens een eco-(naam) houtskool gehad, dat was hem niet. Weet niet meer hoe het heette maar het begon met eco. Was in de aanbieding, kostte geen fluit, kwart van iedere zak was gruis helaas...
Grilltheater zegt me niets, maar daar kan het uiteraard prima om zijn. Ben benieuwd...
 
Frits zei:
Nee geen ervaring mee. Proberen kan geen kwaad denk ik.

Ga ik zeker doen als er niemand is die dit al eens heeft geprobeerd. Is natuurlijk zonde als het troep is en iemand heeft dat al eens geconstateerd...

En aangezien de prijs/kilo verhouding net even wat gunstiger liggen als peko/dammers/BR is het de moeite waard.
 
Heb er geen ervaring mee. Maar weet wel welke je bedoelt. Ben deze advertentie ook al meerdere keren tegengekomen. Maar nooit eens een poging gedaan om wat te bestellen.  Benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan