BasBQ
Beef en Steak

afstellen lucht schuiven cac/bbqgure ect ect

 

baszy

Sprokkelaar
Berichten
27
goedemiddag bbq vrienden,

ik heb een vraag, eigenlijk uit pure verveling heb ik een cac gebouwd in de winter periode. Nu ben ik ook wel van mening dat deze best wel heel handig kunnen zijn zeker gezien de geringe kosten.

nu heb ik hem helemaal klaar en werkend dankzij dit forum alleen voor dat ik deze ga gebruiken heb ik nog een aantal vragen wat voor verstellingen houden jullie aan op de margriet schijf en op de luchtschuif van de ventilator?

mvg bas
 
Boven open en beden is de cheap ass controller degene die de lucht voorziet.
Mocht die te hard blazen kan je die wat dichter zetten.
 
Margrietwiel hoe ik altijd dicht (altijd bij alles). Met opstarten doe ik het schuifdeel vol open , dat gaat een heel stuk dicht als ik in de buurt van de gewenste temperatuur kom, een millimeter of 4 ongeveer. Doordat de lucht geforceerd wordt perst de fan het er toch wel door en zo voorkom je dat er teveel flow is als de fan niks doet, om je vuur spontaan harder te laten gaan branden.

Onder (op de fan) doe ik met opstarten vol open, als ik bijna op temperatuur ben zet ik hem tweederde dicht.
 
Maakt dat dan zo veel uit als je een halve maan hebt van 4mm of gewoon het magrietwiel half open? Of is dit gewoon om praktische redenen dat je dit doet?
 
Er stroomt lucht langs de fan wanneer deze uit staat en je de magrietschijf open hebt staan.

Wanneer je schijf te ver openstaat dan zal je zien dat je temperatuur op zal lopen door natuurlijke trek.
 
Ik vind het met het ?maantje? fijner werken. Mijn manier, er is niet echt een goede of foute manier
 
Vele wegen leiden naar Rome

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
bedankt allemaal voor de reacties,

heb de 3/4 kogelkraan half opengezet en de margriet schijf en een heel klein stukje.
eerst om te proberen zonder een goed stuk vlees te vernachelen een cake gebakken en de tempratuur was spot on 150graden!
vervolgens ook maar meteen een appeltaart gemaakt en temperatuur verhoogt naar 160graden ook dien keurig netjes 160graden!

ik ben nu al een fan!

debankt voor het duwtje de goede richting in!
 
Ik kan hier alleen maar een tip aan toevoegen (die ik weer ergens anders heb gelezen). Zet met een watervaste stift strepen op de schuif (in mijn geval bij een kogelbbq) zodat je weet welke temperatuur je kan aanhouden.
Grz.
 
Marcozld zei:
Ik kan hier alleen maar een tip aan toevoegen (die ik weer ergens anders heb gelezen). Zet met een watervaste stift strepen op de schuif (in mijn geval bij een kogelbbq) zodat je weet welke temperatuur je kan aanhouden.
Grz.
Dat is een goede tip.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan