BasBQ
Beef en Steak

Roosters WSM 47

 

remy82

Tondelzoeker
Berichten
12
Hallo,

Ik heb dit weekend voor een mooie prijs via marktplaats een WSM 47 met BBQ Guru PartyQ kunnen kopen.
Prima ding alleen de roosters mogen wat mij betreft vervangen worden.

Nu heb ik op internet gezocht en zie dat het bovenrooster (44,5 cm) geen probleem is. Een standaard rooster van iedere 47cm BBQ past hier op.
Het onderrooster is een ander verhaal deze is zoals waarschijnlijk bekend 43cm, waar ik ook zoek deze is niet te vinden ook niet op de NL Weber site.

Links die in eerdere topics over dit onderwerp staan werken niet meer omdat de topics wat ouder zijn.

Wie weet waar ik een onderrooster voor mijn WSM kan kopen. Liefst in NL. Als dat niet lukt is een buitenlandse site die makkelijk naar NL verzend ook goed.

Als plan B kan ik altijd een extra bovenrooster kopen en dan stukjes eruit halen zodat hij over de steunpunten van het bovenrooster past (Maar dat is echt een plan B).

Alvast bedankt. 
 
Even contact opnemen met Weber, die kunnen je vast wel het onderdeelnummer geven zodat je het kunt bestellen.
 
Vandaag even naar de winkel geweest om alvast een bovenrooster te kopen. En daar liep ik tegen de oplossing voor het onderrooster aan. Het kolen rooster van een 57cm ketel is precies 43cm. Hij is wel wat dikker dan een grillrooster maar dat is mijns inziens geen probleem. Nu moet de tijd gaan uitwijzen hoe dit rooster het houdt vwb mogelijke roestvorming.

Toch bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan