BasBQ
Beef en Steak

MOINK balls

 

MarcelvdK

Tondelzoeker
Berichten
19
Eindelijk zelf een topic aanmaken! Lees hier al ruim een jaar elke dag verschillende draadjes, maar nog niets met jullie gedeeld en daar moest maar eens verandering in komen.

Vandaag voor het eerst MOINK balls gemaakt, naar recept van Noskos.

1fd5082ac4aa71a51fa0dd74ceb2cc3a.jpg
caa04b8ad5684bcc46f4418e2f93f518.jpg
de79de0629e3142d952589943875e696.jpg
0f3e97c2f9da2b34f143243172cd18ae.jpg


Nou dat had ik weleens eerder mogen maken want w?t zijn d?e lekker! Wij zijn fan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijke ballen ;)
Het lijkt altijd een hele bak als ze klaar hebt maar het eet zo makkelijk weg, zijn zo weer op. :D
 
Heerlijke ballen heb je daar. Altijd een succes en je hebt er nooit genoeg.
 
Dat is goed gelukt. De Noskos variant is ook nog eens officieel erkent door de MOINK bals commissie geloof ik.
Er is toch ook een MOINK ball dag in het leven geroepen? Maar wanneer dat is...
 
Altijd lekkere ballen. Maar Blues hog of Stockyard Southern Blues saus heeft bij mij de voorkeur boven de Sweet Baby Rays!
 
Stockyard Southern Blues is idd een topper!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 
Roker zei:
Altijd lekkere ballen. Maar Blues hog of Stockyard Southern Blues saus heeft bij mij de voorkeur boven de Sweet Baby Rays!


Blijft altijd een kwestie van smaak ;)
 
Bram zei:
Dat is goed gelukt. De Noskos variant is ook nog eens officieel erkent door de MOINK bals commissie geloof ik.
Er is toch ook een MOINK ball dag in het leven geroepen? Maar wanneer dat is...
5 juni toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Yup

Zondag BBQ voor vrienden, dan denk ik er een stuk of 50 te maken naast wat andere dingen als PP en brisket
 
Heerlijke balletjes. Had ze van de week ook gemaakt. Had er 46 klaar. Maar ze waren binnen no time op. Mijn plannetje om er een paar mee te nemen naar het werk de volgende dag was mislukt.  :-O
 
Altijd weer een lekkernij. ;)


 
L?kk?h!!  :p

Suggestie; als je dat nog niet eerder gedaan hebt, maak ze ook eens met de 'offici?le' frambozen-balsamico saus. Recept daarvan staat in hetzelfde MOINK Balls recept van Noskos op BBQ-NL.com.

Veel sauzen geprobeerd bij MOINK Balls, maar dat blijft mijn persoonlijke favoriet.
Zelf na alle keren wel een kleine aanpassing gedaan en de chipotles in adobosaus vervangen door 1-2 theelepels Tabasco Chipotle. De smaak van de saus vind ik persoonlijk niet heel veel door deze aanpassing veranderen. En is wat makkelijker aan te komen en dat scheelt weer open blikjes, die over blijven in de koelkast  :D
 
DanBras zei:
L?kk?h!!  :p

Suggestie; als je dat nog niet eerder gedaan hebt, maak ze ook eens met de 'offici?le' frambozen-balsamico saus. Recept daarvan staat in hetzelfde MOINK Balls recept van Noskos op BBQ-NL.com.

Veel sauzen geprobeerd bij MOINK Balls, maar dat blijft mijn persoonlijke favoriet.
Zelf na alle keren wel een kleine aanpassing gedaan en de chipotles in adobosaus vervangen door 1-2 theelepels Tabasco Chipotle. De smaak van de saus vind ik persoonlijk niet heel veel door deze aanpassing veranderen. En is wat makkelijker aan te komen en dat scheelt weer open blikjes, die over blijven in de koelkast  :D

DanBras.......... +1
 
DanBras zei:
L?kk?h!!  :p

Suggestie; als je dat nog niet eerder gedaan hebt, maak ze ook eens met de 'offici?le' frambozen-balsamico saus. Recept daarvan staat in hetzelfde MOINK Balls recept van Noskos op BBQ-NL.com.

Veel sauzen geprobeerd bij MOINK Balls, maar dat blijft mijn persoonlijke favoriet.
Zelf na alle keren wel een kleine aanpassing gedaan en de chipotles in adobosaus vervangen door 1-2 theelepels Tabasco Chipotle. De smaak van de saus vind ik persoonlijk niet heel veel door deze aanpassing veranderen. En is wat makkelijker aan te komen en dat scheelt weer open blikjes, die over blijven in de koelkast  :D

eigenlijk nog nooit die saus geprobeerd, maar nu wordt ik daar wel heeeeel erg nieuwsgierig naar......
sh*t, moet ik weer moinks gaan maken om de saus te testen............  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan