BasBQ
Beef en Steak

Beef Ribs

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.008
Afgelopen week eindelijk van de to-do-lijst af: Beef Ribs

6024c8eeade36e49fe462ceedd8a5fb5.jpg


14ffced981632c6e35c1451abe69d4c4.jpg


4eca57855a49c8758c9bc6559b389270.jpg


2ea9479a89d5d978c30217170a5f48ac.jpg


03fbd45f0da89a3c2c56da639bdcceee.jpg


4e2a497eec322a26a9da7b20b27eeeb0.jpg


Qua malsheid super!!! De smaak was goed maar in de verte was een leversmaak te proeven, dat vond niet iedereen lekker. Maar dit ga ik vaker doen.

Bedankt voor het kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie plaatjes, ik vind het toch een erg lekker stuk vlees.
 
Ik vind dit ook geweldig. Ziet er ook prachtig uit! Ik ben me af aan het vragen of die leversmaak, niet gewoon de smaak van goed werk vlees is. Ik kan me geen leversmaak aan mijn beefribs herinneren, maar weet dat mijn gasten de smaak van bijv longhaas snel met lever associ?ren.
 
Leversmaak ben ik ook nog niet tegengekomen in mijn beef ribs. Wel bij Brisket, maar wat daar nou de oorzaak van is is me even ontschoten.
 
Zou dit niet kunnen door dingen die gebeurd zijn tijdens de slacht.
 
Ziet er super lekker uit en leversmaak of niet ik zou het zomaar lusten, lekkere plaatjes. ;)
 
1 van de favorieten hier. Heerlijk. Wellicht vette pech met leversmaak, is mij nog nooit opgevallen.
 
Blijft mooi die Beer Ribs.
Zijn deze nog eens extra op maat gezaagd? Hij is zo mooi vierkant.
 
@Foxtrot86, dit is amerikaans rund, grain fed (Hanos).

@Bram, zo liggen ze bij de Hanos, per twee verpakt en ongeveer 21? de kilo.
 
Ziet er super uit Frits.
Hier ook 1 keer short ribs gehad die niet zo lekker waren maar of daar een leversmaak aan zat durf ik eigenlijk niet te zeggen, meer een Grandpa Beef smaak.
Overigens hebben wij altijd Australian Grainfed van de Hanos. (1788)
Zou het kunnen zijn dat zo'n ouwetje ertussen zit, net als dat je soms bij varken de pech kan hebben dat er een beer tussen zit
 
Ergste is.. hij is van je to-do lijst af maar er ook weer terug op.. Zo lekker!

Leversmaak bij beef ribs nog niet gehad. Wel een keer bij Bavette. Kwam volgens de slager doordat het vlees rijpt in de vacuum zak en er dan altijd bloed vrij komt. Mocht hier een minuscuul gaatje in komen of lucht bij komen, kan dit een vieze smaak afgeven. Geen idee of het klopt maar heb het daarna nooit meer gehad.

+1 voor de Austrialian Grain fed. Ik heb ze altijd van de Sligro, altijd goed.
 
Frits zei:
@Foxtrot86, dit is amerikaans rund, grain fed (Hanos).

@Bram, zo liggen ze bij de Hanos, per twee verpakt en ongeveer 21? de kilo.

Nice, hier in Breda zit ook een Hanos. Ik voel me daar al snel als een kind in een snoepjes winkel. Komt ook nog eens bij dan m?n maat er werkt. Dus snel weer eens heen.

Heb overigens van Mn slager een adres gehad hier in Breda. Daar zit een vlees specialiteiten zaakje. Die schijnen aan de groothandel te leveren. Maar is voor particulier in het weekend ook toegankelijk. Daar kun je allerhande aparte stukken (lees niet regulier) vlees krijgen. Dit ga ik na de vakantie even bekijken. 
 
Heb je een grote vrieskist? :D
 
Bram zei:
Frits zei:
@Foxtrot86, dit is amerikaans rund, grain fed (Hanos).

@Bram, zo liggen ze bij de Hanos, per twee verpakt en ongeveer 21? de kilo.

Nice, hier in Breda zit ook een Hanos. Ik voel me daar al snel als een kind in een snoepjes winkel. Komt ook nog eens bij dan m?n maat er werkt. Dus snel weer eens heen.

Heb overigens van Mn slager een adres gehad hier in Breda. Daar zit een vlees specialiteiten zaakje. Die schijnen aan de groothandel te leveren. Maar is voor particulier in het weekend ook toegankelijk. Daar kun je allerhande aparte stukken (lees niet regulier) vlees krijgen. Dit ga ik na de vakantie even bekijken.

Nu ben ik wel erg benieuwd welk zaakje dat is?

Ik heb overigens goede ervaringen met de Sligro sinds die verbouwd is. Hebben inmiddels een flink assortiment. Ik haal daar altijd m'n beef ribs.
 
Die beef ribs zien er heerlijk uit Frits :) hier al vaak beef ribs gehad en een keer een iets mindere rib gehad qua smaak maar was geen leversmaak want dat proef ik meteen, ik :-& van lever ;) we hebben het wel een keer met eend gehad, die is dan ook zo in de kliko verdwenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan