BasBQ
Beef en Steak

Vakantie inluiden!

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
De oudste kids kregen dit weekend vakantie, een goede reden om na een (te) lange tijd de Weber maar weer eens aan te slingeren, ribbels voor de heren en een variatie op de competitie-kip voor de dames.....

De ribben eerst in een rub gezet, een combinatie tussen Jamie Olivers en Noskos' melanges

L3bKKr4l.jpg


Vervolgens de kippendijen ontveld, ontbeend en in een variatie op de "funky chicken rub"van Jord gezet. Daarna, voor het gemak, in een cupcakeblik de bolletjes gevormd.....

1t6QfHxl.jpg


Als eerste de ribben een paar uur op de Q met wat appelhout....

UqSunFdl.jpg


en i.v.m. ruimtegebrek op een later tijdstip de kippetjes...

drw03Csl.jpg


Na het inpakken van de ribben (met boter suiker en grapefruitsap), deze afgelakt met een mix van Sweet Baby Ray's en het overgebleven vlees- en grapefruitsap ter wijl de kippendijtjes een laagje van Ketjap en chilisaus kregen. Samen met wat maiskolven even lekker doorwarmen...

ZS483Lkl.jpg


met een heerlijk eindresultaat  tot gevolg!

3cpwW8cl.jpg
 
Lekker hoor.
Leuk die kipjes in de vorm. En wat betreft ruimte gebrek.. ik heb de discussie gewonnen. En ondertussen div. Q in de collectie.
Het seizoen loopt nu op z'n eind voor de tuincentra. Her en der de aanbiedingen in de gaten houden. Kun je voor een leuk prijsje vaak iets vinden. Kijk ook bij de demo's. Die gaan vaak met veel korting weg :)
 
Ziet er lekker uit :)
Fijne vakantie met veel Q plezier. ;)
 
Bram zei:
Lekker hoor.
Leuk die kipjes in de vorm. En wat betreft ruimte gebrek.. ik heb de discussie gewonnen. En ondertussen div. Q in de collectie.
Het seizoen loopt nu op z'n eind voor de tuincentra. Her en der de aanbiedingen in de gaten houden. Kun je voor een leuk prijsje vaak iets vinden. Kijk ook bij de demo's. Die gaan vaak met veel korting weg :)

Uitbreiding  helaas geen prioriteit Bram, onze tuin is op dit moment ??n grote jungle, dat fatsoeneren is prio nummer ??n. Dus mochten er forummers in Noord-Oost Groningen zijn die in het "grondverzet" zitten houd ik me aanbevolen  ;)
 
Ziet er zeer smakelijk uit, fijne vakantie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan