BasBQ
Beef en Steak

Vacumeermachine

Ik ben me aan het ori?nteren om een vacumeermachine aan te schaffen, zodat ik vlees dat ik over heb of voor een mooie prijs heb kunnen kopen, goed kan bewaren in de diepvries tot het moment dat ik het nodig ga hebben.... is er iemand die me kan vertellen waar ik op moet letten? Of misschien zelf ook al ervaringen hiermee heeft en een bepaalde machine kan aanbevelen?

Ik denk aan zaken als merken, benodigd vermogen, geschiktheid voor bepaalde grootte van de sealbags....

Ben erg benieuwd.... Ik hoor graag jullie mening en advies.
 
Zelf een zoektocht achter de rug voor de vacumeer machine die mij past.
Ik ben uitgekomen op de;
Solis EASYVAC PRO metal type 569

Succes met het maken van je keuze.

Voor slechts vlees te vacumeren is deze wellicht al te divers, maar daar ga je zeker ook gebruik van maken.
 
+1

Heb ook een Solis, erg fijne machine voor huis/tuin/bbq gebruik. Ik zou vooral opletten dat er een stand op zit die met vocht om kan gaan, niks is zo irritant als dat je aan het vacumeren bent en de marinade uit de zak gezogen wordt.
 
Solis of Foodsaver zit je altijd goed.

Zelf heb ik ook de Solis Easy Vac Pro.
Kijk ook eens naar de Foodsaver FSV005 profline of de Foodsaver V2860. daar kun je de vacumeerrollen in opbergen en ook op lengte afsnijden
of anders een instapper de FSV015

Zakken zijn ten opzichte van rollen erg duur.

 
Allemaal heel erg bedankt voor de tips en opmerkingen.....

Ik zal inderdaad eens kijken naar een Foodsaver of een Solis.
 
Solis en Foodsaver zijn beide goede fabrikanten.

Ewald zakken zijn tegenwoordig goedkoper dan rollen, tenzij je alles precies afmeet en nooit fouten maakt.

Bijvoorbeeld 50 zakken 0,2 bij 0,4meter kost 17,95 en dat is 0,89 ? per meter

1 rol 0,20 bij 20 meter kost 20,95? en dat is 1,05 per meter

tel daarbij op het gebruiksgemak en minder slijtage van je sealdraad. Eerlijkheidshalve ik heb meerdere formaten zakjes liggen ;).
 
Frits zei:
Solis en Foodsaver zijn beide goede fabrikanten.

Ewald zakken zijn tegenwoordig goedkoper dan rollen, tenzij je alles precies afmeet en nooit fouten maakt.

Bijvoorbeeld 50 zakken 0,2 bij 0,4meter kost 17,95 en dat is 0,89 ? per meter

1 rol 0,20 bij 20 meter kost 20,95? en dat is 1,05 per meter

tel daarbij op het gebruiksgemak en minder slijtage van je sealdraad. Eerlijkheidshalve ik heb meerdere formaten zakjes liggen ;).

Ik koop tegenwoordig alleen nog maar rollen van Foodsaver daarvan zijn de zakken nog steeds iets duurder dan de rollen,
de budgetrollen ben ik mee gestopt
Het verschil in prijs is zeker niet groot meer, :-O ongeveer 10 cent per meter (20 cm breed). Het verschil voor de 28 cm breedte is slechts 2 cent per meter.
Rollen vind ik praktischer, heb maar 2 maten in huis 20 cm en 28 cm breed en het rendement is iets hoger dan zakken.
Het dubbel sealen is inderdaad een punt, je bent aanzienlijk langer bezig met rollen (op maat knippen, en dubbel sealen, en na elke seal wachten tot de sealstrip is afgekoeld) de slijtage van de sealstrip gaat inderdaad 2x zo snel.

 
Ik vries veel 1 en 2 persoons porties in en moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat ik nu ook een aantal maten zakjes heb (van Marmelot) ipv rollen. Werkt veel sneller en inderdaad minder belasting van je vaccumeermachine.
 
Dag bbq vrienden,
Ik ben ook stiekem een beetje aan het neuzen voor een vacumeermachine.
Zodoende kwam ik deze tegen.... is volgens mij best apparaat voor een mooi prijsje.

https://www.bol.com/nl/p/solis-vac-slimline-578-vacumeermachine/9200000075653826/?suggestionType=browse&bltgh=i4vPuKwLMU0SgncX-7RHEQ.1.3.ProductPageUrl
 
mcjas zei:
+1

Heb ook een Solis, erg fijne machine voor huis/tuin/bbq gebruik. Ik zou vooral opletten dat er een stand op zit die met vocht om kan gaan, niks is zo irritant als dat je aan het vacumeren bent en de marinade uit de zak gezogen wordt.
Wat bedoel je precies met dat..."omgaan met vocht" 
Hoe kan je daar achterkomen?
 
Als er vocht tussen de twee plastic delen komt dat geseald moet worden gaat dit bij het ene apparaat beter dan het andere.
Ook de vacumeer omslag van vacumeren naar dicht sealen wil het gebeuren dat deze niet eerder stopt met vacumeren voordat "alle" sappen uit de vacumeerzak zijn onttrokken en dat is iets wat je soms niet wil.
 
Mijn Solis heeft de optie om normal of gentle en dry of moist in te stellen. Eerste opties gebruik ik als ik bijvoorbeeld taart vacumeer, tweede als er veel vocht in de zak zit, zoals marinade bijvoorbeeld.
Niet iedere machine heeft deze optie.
 
 

Kraai#5

Kooltjesharker
Berichten
164
Kent iemand deze machine?



Staat weinig info bij. Neig eigenlijk wel naar de hierboven genoemde solis easyvac pro.
Vooral vlees invriezen, misschien eens een restje eten invriezen of vlees marineren
 
Ik ken hem niet maar op internet lees ik gemengde reacties. Als ik de prijs zo zie zou ik er ook wel eentje willen kopen maar ik heb al vaak ervaren dat goedkoop duurkoop kan zijn. Zonde om nu €25 uit te geven en over een maand of drie alsnog €75 voor een solis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kent iemand deze machine?



Staat weinig info bij. Neig eigenlijk wel naar de hierboven genoemde solis easyvac pro.
Vooral vlees invriezen, misschien eens een restje eten invriezen of vlees marineren

Bij marineren denk ik ook aan natte marinade, dan is een model dat ook nat kan dus wel wenselijk. ik heb de eerder genoemde solis easyvac 569, top apparaat. Ik heb destijds ook gekeken naar die van de aldi, las toch inderdaad heel veel gemengde reacties en voornamelijk dat het vacuum toch niet heel sterk was.

Ik heb de solis voor 80 euro in de aanbieding gekocht, absoluut geen spijt van.
 
Zelf al een tijdje de Foodsaver FSV005 in bezit. Gebruik hem vaak en veel en werkt echt fantastisch. Voor mij was belangrijk:
  1. Gebruik van rollen met ingebouwde opslag, zodat je niet buiten je apparaat nog spullen hebt liggen
  2. Stand voor vocht
  3. Stand voor gevoelige producten
  4. Stand voor vacuum pulseren
  5. Verticaal opbergen, neemt weinig ruimte in een kastje
Bij Marmelot goede prijs, je krijgt er wat extra rollen bij en wat proefsetjes met het materiaal wat ze verder verkopen.

Voor kleine beetjes zijn zakken soms nog wel handig, zeker omdat de rol die je standaard krijgt iets van 25cm is, en dat in enkele gevallen nog best wel breed is.
 
Bedankt voor de reacties, heb de solis easyvac pro besteld bij bol. Zwart nu voor 69,-
 
Kent iemand deze machine?



Staat weinig info bij. Neig eigenlijk wel naar de hierboven genoemde solis easyvac pro.
Vooral vlees invriezen, misschien eens een restje eten invriezen of vlees marineren
Ik zat hier ook naar te kijken, is natuurlijk een koopje.
Ik denk dat ik 'm wel ga halen. Als ik 'm binnen heb en ik heb iets te vacumeren zal ik wel een paar foto's/kleine review plaatsen.
 
Ik wil er komende week ook 1 halen. Hoe zijn de ervaringen na een aantal maanden gebruik?
 
Ik ben uitgekomen op de;
Solis EASYVAC PRO metal type 569

Bevalt me echt prima, afgelopen weekend nog de resterende pulled pork gevacumeerd en gaat super.
Pulled pork in de zak en een flinke lepel gestolde (gelatine achtig) vleessap en vet erbij en vacumeren.
De rollen of zakken plastic zijn wel aan de dure kant en, voor zover ik weet, niet te combineren met andere plastic merken.
Zelf gebruik ik rollen deze kan ik op de gewenste grote maken en minimaal "verlies" heb.
min puntje is het geluid gedurende het vacumeren

Pulled Pork 16-01-2021.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan