BasBQ
Beef en Steak

Big Green Egg Minimax rubber cover alternatief

smokert

Stoker
Berichten
496
De Big Green Egg Minimax heeft rubberen voetjes aan de onderkant van het onderstel. Maar helaas niet erg duurzaam en scheuren best wel snel. Zijn er alternatieven of DIY oplossingen die van betere kwaliteit zijn? Niet dat de 5 euro de hoofdprijs is voor een nieuw setje maar het moet volgens mij beter kunnen.
 
Heb je foto's? Is iets makkelijker meedenken:)

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Spekkie zei:
Heb je foto's? Is iets makkelijker meedenken:)

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
Dat idee had ik ook. Tot ik gister een advertentie tegen kwam van een mini maxi, maar het gaat je denk ik ook die rubbertje die om het pootje heen "schuift" toch?

Bij de the bastard C zijn pootje wel makkelijk te vervangen voor het zelfde "soort" onderdeel maar dan in plastic. Die van de BGE lijkt me wel wat lastig.
 
Het zijn de rubberen voetjes aan de onderkant van het onderstel. Het vervangen is het probleem niet maar de standaard variant is fragiel en gaat met regelmatig verplaatsen gemakkelijk stuk.

barbecue-multicuiseur-big-green-egg-minimax.jpg
 
Kurk aan de onderkant van de voetjes lijmen ipv die rubberen schuivertjes.

Vind dit rubberen dingen er ook slordig uit zien.
 
Stijn zei:
Kurk aan de onderkant van de voetjes lijmen ipv die rubberen schuivertjes.

Vind dit rubberen dingen er ook slordig uit zien.

Ik denk dat kurk ook niet zo esthetisch is in combinatie met de rest van het design.  ;)
En vraag me af hoe duurzaam het is in combinatie met vocht en regelmatig verplaatsen.
 
Hari-Bo zei:
De Big Green Egg Minimax heeft rubberen voetjes aan de onderkant van het onderstel. Maar helaas niet erg duurzaam en scheuren best wel snel. Zijn er alternatieven of DIY oplossingen die van betere kwaliteit zijn? Niet dat de 5 euro de hoofdprijs is voor een nieuw setje maar het moet volgens mij beter kunnen.
Hier is een DIY voorstel zoals ik het zelf zou aanpakken.
Mogelijk kun je mooi passende stukjes teflon (ca. 4mm dik) bevestigen onder de pootjes?
Zou dan als volgt kunnen:
- In het midden van de pootjes gaatje boren 3,2mm en draadtapje erin M4.
- In het midden van teflon gaatje 4mm en iets verzinken zodat boutje niet op ondergrond krast.
- Teflon plaatjes met boutjes M4 bevestigen
- "voor het mooi" dan de zichtkanten van de teflon nog even zwart lakken en eventueel ook het einde van de boutjes.
Als je geen teflon kunt bemachtigen kun je eventueel ook polypropyleen (PP) of polyethyleen (PE) gebruiken.
Deze zijn meestal ook in zwart te koop.
Bovenstaande is m.i. zeker een verbetering t.o.v. de standaard voetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan